بیانیه جبهه ملی ایران- اروپا درباره اعتراضات اخیر هموطنان عرب خوزستانی

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

هم‌میهنان گرامی،

از چهارشنبه 8 فروردین ماه 1397 اعتراضی به حق و مسالمت آمیز توسط ایرانیان عرب زبان خوزستانی در اهواز علیه توهین و تبعیض به شهروندان عرب خوزستانی آغاز شد که همچنان ادامه یافته و سایر نقاط خوزستان را نیز در التهاب قرار داده است.

در یک برنامه نوروزی از شبکه دو سراسریِ تلویزیون به جهت حذف نماد مردم عرب زبان در کنار سایر نمادهای فرهنگی، شهروندان عرب اهوازی در اعتراض به این توهین آشکار به پا خواستند که این واقعه نشاط تحویل سال جدید و شادمانیِ نوروزی را بر کام مردم شرافتمند خوزستانی بویژه اعراب خوزستانی تلخ کرد.

ما از تحریکات پان‌عربیستی و تجزیه‌طلبانه ای که بیشتر از خارج می‌باشد، آگاهیم ولی آنچه در این اعتراضات برای ما شادمانی برانگیز است، تاکید شهروندان عربِ ما به ایرانی بودن و اعتراض آنان به حذف شدن از خانواده ایرانی در آن برنامه کذاییِ دولتیِ تلویزیون است.

خبرهای دریافتی مبنی بر به خشونت کشیده شدن این اعتراضات مسالمت آمیز توسط نیروهای امنیتی ما را متأثر و نگران ساخته است.

استبداد حاکم بر ایران استعداد عجیبی در تولید تفرقه و تنفر ایجاد کردن نسبت به خود در میان ملت دارد و این در حالی است که شعار حمایت از اعراب فلسطینی، لبنانی و یمنی… در هر نماز جمعه توسط امام جمعه های حکومتی گوش آزاری می کند.

حکومتی که رفتارش با مردم خویش مصداق بارز ستمگری و فساد است مدعیِ مطالبه حقوق پایمال شده اعراب فلسطینی از حکومت اسرائیل می شود! و اینک با نابخردی در سیاست های منطقه ای و داخلی، کشور را در فقر و نکبت فرو برده و در آستانه جنگی ناخواسته و نابرابر با قدرت های منطقه ای و قدرت های بزرگ جهانی قرار داده است و امکانات وسیع مالی ایران ما را با ملعبه دست همسایه شمالی شدن به باد فنا داده و خوشی و شادکامی را بر کام مردم ایران هر سال تلخ تر از سال پیش کرده است.

جبهه ملی ایران-اروپا ضمن شادباش به هموطنان عرب خود به مناسبت نوروز 1397 آرزوی موفقیت مردم در این اعتراض را دارد.

ما امیدواریم پوزش خواهیِ عوامل آن برنامه تلویزیونی و مسئولین حکومتی از مردم عرب خوزستان انجام شود تا هم مردم به هدفِ به حق خود در این اعتراض رسیده باشند و هم شاید التیامی باشد بر یکی دیگر از زخم های ناشی از نابخردی های دستگاه حکومتی، که لیاقت اداره یک شبکه تلویزیونی را هم ندارد چه رسد به مدیریت کلان یک کشور ، تا از سویی دیگر زمینه هر نوع گسترش غیر قابل کنترل تشنج در نواحیِ خوزستان از بین برورد و احتمال وارد شدن هر نوع صدمه به هم میهنان عرب ما در این سال جدید منتفی گردد.

ما آرزوی سلامتی، شادی و آزادی برای همه هم میهنان خوزستانیِ خود را داریم و امید به تلاش همه ایرانیان برای آزادی از سایه استبداد حکومتی بویژه زندانیان سیاسی از بند اسارت جهل و فساد حکومتی.

جبهه ملی ایران-اروپا

آدینه ۱۷ فروردین ۱۳۹۷

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.