مردم کرمانشاه گدا نیستند! (نماینده اسلام آباد)

مردم کرمانشاه گدا نیستند! (نماینده اسلام آباد)

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

مردم کرمانشاه گدا نیستند! (نماینده اسلام آباد)

نماینده مردم اسلام آباد غرب از عدم اجرایی شدن وعده‌های مسئولان در رسیدگی به زلزله‌زدگان کرمانشاه انتقاد کرد.

به گزارش برخی از خبرگذاری ها، نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در جلسه علنی مجلس که امروز برگزار شد، هنگام بررسی طرح اصلاح برخی از تبصره‌های قانون بودجه ۱۳۹۶ کل کشور که با هدف اصلاح قانون بودجه جهت کمک به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه ارائه شده با ارائه اخطار قانون اساسی و با انتقاد از بند ۴ آن خواستار خروج این طرح از دستور کار مجلس شد.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه اظهار داشت: «مردم در زلزله کرمانشاه سنگ تمام گذاشتند اما برخی از دولتی‌ها به قول‌هایی که دادند، عمل نکردند.»

وی افزود: «کرمانشاه مرز است؛ اگر در عمل و نه در حرف مشکلات این منطقه در بودجه حل نشود به عنوان عضو کمیسیون امنیت ملی می‌گویم که نارضایتی‌های اجتماعی این مردم تبدیل به نارضایتی امنیتی می‌شود.»

وی با اشاره به بند ۴ این طرح که به دنبال «کاهش ۱۰ درصدی یارانه پرداختی به مردم در چهار ماه پایانی سال و اختصاص این مبلغ به زلزله زدگان است»، تصریح کرد: «طبیعتا محروم‌ترین قشر جامعه باید جزء یارانه‌بگیران باشد. دولت‌ها در طول تاریخ یارانه را به درستی تخصیص نداده‌اند،اکنون نیز برای فرار از تعهدات می‌گویند که یارانه را کم کرده و به زلزله زدگان بدهند» وی خاطرنشان کرد: «آقایان دولت به وظیفه خود عمل کرده و تخصیص‌های لازم را در بودجه بدهند، چه توجیهی دارد که مجلس می‌خواهد با طرحی یارانه مردم را کم کرده و به زلزله زدگان بدهد؟ این یک توهین است، مگر مردم کرمانشاه گدا هستند که می‌خواهید این کار را انجام دهید؟»

نماینده اسلام‌آباد غرب با اشاره به بروز برف و باران در مناطق زلزله‌ زده، گفت: «آقایان آمدند، عکس گرفتند و رفتند، دو شب گذشته ۳۷ چادر مردم را باد به دلیل برف و باران برد و رییس بنیاد مسکن ۴۸ ساعت است که موبایلش را جواب نمی‌دهد ،پس در چنین شرایطی این چه کاری است که آقایان با این طرح می‌خواهند انجام دهند؟ ما گدا نیستیم و فقط حق قانونی خودمان را می خواهیم.»

فلاحت‌پیشه با یادآوری دلاوری‌های مردم کرمانشاه در جنگ ۸ ساله ایران و عراق، گفت: «۸۵ درصد مرزهای کرمانشاه را خود مردم اداره می‌کنند. آنها در جنگ سینه جلوی گلوله گذاشته و محکم ایستادگی کردند. اکنون نیز زلزله یعنی یک حادثه طبیعی رخ داده و همه نمایندگان عمق فاجعه را دیده‌اند.» عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس گفت: «همانطور که دولت تعهد داده و رهبری نیز مرحمت داشتند و سخنگوی دولت نیز درباره اختصاص ردیف بودجه قول‌هایی دادند باید تعهدات عملی شود. ما یارانه نمی‌خواهیم.» فلاحت‌پیشه در پایان تاکید کرد و گفت: «لطفا این طرح را از دستور کار خارج کنید، مردم کرمانشاه گدا نیستند و یارانه مردم را نمی‌خواهند.»

همچنین حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر نیز در این باره گفت: «این پیشنهاد کلاهی است که دولت به دست مجلس بر سر مجلس می‌گذارد، مگر قبلا این پیشنهاد داده نشد که یارانه ثروتمندان حذف شود؟ اما دولت به خاطر انتخابات این کار را نکرد.» گفتنی است، مجلس در حال بررسی کلیات طرح اصلاح بودجه ۹۶ است که در آن آمده است، «۱۰ درصد از مبالغ پرداختی یارانه‌های نقدی کم شده تا منابع حاصل از آن به مناطق زلزله زده تخصیص پیدا کند.»

مردم کرمانشاه گدا نیستند! (نماینده اسلام آباد)

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.