اخبار و گزارشات کارگری ۲۷ تیر ماه ۱۳۹۸

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

«با اتحاد پیروز میشویم، با افتراق شکست میخوریم»

بازداشتی های مراسم روز جهانی کارگر آزاد باید گردند

– تجمع اعتراضی کارکنان صنعت نفت در عسلویه نسبت به حذف کاراقماری

– مرضیه امیری کماکان در بیمارستان بستری و ممنوع الملاقات است

– سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه:

اسماعیل بخشی و حامیان بازداشتی اعتراضات کارگران هفت تپه را آزاد کنید

– کمیته پیگیری ایجاد تشکل های کارگری ایران  :

بازداشت شده گان  “روز جهانی کارگر” باید به فوریت آزاد گردند

– عدم پرداخت 7ماه حقوق کارکنان بخش خصوصی بیمارستان های رامهرمز

– عدم پرداخت ماه ها حقوق کارکنان شرکت آب وفاضلاب روستایی رامهرمز و رامشیر

– سوختگی 2کارگربازار گل امام رضا تهران درحادثه آتش سوزی

*تجمع اعتراضی کارکنان صنعت نفت در عسلویه نسبت به حذف کاراقماری

روز پنج شنبه 27تیرماه،جمعی از کارکنان صنعت نفت در عسلویه برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان  نسبت به حذف کار اقماری دست به تجمع مقابل ساختمان مرکزی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس واقع در عسلویه – استان بوشهر – زدند.

بنابه گزارش رسانه ای شده،تجمع کنندگان که تعدادشان به یکصد نفر می رسید در اعتراض به تصمیم عجولانه و بدون کار کارشناسی شده مسولین شرکت ملّی نفت ایران با در دست داشتن پلاکاردهایی خواهان بازگشت این آیتم به فیش حقوقیشان  شدند.

آنها معتقدند در حالی که هنوز هیچ زیرساختی برای اجرای طرح روزکاری و اسکان اجباری در این منطقه مهیا نشده این تصمیم یک نوع زورگویی و حرکتی دور از انسانیت است.

تجمع کنندگان خواستار بازگشت آیتم اقماری به فیش حقوقی مطابق در هفته آتی شدند واعلام کردند تا تعیین تکلیف به اعتراضشان ادامه خواهند داد.

مدیرعامل  سازمان منطقه ویژه پارس بدنبال گفتگو با نمایندگان کارکنان معترض گفت: موضوع حذف آیتم اقماری کارکنان را روز شنبه در سطح شرکت ملّی نفت ایران دنبال خواهد کرد.

بنا بهمین گزارش،چند مدتی است خبری در رسانه ها منتشر می شود که با بخشنامه وزارت نفت، کار اقماری در شرکت های نفت و گاز حذف می شود و نیروهای اقماری باید مثل سایر نیروهای عادی کار، در مناطق نفت و گازی ساکن شوند موضوعی که سبب شده امروز تعدادی از اقماری کاران اقدام به تجمع کنند .

این خبر در همان ابتدا نیز  با واکنش های تند اقماری کاران مواجه شده و دلایلی چون آلودگی هوای مناطق، توسعه نیافتگی محیط های پیرامون نفت و گاز و سختی سکونت در این مناطق را به عنوان علت مخالفت با این طرح مطرح می کنند.

*مرضیه امیری کماکان در بیمارستان بستری و ممنوع الملاقات است

به گزارش یکی از اعضای خانواده مرضیه امیری، این بازداشت شده مراسم روز جهانی کارگر مقابل مجلس که دربیمارستان بستری می باشد کماکان ممنوع الملاقات است.

بنابهمین گزارش، گویابیماری گوارشی وی خطرناک نیست ولی برای آزمایشات بیشترمنجمله درباره بیماری صرعش چند روز دیگر هم بستریش ادامه خواهد داشت.

*سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه:

اسماعیل بخشی و حامیان بازداشتی اعتراضات کارگران هفت تپه را آزاد کنید

سال ۹۷  کارگران نیشکر هفت تپه به دلیل مطالبات عقب افتاده از جمله، تاخیر چند ماهه دستمزد، خصوصی سازی، عدم بازنگری طرح طبقه بندی مشاغل، عدم برخورداری از امنیت شغلی و غیره دست به اعتراض و اعتصاب زدند. این اعتراضات به دلیل بی توجهی مدیران شرکت و مسئولین دولتی از سوی کارگران افزایش یافت و حدود یک ماه کارگران بصورت راهپیمایی در سطح شهر در مقابل فرمانداری شهر شوش فریاد حق خواهی سردادند. این اعتراضات به دلیل همبستگی کارگران و خانواده های شان، سایر اقشار و حمایت طبقه کارگر ایران و اتحادیه های کارگری جهانی بی نظیر بود. نهادهای امنیتی-قضایی از  ترس فراگیر شدن و گسترده تر شدن اعتراضات و اعتصابات و سرایت آن به بخش های دیگر کارگری با شدت هرچه بیشتر اعتراضات و اعتصابات را سرکوب کرد.

اسماعیل بخشی نماینده کارگران نیشکر هفت تپه و کارگران پیشرو توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند. با فشار بر کارگران و تشکیل پرونده قضایی برای کارگران و بازجویی و ارعاب آنان اعتصاب خاتمه یافت.با گذشت حدود هشت ماه از اعتصاب، به دلیل عدم برآورده شدن مطالبات کارگران و هراس از موج تازه اعتراضات، نیروهای امنیتی-قضایی کماکان احضار کارگران معترض به دادگاه را در دستور کار دارند و تعداد زیادی از کارگران را احضار و تهدید کردند و اسماعیل بخشی یکی از نمایندگان کارگران با گذشت بیش از شش ماه از بازداشت، همچنان بلاتکلیف در زندان اوین محبوس است.

علاوه بر ایجاد فشار نهادهای امنیتی-قضایی بر کارگران، بخشی از حامیان طبقه کارگر که اخبار اعتصاب را پوشش و در حمایت از کارگران قلم می راندند نیز در جریان اعتصاب و پس از آن بازداشت شدند. برای ارعاب بیشتر کارگران و کل طبقه کارگر که از اعتصاب آنان حمایت می کردند، بر خلاف قانون و رویه جاری قضایی با وجود اینکه حدود پنج ماه است بازجویی شان خاتمه یافته و می بایست با ضمانت متناسب آزاد شوند اما همچنان چهار تن از آنان بلاتکلیف در زندان نگه داشته شده اند.

سپیده قلیان، ساناز الهیاری، امیرحسین محمدی فرد و امیر امیرقلی که در حمایت از کارگران هفت تپه  قلم می راندند بیش از شش ماه است بلاتکلیف در زندان هستند. ساناز الهیاری و همسرش امیرحسین محمدی فرد در اعتراض به تداوم بازداشت موقت خود و دیگر بازداشت شدگان، که بدون توجیه قضایی زندانی هستند، اعتصاب غذا کرده اند. ساناز الهیاری به دلیل ضعف شدید جسمانی بارها به درمانگاه زندان منتقل شد و با اصرار همسرش و خانواده خوشبختانه پس از دوازده روز دست از اعتصاب غذا کشید و امیرحسین محمدی فرد در پانزدهمین روز اعتصاب غذا قرار دارد و نگرانی های جدی در مورد وضعیت جسمانی وی وجود دارد.

فعالیت های صورت گرفته توسط اسماعیل بخشی نماینده کارگران و سایر بازداشت شدگان که در حمایت از کارگران قلم رانده اند و اکنون بلاتکلیف در زندان هستند نه تنها جرم نیست بلکه به دلیل حمایت از کارگران ارزش می باشد و طبیعی است که به حمایت از هم طبقه ای های خود برآیند. اما به دلیل هراس از فریاد حق طلبی کارگران، معلمان، بازنشستگان و سایر مزدبگیران، دستگاه امنیتی- قضایی بجای مقابله با دزدان و اختلاس گرانِ سرمایه های ملی، مذبوحانه فشار بر کارگران و معلمان پیشرو و حامیان کارگران را افزایش داده اند.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه نگرانی خود را از ادامه اعتصاب غذای امیرحسین محمدی فرد اعلام می کند و مسولیت هر اتفاق ناگواری در ادامه اعتصاب غذای وی را متوجه دستگاه امنیتی- قضایی می داند. همچنین همگی بازداشت شدگان باید فوری و بی قید و شرط آزاد گردند و تعقب قضایی از آنان و علی نجاتی عضو سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه و عسل محمدی که در همین ارتباط به قید ضمانت آزاد هستند باید متوقف شود. سندیکا از ارتباطات کارگری خود در سطح ایران و جهان برای حمایت آنان استفاده خواهد کرد.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

۲۷ تیرماه ۹۸

زنده باد همبستگی کارگران

رونوشت:

– سازمان جهانی کار (ILO)

– سندیکاها و اتحادیه های سایر نقاط جهان

*کمیته پیگیری ایجاد تشکل های کارگری ایران:

بازداشت شده گان  “روز جهانی کارگر” باید به فوریت آزاد گردند

بازداشت ودر بند کردن کارگران وفعالینِ معترض به فقر و بی حقوقی و بیکاری و گرانی در روز جهانی کارگر ، ودرکنار آن ناتوانی دستگاه های مسئول خصوصاً دولت در قبال کوهی از مشکلات  موجود جامعه که عامل و باعث آن سیستم ضد کارگری حال حاضراست، آشکارا زیر پا گذاشتن تمامی قوانین وحقوق مربوط به آزادی تجمع و اعتراض است .

شرکت در تجمعات وتشکیل اجتماعات همچنان که در قانون اساسی بر روی آن تاکید شده از ابتدایی ترین حقوق همه شهروندان است علاوه بر این ، قوانین سازمان جهانی حقوق بشر ، نیز بر آن تاکید دارد . لذا شرکت در این تجمعات نه تنها غیر قانونی محسوب نمی گردد بلکه بازداشت معترضین، از جانب نیروهای امنیتی وقضایی و سازمان اطلاعات، تجاوز آشکار به حقوق بازداشت شدگان است و صددرصد غیر قانونی است.

روز جهانی کارگر روز حق خواهی کارگران در سراسر جهان است  تجمع در مقابل مجلس در روز 11 اردیبهشت 98 که منجر به بازداشت ده ها نفر از معترضین وکارگران شد تنها طرح مطالبات وخواسته های برحق آنان واعتراض به وضعیتی است که زندگی ما کارگران را به ورطه هلاکت و نابودی رسانده است.

78 روز از آن روز سپری شد اما هنوز چهار تن از بازداشت شدگان در زندان به سر می برند .

ما مصرانه خواهان آزادی بدون قید وشرط :

انیشا اسداللهی ، عاطفه رنگ ریز ، ندا ناجی و مرضیه امیری

و همچنین کارگران معترض شرکت نیشکر هفت تپه:

اسماعیل بخشی،امیرحسین محمدی‌فرد ،ساناز الهیاری،سپیده قلیان ،امیر امیرقلی و تمامی فعالین کارگری هستیم .

کمیته پیگیری ایجاد تشکل های کارگری ایران

27 تیر98

*عدم پرداخت 7ماه حقوق کارکنان بخش خصوصی بیمارستان های رامهرمز

7ماه حقوق کارکنان بخش خصوصی بیمارستان های رامهرمز پرداخت نشده است.

*عدم پرداخت ماه ها حقوق کارکنان شرکت آب وفاضلاب روستایی رامهرمز و رامشیر

ماه ها حقوق کارکنان شرکت آب وفاضلاب روستایی رامهرمز و رامشیر پرداخت نشده است.

*سوختگی 2کارگربازار گل امام رضا تهران درحادثه آتش سوزی

عصر روز چهارشنبه 26تیر،2کارگربازار گل امام رضا واقع در جاده ی خاوران دچار سوختگی وبه بیمارستان منتقل شدند.

akhbarkargari2468@gmail.com

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.