بیانیه جبهه ملی ایران- اروپا در محکومیت خروج آمریکا از برجام، و علیه جنگ افروزی بیشتر در خاورمیانه

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

هممیهنان آزاده،

رئیس جمهور آمریکا بالاخره تهدید خود، مبنی بر فسخ یکطرفه قرارداد برجام را اعلام کرد و بدنبال آن «بزرگترین تحریمهایی که آمریکا تاکنون در تاریخ خود به اجرا خواهد گذاشت» به ایران تحمیل خواهد کرد.

نخست اینکه آمریکا هیچ‌گاه به طور جدی به تعهدات خود در برجام وفادار نبوده است. وانگهی برجام یک توافق دوجانبه نیست، لذا این اقدام آقای ترامپ عملاً نقض حقوق بین‌الملل استو چون برجام به تایید رسمی شورای امنیت سازمان ملل نیز رسیده است، آمریکا نه تنها قراردادهای بین‌المللی را جدی نمی‌گیرد بلکه امنیت بین ا لملل را هم تهدید می کندافزون بر این جمهوری اسلامی تاکنون به تعهدات خود در چارچوب برجام عمل کرده و با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری لازم را داشته است.

جبهه ملی ایران فسخ این معاهده را از جانب آمریکا محکوم می‌کند و خواهان رعایت بی کم و کاست آن از طرف دول کشورهای ۵+۱ می باشد.

از آنجاییکه جبهه ملی ایران یک تشکل ملی، مردم نهاد و ایرانی است نمی‌تواند همه تحریمهای در نظرگرفته شده را بربتابد، زیرا گذشته از اینکه طرف ایران تمام مقررات تعیین شده در برجام را رعایت کرده است، بسیاری ازاین تحریمها در درجه اول زندگی بسیار سخت اقشارآسیب‌پذیر ایران را طاقت فرساتر میکند و همانطور که تاکنون تجربه نشان داده است چه بسا که در مواردی به مرگ آنان نیز بیانجامد.

 دشمنی میان جمهوری اسلامی و اسراییل از جنس قدرت و ایدیولوژی است. نقش اسراییل در ساختن ساواک و سرکوب اپوزیسیون ایران در دوره استبداد پهلوی دوم سهم کوچکی در پیدایش این ایدیولوژی نداشته است. با وجود این، سیاست حاکمیت جمهوری اسلامی دربرابر آمریکا و اسراییل که شاید بتوان آنرا در دو شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسراییل» خلاصه کرد، بهیچ وجه در راستای منافع ملی ایران نیستبرعکس دشمنان ایران از این نوع «مرگ بر»ها و پرچم سوزاندن ها به آسانی سوء استفاده های کلان تبلیغاتی برای به حق جلوه دادن مقاصد خود می‌کنندجبهه ملی ایران این سیاست ضد ایرانی جمهوری اسلامی را محکوم می‌کندبی‌شک منافع ملت ایران در اتخاذ یک سیاست مدارا با آمریکا و اسراییل کمتر صدمه خواهد خورد تا در ستیز با این دو.

هممیهنان به باور ما از سویی خروج امریکا از برجام که با کف زدن های اسرائیل و کشورهای عربی توام گشته است و از دیگرسو اظهار خوشحالی و تبریک فرمانده سپاه پاسداران به مناسبت خروج امریکا از برجام، فضایی ایجاد کرده که خطرجنگ، فروپاشی و هستی کیان کشور ایران را شدیداً تهدید میکند.  

بدیهی است که که برطرف کردن خطر جنگ در وهله اول به عهده جمهوری اسلامیست و پایبندی به برجام اولین قدم آنست. مذاکره وهمکاری با اتحادیه اروپا جهت ادامه آنچه از برجام باقی‌مانده است، عاجلترین اقدام می باشد و بدنبال آن تلاش  درجهت آشتی ملی و عادی سازی روابط با همسایگان و دیگر کشورهای جهان. دراین راستا  میبایست جمهوری اسلامی سیاست خود را در قبال سوریه و عراق نیز بطور اصولی مورد تجدید نظر قرار دهد. از آزمایش موشکی های دوربرد دست بردارد. با تمام همسایگان بویژه عربستان سعودی و امارات جهت تخفیف بحرانهای موجود وارد گفتگوهای جدی شود.

رفتار حکام جمهوری اسلامی، بویژه در منطقه، حاکی از این نیست که متوجه خطر جنگ شده باشند. ناتوان از درک درست شرایط و علاج آسیب ها و خطرات  ناشی ازآن، جنگ افروزان جمهوری اسلامی فشار از خارج را نخست با فشار به داخل؛ به مردم رد میکنندبگیر و ببندها، شکنجه ها، قتل‌ها در ملاء عام و در زندا ن را بیشتر می‌کنند.

اکثریت بسیار بزرگ ایرانیان فعلاً کمین گرفته‌اند و منتظر فرصت مناصب برای رهایی خود و میهنشان از چنگ این دژخیمان تاریک اندیش و فاسد می باشندو براستی که تنها و تنها این بیشترین ایرانیان هستند که می‌توانند با به خیابان آمدن و اعتراضات چندین ملیونی‌ میهنشان را در این پیچ تند و سهمگین تاریخ از دست دشمنان درونی و برونی نجات بدهند.

جبهه ملی ایران خواهان آزا دی بیدرنگ همه زندانیان سیاسی است

تنها همبستگی آزاد همه آحاد ملت می‌تواند مملکت را از تباهی موجود نجات دهد.

کنشگران مدنی و سیاسی باید مجاز باشند در تمام امور کشوری، شرکت فعال داشته باشند.

جبهه ملی ایراناروپا

شنبه، ۲۲ اردیبهشت ١٣٩٧

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.