اعدام دست کم ۹ زندانی در زندان رجایی شهر

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

در تازه ترین دور اعدام‌ها در ایران، روز گذشته، (۸ آذر/۲۹ نوامبر) دست کم ۹ زندانی در زندان رجایی شهر کرج اعدام شدند. جرم اغلب این زندانیان، قتل عمد گزارش شده است.

خبرگزاری هرانا گزارش داده است که این زندانیان در سالن‌های مختلف زندان رجایی شهر کرج زندانی بوده‌اند و از روز سه شنبه هفتم آذر ماه، برای انجام تشریفات اجرای حکم اعدام به سلول‌های انفرادی منتقل شده بودند.

خبرگزاری هرانا هویت ۶ نفر از این زندانیان را احراز کرده است. یک نفر از این زندانیان قبلا یک بار تا پای چوبه دار رفته بود اما با گرفتن مهلت از «اولیای دم»، اعدامش به تعویق افتاده بود.

به گفته عفو بین‌الملل ایران به‌تناسب سرانه جمعیت و میزان اعدام رتبه نخست اعدام شهروندان خود در دنیا را کسب کرده است.

گفتنی است مرکز آمار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در گزارش سالانه خود ضمن اشاره به علنی نکردن ۶۰ درصد از اعدام‌های صورت گرفته توسط دولت یا نهاد قضایی اصطلاحاً این اعدام‌ها را “مخفیانه” خواند.

شمار زیادی از اعدام‌ها در ایران در ارتباط با قتل و با عنوان قصاص انجام می‌شوند اما بیشترین اعدام‌ها در ارتباط با جرایم مواد مخدر هستند.

به دنبال تغییر قانون مبارزه با مواد مخدر و الحاق یک ماده به آن برای دادن تخفیف در مجازات اعدام جرایم مواد مخدر، تا به حال ۳ هزار و ۳۰۰ محکوم به اعدام، درخواست اعاده دادرسی داده‌اند.

اعدام دست کم ۹ زندانی در زندان رجایی شهر

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.