گزارش کنگره مدارس عالی و دانشگاههای اروپا و بیانیه در دفاع از نسرین ستوده

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

کنگره فدراسیون مدارس عالی و دانشگاههای اروپا که از ۲۶ مارس در مالاگا در اسپانیا آغاز به کار کرده بود امروز به سر انجام رسید گزارش چهار ساله اخلاقی و مالی به اتفاق آرا  به تصویب رسید. این فدراسیون بیش از ۵۰۰ موسسه عالی  آموزشی و ۲۰۰,۰۰۰ دانشجو عضو دارد که همه به اتفاق آرا رای اعتماد داند. انتخابات گوورناس (رهبری) تازه برای چهار سال دیگر انتخاب شد. از فرانسه چهار نفر فقط باید انتخاب میشد من برای پنجمین بار با آرا بالا انتخاب شدم. رای اعتماد اعضای کشور های اروپایی که همه روسای دانشگاه‌ها و مدارس عالی بودند، موجب خوشحال و وظیفه و مسولیت گردید. کشور های شرکت کننده عبارت بودند از آلمان، ایتالیا، اسپانیا، سویس، انگلستان، ایرلند، رومانی، فرانسه، بلژیک، لوکزامبورگ، پرتقال، الجزایر، مراکش، کامرون، سنگال، تونس، و … مسولیت من بنا بر تقاضایم کمسیون حقوق بشر بود که نخستین جلسه گورنانس تازه را امروز تشکیل داد. نخستین اقدامش موضعگیری در مورد اتهامات نا روا و بی‌عدالتی های جمهوری اسلامی نسبت به نسرین ستوده و سایر زندانیان سیاسی بود که اعلامیه آن به اتفاق آرا به تصویب کمیسیون رسید. این اعلامیه را به اتفاق نگاره کمیته رهبران را  در زیر ملاحظه میکنید. آرزوی من این بود که بتوانم به اندازه توانم در مورد دادخواهی زندانیان سیاسی مانند همیشه اقدام کنم و به توقع برخی از هموطنانم پاسخ مثبت بدهم. اینکار انجام شد، اما در جهان امروز مبارزه برای حقوق انسانی تعطیل پذیر نیست تا جان در تن هست بازهم و بازهم در این راه خواهم ایستاد. زنده باد آزادی اندیشه و بیان، زنده باد حقوق انسانی. با احترام مالاگا فرهنگ قاسمی 
در زیر نخست متن فارسی سپس متن فرانسه در مورد خانم نسرین ستوده، که به اتفاق آرا، به تصویب کمیسیون حقوق انسانی رسیده است را ملاحظه می کنید.متن فارسیفدراسیون اروپایی مدارس عالی خواستار آزادی نسرین ستوده است. وکیل دادگستری، نسرین ستوده، مبارزه انسان دوست، نماد دفاع از حقوق زنان یک بار دیگر در ۱۱ مارس  ۲۰۱۹ توسط مقامات جمهوری اسلامی محکوم شد. این بار محکومیت او ۳۳ سال زندان و ۱۳۸ ضربه شلاق اعلام شد.نسرین ستوده برای مبارزات حقوق بشری خود، در چند سال اخیر چندین جایزه از سوی مقامات اروپایی و همینطور مقامات سایر کشور های جهان  از آن جمله کانادا و فرانسه دریافت کرده است.نسرین ستوده دارای دو فرزند جوان سال می باشد که به دلیل زندانی های پی در پی که را در سال های اخیر تحمل میکند نتوانسته است در کنار فرزندان خود باشد.ما نسبت به رفتار جمهوری اسلامی که کماکان حقوق زنان و حقوق انسانی را رعایت نمی کند اعتراض می کنیم.ما به شدت رفتار مقامات جمهوری اسلامی ایران را محکوم میکنیم و اعتقاد داریم که این تصمیمات غیر عادلانه می باشند.ما خواستار آن هستیم که در ایران حقوق انسانی و حقوق زنان بی کم و کاست رعایت شوند.ما پافشاری می کنیم که نسرین ستوده و دیگر شهروندان ایرانی که برای اقدامات پر ارزش ِ دفاع از حقوق بشر در زندان ها هستند در اسرع وقت آزاد گردند.

رئیس کمیسیون حقوق انسانی فدراسیون اروپایی مدارس عالی

فرهنگ قاسمی

  La Fédération européenne des écoles demande la libération de l’avocate Nassim SotoudehL’Avocate Nasrin Sotoudeh, combattante humaniste iranienne, symbole de la défense des droits des femmes, a été condamnée encore une fois le 11 mars 2019, cette fois-ci à 33 ans d’emprisonnement et à 138 coups de fouet par les autorités iraniennes.
Nasrin Sotoudeh a obtenu depuis quelques années pour ses combats, plusieurs prix par les instances européennes et aussi par les autorités de plusieurs pays à travers le monde, entre autres le Canada et la France.
Mère de deux enfants mineurs, Nasrin Sotoudeh, en raison de ses arrestations multiples n’a pas eu beaucoup l’occasion d’être avec ses enfants ces dernières années.
Nous constatons que le régime iranien ne respecte toujours pas les droits des femmes et les droits humains.
Nous condamnons fermement l’attitude de ce régime autoritaire iranien, et nous pensons que cette décision est injuste.
Nous demandons que les droits humains et les droits des femmes soient strictement respectés.
Nous exigeons que Nasrin Sotoudeh et les autres citoyens iraniens qui se trouvent en prison pour leurs actes nobles de défense des droits de l’homme soient sans délai libérés.Président de la commission des Droits Humains de La FÉDÉ.

Farhang Ghassemifarhang.ghassemi@gmail.com

مطالب مرتبط با این موضوع :

یک پاسخ

  1. سپاس فراوان از پایدارى مبارزات فدراسیون مدارس عالى ،دانشگاههاى
    اروپا و آقاى فرهنگ قا سمى که در راه آگاه سازى افکار عمومى و دانشجویان آن ، که همانا آیندگان مدافع حقوق انسانى هستند. بویژه در آگاه سازى اتهامات بى پایه که توسط رژیم قرون واپسگراى جمهورى اسلامى به بانو نسرین ستوده
    وارد شده را محکوم میکنم و خواهان آزادى این بانوى تاریخ ایران مدافع ابتدایترین حقوق انسانى هستم که حقوق فرزندان زاندانیان سیاسى بى گناه دیگر را مانند حقوق فرزندان خود برا بر میداند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.