واگذاری صید کف خلیج فارس به چینی‌ها

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

هوشنگ طالع

با وجودی که مدتی است این خبر در فضای مجازی دنبال می‌شود و یک تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز در این باره خبررسانی کرده بود ، دولت روحانی تا دیشب ، هم‌چنان به سکوت در این باره ادامه می‌داد .

چندی پیش ، محمداسماعیل سعیدی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس درباره حضور صیادان خارجی در خلیج فارس گفت : « طبق گفته صیادان هرمزگان، صیادان چینی با قایق‌های مجهز به تکنولوژی‌ جدید به صید ماهی با حجم بالا در منطقه می‌پردازند و این میزان صید به حدی است که زیست‌بوم منطقه را تغییر داده است » .

در رابطه با این مساله ، این شایعه بر روی فضای مجازی بازتاب زیاد دارد که حتا جزیره‌ی کیش را نیز به چین واگذار کرده‌اند ؟!

سرانجام دیشب یک مسئول دولتی در بخش اخبار ساعت 20 و 30 شبکه 2 خستو شد ( اقرار کرد ) که ناوگان چینی زیر پرچم جمهوری اسلامی و با نظارت جمهوری اسلامی ؟! در حال صید ماهیان «‌غیرماکول » کف خلیج فارس هستند ؟! در حالی که بر خلاف گفته‌ی مسئول جمهوری اسلامی چینی ها در حال جارو کردن کف خلیج فارس و از بین بردن منابع حیاتی آبزیان و تغییر زیست بوم دریای جنوب ایران هستند .

یک روز صنایع هسته‌ای را برای راضی کردن کدخدا و چاکران کدخدا می‌دهند ، روز دگر بخش‌هایی از چابهار را به

« خال هندوی » هندی‌ها می بخشند ، سپس با « نگاه به شرق » ، به زیر چتر حمایتی روسیان می‌خزند و قرار است در شهریور ماه برای جلب رضایت بیش‌تر روسیان ، از حقوق تاریخی ایران در دریای مازندران صرف نظر کنند و تن به تجزیه‌ی کشور بدهند ؟!

چیزی که در این میان مطرح نیست منافع ملی ایران و مصالح ملت و مردم ایران است .

دوشنبه 8 امرداد 1397 ـ هوشنگ طالع

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.