اعتصاب غذای دانشجویان دانشگاه نفت در روز دانشجو

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

دانشجویان دانشگاه نفت امروز (چهارشنبه/۱۶ آذر) و همزمان با روز دانشجو، در اعتراض به لغو اولویت استخدام فارغ‌التحصیلان دانشگاه نفت در وزارت نفت، تحصن خود را با اعتصاب غذا همراه کرده و از خوردن نهار خودداری کردند.

به گزارش رادیو زمانه، این دانشجویان خواستار استعفای جمعی اعضای هیات رئیسه دانشگاه هستند. هیات رئیسه ای که سال ۹۴ با این وعده که در صورت عدم تحقق مطالبات دانشجویان استعفا می‌دهد، اعتصاب ۱۰ روزه دانشجویان را شکست اما به هیچ یک از وعده‌های خود عمل نکرد.

دور جدید اعتصاب دانشجویان دانشگاه نفت روز ۲۵ آبان از دانشگاه آبادان شروع شد و دانشگاه نفت اهواز از روز ۲۶ آبان به آن پیوست.

روز ۱۱ آذر، مسئولان دانشگاه برای شکستن تحصن دانشجویان با ارسال پیامکی دانشگاه را تا اطلاع ثانوی تعطیل کردند. آب، برق و گاز دانشگاه قطع شد و درهای ساختمان‌ها و نمازخانه‌ بر روی دانشجویان بسته شد. سلف‌سرویس نیز از دادن غذا به دانشجویان امتناع کرد.

دانشجویان از آن زمان در محوطه دانشگاه به سر می‌برند.

روز سه‌شنبه ۱۴ آذر، حبیب الله بیطرف معاون پژوهشی وزیر نفت و کامران دهقانی، رئیس آموزش شرکت ملی نفت، در هجدهمین روز اعتصاب و تحصن دانشجویان در جمع آنان حاضر شدند اما تلاش آن‌ها برای مجاب کردن دانشجویان به پایان تحصن به جایی نرسید.

دانشجویان پس از این نشست گفتند معاون وزیر نفت و رئیس آموزش شرکت نفت به جای پاسخگویی به مطالبات دانشجویان آن‌ها را تهدید کرده‌اند و گفته‌اند از اقدامات هیات رئیسه دانشگاه حمایت می‌کنند.

دانشجویان متحصن و نیز فارغ‌التحصیلان نفت که از دوشنبه ۱۱ آذر در حمایت از دانشجویان در تهران مقابل ساختمان وزارت نفت تجمع کرده‌اند، گفته‌اند با توجه به عدم تحقق وعده‌های سال ۹۴ مسئولان وزارت نفت این بار به وعده و وعید اعتماد نمی‌کنند و تا اقدام عملی وزارت نفت به اعتراض ادامه خواهند داد.

روز ششم آذر و در یازدهمین روز اعتصاب اما ۵۰ دانشجوی نفت در آبادان و اهواز به کمیته انضباطی فراخوانده شدند.

بنا بر اخبار منتشر شده توسط دانشجویان، فضای امنیتی بر دانشگاه نفت حاکم است و ورود و خروج دانشجویان از محوطه توسط حراست دانشگاه ثبت می‌شود.

اعتصاب غذای دانشجویان دانشگاه نفت در روز دانشجو

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.