درسوگ مهندس حمید ذوالنور در شهر کلن آلمان (سایت ملیون)

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

خبر درگذشت مهندس حمید ذوالنور صاعقه آسا به دوستان و همرزمان او در کلن رسید. ایشان در تاریخ اول دسامبر ۲۰۱۷ بعلت بیماری سرطان در پاریس درگذشت. این هم یک خسارت جبران ناپذیر دیگر و یک ضایعه بزرگ است که بر دیگر ضایعات سیاسی چندسال اخیر ما افزوده است. با فقدان این همرزم و مبارز خستگی ناپذیر، که کوششی چشمگیر برای همکاری و همبستگی ملیون و یافتن خطوط مشترک برای وحدت نیروهای ملی داشت، همبستگی ملیون با تاخیرجدی روبرو خواهد شد.

مهندس حمید ذوالنور انسانی فوق العاده موزون وبا اعتدال بود. این خصلت منحصر به فرد وی باعث میشد کسانیکه با او تماس و برخورد داشتند او را دوست بدارند و از معاشرت با وی لذت ببرند. احساس و عقل و عمل در او بسیار هماهنگ بود. او آنچه را از طریق حواس درک میکرد در بوته عقل و خرد میگذاشت وعملش را براساس چنین تجربه ای بنا می نهاد. بارزترین جلوه های شخصیت ذوالنور در ویژگی های اخلاقی، انسانی، آزادمنشی، پاکدستی، صمیمیت و درستکاری وی جلوه می نمود. تواضع و فروتنی اش مثال زدنی بود.

حمید ذوالنور یکی از رهروان راه مصدق و از فعالین جنبش دانشجویی در ایران و از اعضای تاثیرگذار جبهه ملی و حزب ایران و رئیس شورایعالی نهضت مقاومت ملی ایران بود. او در سال ۱۳۳۹ مسئول کمیته دانشگاه وابسته به جبهه ملی و در ارتباط با دکتر شاپور بختیار از اعضای هییت اجرایی جبهه ملی بود. حمید ذوالنور طی مبارزات درازمدت خود علیه استبداد سلطنتی و دینی به اصول و موازین ملی پایبند ماند و سنگر دفاع از آزادی و دمکراسی و بر قراری عدالت اجتماعی را ترک نکرد. با آنکه در سالهای آخرعمرخود از بیماری مزمن رنج میبرد و قوای جسمانی خود را در نتیجه بیماری بتدریج از دست میداد، چون کوهی استوار تا آخرین روزهای زندگی اش در مقابل استبداد و نابرابریهای اجتمایی مبارزه کرد و هرگز امید خود را در دوباره ساختن ایرانی آزاد و آباد که در آن کرامت انسانی، رفاه و سعادت و حقوق فردی و اجتماعی افراد تامین شود را از دست نداد. دغدغه ی خاطر ذوالنور سربلندی ملت و کشورش ایران بود که مبانی آنرا در مکتب مصدق آموخته بود. مکتبی که سرمشق او قرار گرفت و بلوغ در اندیشه، سخن و رفتار را در وی بیدار کرد واعتماد مهر آمیز را در او نهادینه نمود. او از شخصیت تاریخی و واقعی مصدق که فضیلیت ها و ارزش های مورد نیاز زمانه را تجربه و زندگی کرده بود سود می برد تا این منش را به عنوان نمونه های اخلاقی و والایی مورد نیاز جامعه بکار برد.

ملیون شهر کلن درگذشت دوست و همرزم گرامی خود مهندس حمید ذولنور را به خانواده محترم ایشان و همه افراد و سازمانهای ملی و دمکرات تسلیت گفته و برای تحمل این ضایعه بزرگ صبر و شکیبایی برایشان آرزو میکند.

جلسه یاد بود شادروان مهندس حمید ذولنور درماه ژادویه در کلن برگزارمیگردد.

ملیون شهر کلن

درسوگ مهندس حمید ذوالنور در شهر کلن آلمان (سایت ملیون)

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.