پیام جمعی از رانندگان خطاب به عموم هموطنان

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

پیام ما جمعی از رانندگان کشور خطاب به عموم هموطنان عزیزو مسئولین اجرایی.لطفا جهت شفاف سازی علت اتفاقات اخیر در صنعت حمل و نقل جاده ای و رفع هرگونه ابهام و سوء تفاهم این متن را تا انتها بخوانید و درباز نشر آن بکوشید.

🔺هموطن عزیز سلام
ما راننده ایم.از جنسی مثل همه مردم ،که از بخت بد و قضای روزگار در دام این شغل پر مشقت و پر مخاطره گرفتار آمدیم.میدانیم هرکس در شغل خود گرفتاری و مشکلات و سختی هایی را تحمل می کند ولی کدام شغل است که تمام مشکلات را یکجا داشته باشد؟ شغلی که می بایست جانت را ضمیمه سرمایه چندصدمیلیونی خود کرده و با چاشنی عدم آسایش و دوری از خانواده و بی خوابی و اسیری در بیابان ، در طلب لقمه ای نان حلال برای گذران امور زندگی ، خطوط سیاه جاده را نظاره گر باشی و به لطف کیفیت جاده ها و تولیدات داخل و …. هردم از پس شیشه ای که حکم شیشه عمرت را دارد منتظر زیارت حضرت قابض الارواح باشی.که گاهی مأمورین خدوم و زحمت کش پلیس راه جای خالی عزرائیل را پر کرده و برگی را به دفتر بدبختی ها و گرفتاری هایت پیوست میکنند و رشته افکارت را از رانندگی به ندارندگی پیوند میزند.در کدام اداره ، بانک یا مؤسسه ، سرمایه چندصدمیلیونی ما را بعنوان ضمانت کوچکترین تسهیلات پذیرا هستند؟در کجا برای راننده ای که عمر و جوانی خود را برای چرخاندن چرخ اقتصاد مملکت به باد داده احترام و منزلتی قائل هستند؟ در جاده ای که محل کار دائمی ماست کجا امکانات رفاهی در نظر گرفته شده؟کدام نهاد بر غذای رستوران های بین راهی نظارت مداوم و مفید دارد؟ اینها بخشی از مشکلات ماست که تنها خواندنش از حوصله شما خارج است جه برسد به اینکه حتی یک شبانه روز تحمل لمس کردنش را داشته باشید.
بی پرده و بی تعارف بگوییم اگر شغل هرکس درآمدی در خور شأن زندگی را به ارمغان نیاورد تبدیل می شود به سوهانی که روح و جان شخص را هدف گرفته.
حال خدا نکند شغلی پیداشود که سرمایه بخواهد ، پر مشقت باشد و در نهایت علاوه بر نبود سود دهی شما را متحمل خسارت نیز بکند!!!
عقل سلیم ادامه این شغل را قبول می کند؟
ما بعنوان قشر خدوم و زحمتکش راننده با توجه به افزایش غیرقابل باور قیمت قطعات و لوازم مصرفی خودرو ، ادامه کار در این شرایط را امکانپذیر نمیدانیم و از آنجا که عملکرد مسئولین از اعتصاب قبلی تاکنون این باور را در ما به یقین تبدیل کرده که به وعده های آنان سرسوزن اعتباری نیست ، علیرغم میل باطنی تا برطرف شدن عملی موانع ادامه کار (مشکل تامین و قیمت قطعات،نحوه محاسبه کرایه،بیمه رانندگان و…) از حرکت دادن خودروهای خود معذوریم.
تأکید میکنیم دلیل این تصمیم عدم توانایی مالی برای تأمین قطعات خودرو بوده و هیچگونه تمایلی به ایجاد نابسامانی در زندگی روزمره مردم را نداریم.
پیشاپیش از بابت مشکلات ناخواسته ای که ممکن است بدلیل این تصمیم ما برای عموم مردم پیش آید متأسف و امیدواریم این حرکت را به حسابی جز ناتوانی در ادامه کار نگذارید.

🔺واما مسئولین به اصطلاح محترم:
ما متوجهیم که شما به همان اندازه که در رفع مشکلات ما اقدام نکرده اید، در بر هم زدن اتحاد ما و سرکوب کردن این حرکت کوتاهی نمیکنید.از ورود مزدورانتان تحت عنوان راننده و فحاشی وتفرقه افکنی آنان درگروه ها گرفته تا نامه های تهدید آمیز برای اعضای گروه های رانندگان و فضا سازی رسانه ای وسیاسی نشان دادن این حرکت و تعهد محضری و غیر فعال کردن کارت هوشمند ناوگان و هزار ظلمی که به این اتحاد روا داشته و خواهید داشت. حال که در رفع مشکلات ما ناتوان هستید اندکی انصاف داشته باشید و نمک به زخممان نریزید.بگذارید بعد از عمری چندروزی را با تمام مشکلات اقتصادی و اقساط معوق و بدهی ها و بیکاری ها به خانواده هایمان برسیم. که فرزندانمان بعد از عمری یک بار بتوانند پدرشان را با دل سیر ببینند.
شما هم آسوده به ویلا هایتان بروید.خسته نشدید از اینهمه دروغ و دغل و وعده های پوشالی؟یادتان می آید اعتصاب خردادماه را؟کدامیک از وعده های شما در عمل انجام شد؟از آنهمه لاستیک چه تعدادی به دست راننده ها رسید؟کدام خودروی فرسوده با تسهیلات معقول نوسازی شد؟مشکل بیمه رانندگان به کجا رسید؟
بروید و به قول قدیمی ها گوشه ای بنشینید وکلاه خود را قاضی کنید.
اگر به دلتان افتاد که دردی از ما درمان کنید مراکزی را معرفی کنید که با مراجعه به آنها لاستیک و قطعات را با نرخ مصوب قبلی دریافت کنیم و دوباره مشغول به کار شویم.ولی اگر در دلتان هوای آن دارید که دوباره با وعده دادن ، جلسه های بی فایده و گزارش های تلویزیونی مارا به حرکت درآورید بهتر است بدانید قفل خودروهای ما با کلیدی که شما در دست دارید باز شدنی نیست.
باآرزوی فردایی بهتر برای تمام هم میهنان عزیز.

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.