عفرین در نوروز ۱۳۹۷!

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

اسماعیل هوشیار

حملات و جنایتها و تسخیر شهر عفرین از نظر من بخشی از بازی بزرگتری است که غرب و روسها کارگردان اصلی آن هستند ، دولت ترکیه بیشتر مجری و بازیگر این صحنه محسوب میشود که قطعا منافع خودش را دارد . کردهای سوریه سوخت موتور بازی خونین غرب و روسیه شده اند وهر کجا لازم باشد قربانی یا بازیچه میشوند . دیروز کوبانی توسط داعش و امروز در عفرین توسط دولت ترکیه….ترکیه دوست ندارد انسجامی میان کُردهای خودش و بقیه منطقه به وجود بیاید ، وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه ای گفته است : ایالات متحده عمیقا نگران و نگران و همیشه فقط هی نگران است .
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس ، اردوغان روزدوشنبه یک روز پس از اشغال مرکز شهر عفرین در شمال سوریه، گفت نیروهای ترکیه و متحدان سوریش ( غرب ) در اهداف بعدی به کوبانی، قامشلی و مَنبِج هم خواهند رفت و اجازه نخواهند داد نواری کردنشین درمرز سوریه و ترکیه شکل گیرد.



هفت سال است رسما سوریه را مثل گوشت قربانی بین خودشان تقسیم و دست به دست میکنند. عفرین بخشی از این سیاست خونین و ضد انسانی هفت ساله است . حدود 2 ماه دیگر یعنی در ماه می آمریکا تهدید به خروج از برجام را کرده است ، حکومت اسلامی ایران برای جلوگیری از خروج آمریکا شاید مجبور به ترک سوریه و پایان بازی خودش باشد . ولی جنگ سوریه با نقش آفرینی دولت ترکیه ادامه پیدا میکند…! تشکیل نشدن نواری کرد نشین در صدر خواسته های غرب قرار دارد که در کوبانی داعش مجری بود واین بار ترکیه مجری آن است .

اغلب ما وقایع را نگاه میکنیم وبا خون جلوی صحنه ذهنمان درگیر میشود . ولی صحنه های خونین ، یک پشت صحنه ای ویک مابعدی دارد در زمین سیاست ، که جنگ هم بخشی و روشی از پیش بردن همان خط سیاسی است فقط با شکلی خونین و زننده تر… وقیمتی که از جان و زندگی مردم عادی میگیرند ! در زمین سیاست سکوت دولتها برای هر قدم و حرکتی معنی دارد . هفت سال است که دولتهای حاکم دنیا ساکت نیستند ، بلکه نقش مستقیم در جنگ سوریه دارند ! تراژدی سوریه و کوبانی و عفرین بخشی از عملکرد سیاسی غرب است که توسط دیگران اجرا میشود .

hoshyaresmaeil2017@hotmail.com

اسماعیل هوشیار
21.03.2018

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.