بعد از ۱۲ سال ممنوعیت برگزاری مراسم بزرگداشت فروهر ها در خانه شان

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

گزارش‌ها حاکی‌ست برای نخستین بار پس از ۱۲ سال، مراسم بزرگداشتی برای داریوش فروهر و پروانه مجداسکندری که در قتل‌های زنجیره توسط وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی کشته شدند برگزار شده است.

پرستو فروهر، فرزند داریوش و پروانه فروهر در گفتگو با بی‌بی‌سی اعلام کرده که مقام‌های امنیتی ایران اجازه داده‌اند مراسم سالگرد درگذشت مادر و پدرش در تهران برگزار شود.

با اینکه ماموران امنیتی جمهوری اسلامی از حاضران فیلم‌برداری کردند، پرستو فروهر از استقبال پرشور مردم از این مراسم خبر داده است.

پرستو فروهر از این که بعد از مدت‌ها توانسته برای پدر و مادرش مراسم بزرگداشت بگیرد، خوشحال بود و گفت: داخل خانه جای سوزن انداختن نیست. واقعا برای من و تمام کسانی که اینجا هستند، حس فوق‌العاده زیبا و پرامیدی بود که پافشاری چند ساله به نتیجه رسید.

خانم فروهر گفت درباره این مراسم گفت: در این مراسم ماموران امنیتی دوربین گذاشته و از مردم فیلم می‌گیرند اما برخلاف سال‌های گذشته که دو طرف خیابان هدایت را می‌بستند و گاهی مهمانان را کتک می‌زدند و بازداشت می‌کردند، با شرکت کنندگان برخوردی نشده است.

گذرنامه خانم فروهر هنگام ورود به ایران ضبط شده و فعلا ممنوع‌الخروج است. به او گفته شده که روز شنبه هفته آینده برای رسیدگی به اتهام‌هایش باید در دادگاه حاضر شود.

خانم فروهر پیش از سفر به ایران در یادداشتی گفته بود با شکایت وزارت اطلاعات به “تبلیغ علیه نظام” و “توهین به مقدسات” متهم شده است.

آذرماه ۱۳۷۷ به فاصله دو هفته بعد از کشف جسد پروانه اسکندری و داریوش فروهر، اجساد محمد مختاری و محمدجعفر پوینده، دو تن از اعضای کانون نویسندگان ایران نیز کشف شد.

این وقایع به قتل‌های زنجیره‌ای معروف شد و سرانجام در دی ماه سال ۱۳۷۷ وزارت اطلاعات دولت محمد خاتمی، با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که “معدودی از همکاران مسئولیت ناشناس، کج اندیش و خودسر این وزارت”، مرتکب این قتل ها شده‌اند.

بعد از ۱۲ سال ممنوعیت برگزاری مراسم بزرگداشت فروهر ها در خانه شان

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.