نامه مخملباف به اصلاح‌طلبان: اگر در دوران هیتلر هم بودید، از او دفاع می‌کردید

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

محسن مخملباف، کارگردان ایرانی مقیم فرانسه، در واکنش به سخنان اخیر مصطفی تاج‌زاده در حمایت از اصلاح‌طلبی در ایران، در نامه‌ای به او جریان اصلاحات را ناکارآمد توصیف کرد و گفت: «از نظر شما، اصلاحات نه تنها وحى منزلى براى ایران، که براى همه دنیا و همه اعصار، حتى براى دوران هیتلر است.»

به تازگی مصطفی تاج‌زاده، فعال اصلاح‌طلب و از مقامات سابق در دولت محمد خاتمی از جریان اصلاح طلبی در ایران دفاع کرده است.

محسن مخملباف صاحب آثاری چون «سفر قندهار» با اشاره به اینکه  «دیگر باور ندارم حکومت ایران اصلاح‌پذیر باشد» می‌گوید: «شما از اصلاحات چنان ایدئولوژى‌اى ساخته‌اید که اگر در زمان جنگ دوم جهانى هم بودید، با جنگیدن نیروهاى خارجى با هیتلر هم مخالفت مى‌کردید و مى‌گفتید بهتر است هیتلر را از طریق اصلاحات سر به راه بیاوریم.»

در این نامه آمده است:‌ «با استناد به این که باید جلوى سوریه‌اى شدن ایران را گرفت، بر تداوم شیوه اصلاحات اصرار ورزیده‌اید. چنان که گویى ما از بین دوگانه (سوریه‌اى شدن، افغانستانى شدن) و ادامه اصلاحات بى‌نتیجه، که چیزى جز شرکت در انتخابات طراحى شده و در مشت خامنه‌اى نیست، راه دیگرى نداریم.»

محسن مخملباف در نامه مفصل خود سپس به مروری بر تاریخ چندساله افغانستان و سوریه و تونس می‌پردازد و می‌نویسد: «براى شما آن دوره سیاه طالبان بهتر بود یا امروز که علیرغم همه مشکلات نیمى از افغانستان آزاد است؟ امروز زنان در نیمى از افغانستان به مدرسه و دانشگاه مى‌روند. حداقل در نیمى از افغانستان مردم در خیابان شلاق نمى‌خورند و حداقل نیمى از مردم دیگر در خطر سنگسار نیستند. کشور افغانستان انواع کانال‌هاى آزاد رادیو و تلویزیون را دارد، کانال‌هایى که مردم ایران هنوز آرزوى داشتن یکى از آنها را دارند.»

او معتقد است: «دوست عزیز، اصلاحات و انقلاب و حمله از بیرون، فقط سه راه براى تغییر یک وضعیت است. متاسفانه این راه را ملت‌ها انتخاب نمى‌کنند، بلکه این دیکتاتورها هستند که آن را به جوامع بشرى تحمیل مى‌کنند.»

مخملباف سپس درباره سوریه می‌پرسد: «چه کسى جز ایران و روسیه پشت اسد ایستاد و سوریه را به مثالى وحشتناک تبدیل کرد؟ مصطفى عزیز! شخص رهبر به همراه پوتین مسئول این جنایات در سوریه امروزند.»

او در پایان می‌نویسد: «دیگر باور هم ندارم حکومت ایران اصلاح‌پذیر باشد. خامنه‌اى آن قدر از ترس یا لجاجت، بر استبداد دینى اصرار مى‌کند که لاجرم با خشونت انقلاب و یا حمله خارجى‌هاى منفعت‌طلب عوض خواهد شد. در این صورت، تحمیل راه حل پرمصیبت حمله خارجی یا خشونت انقلابی بر کشور و ملت مسئولیت اوست، و مسئولیت اصلاح‌طلبان بلاتکلیف، نه مردم جان به لب رسیده ایران.»

نامه مخملباف به اصلاح‌طلبان: اگر در دوران هیتلر هم بودید، از او دفاع می‌کردید

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.