مازیار مافی نخستین کاندیدای ایرانی تبارحزب دموکرات برای کنگره آمریکا درگذشت

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

مازیار مافی کوشنده سیاسی و از فعالان برای رعایت حقوق بشر در ایران که در اورنج کانتی کالیفرنیا زندگی می کرد به سبب ابتلا به بیماری سرطان روز آدینه 16 مارچ 2018 چشم از جهان فرو بست.
مازیار مافی در سال 1961 در تهران به دنیا آمده بود ، پس از انقلاب به اتفاق خانواده به امریکا آمد و دوره دبیرستان را گذراند و به دانشگاه ارواین راه یافت و دررشته حقوق از دانشگاه ارواین فارغ التحصیل شد و در سال 1988,و زمانی که 27 سال داشت پروانه وکالت رسمی در ایالت کالیفرنیا را دریافت کرد. او در رشته های مهاجرت، جنایی، دعاوی قضایی و هم چنین فرجام خواهی فعالیت داشت.
مازیار مافی شخصیتی دوست داشتنی و از هر نظر شایسته بود. او یک هنرمند موسیقیدان نیز بود او با سازهای موسیقی غربی و شرقی آشنا بود و آن ها را می نواخت. او گیتار، سکسیفون و بیس و از سوی دیگر سنتور و تنبک را می نواخت. از کارهای اثرگذار او تبدیل ملودی های ایرانی سبک قدیمی به سبک الکترونیک و جدید بوده است تا جوانان زاده آمریکا را به موسیقی و ملودی های ایرانی علاقمند کند. زنده یاد مازیار مافی ترانه و آهنگ معروف “الهه ناز ” را بازخوانی کرده است که بسیار مورد توجه قرار گرفته و در یوتیوب موجود است.
مازیار مافی نخستین ایرانی است که برای کنگره امریکا از حزب دموکرات کاندید شد ، هر چند او موفق نشد که به کنگره راه پیدا کند ولی راه کاندیدا شدن و در امور سیاسی امریکا دخالت کردن را برای دیگر ایرانیان هموار کرد.
از سوی جامعه ایرانی ، به پدر و مادرش ، و همسرش تریسی و دخترش مدیسون و پسرش برنان تسلیت میگویم.

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.