از اول می دانستم …

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

هوشنگ طالع

اکنون که با چشمان باز ، کشور را به دام بلا انداخته‌اند ، می‌گویند : ما از اول می‌دانستیم که آمریکا مورد اعتماد نیست ؟!
اگر دست‌کم سواد خواندن سعدی را داشتید ؛ علم سیاست ، حقوق‌ بین‌الملل و اصول دیپلماسی پیشکشتان ، کشور را به این گرداب سخت نمی‌افکندید . سعدی شیراز می‌گوید : « من ندانستم از اول که تو بی‌مهر و وفایی / عهد نابستن از آن به که ببندی و نپایی » .
سعدی از آغاز نمی‌دانست که « او » عهد می‌ببندد و نمی‌پاید و شما مدعی هستید که از آغاز می‌دانستید که « او » ( بخوان آمریکا ) قابل اعتماد نیست ؟! با این وجود ، نه یک عهد ؛ بلکه چندین عهد بستید : قرارداد یا ننگ‌نامه‌ی
سعدآباد ، قرارداد ژنو ( ژنوچای ) ، قرارداد لوزان ( لوزان‌چای ) و سرانجام « برجام » ( مادر ترکمان‌چای‌ها ) ؟!
اگر از آغاز می‌دانستید که آمریکا مورد اعتماد نیست ، چرا این فراگشت را تا اسارت ملت و مردم ایران ، پی‌گرفتید ؟! چرا نه تنها به سخن منتقدان و مخالفان گوش ندادید ؛ بلکه پروانه دادید تا آنان را کم‌سواد ، بی‌سواد ، بی‌شناسنامه ، بی‌هویت ، تازه به‌دوران رسیده و … بنامند و سپس آنان را به جهنم حواله کنند ؟!
اگر از آغاز می‌دانستید که آمریکا قابل اعتماد نیست ، چرا اجازه دادید که به تنِ دو مهره‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی اصلیِ تحمیل قراردادهای ژنو‌چای ، لوزان‌چای و برجام ( مادر ترکمن‌چای‌ها ) خلعت زرین پهلوانی بپوشانند و نشان « پهلوان هسته‌ای جمهوری اسلامی » بدانان هدیه کنند ؟!
اگر از آغاز می‌دانستید که آمریکا قابل اعتماد نیست ، چرا پروانه دادید تا حسن روحانی رییس جمهور اسلامی ، برجام
( برنامه جامع اقدام مشترک برای به بند کشیدن و اسارت ملت و مردم ایران ) را به « آفتاب تابان » همانند کند و با صدای بلند اعلام کند که : آب خوردن مردم هم در گرو پذیرش برجام است .
اگر از آغاز می‌دانستید که آمریکا قابل اعتماد نیست ، چرا پیشاپیش اقدام به « اوراق کردن » صنایع نیرومند هسته‌ای کردید و پروانه دادید تا قلب تپنده‌ی واکنشگر اراک را بیرون بیاورند و به جای آن بتون بریزند ، بدون این که چیزی دریافت کرده باشید ؟!
اگر از آغاز می‌دانستید که آمریکا قابل اعتماد نیست ، چرا موجودی آب‌سنگین کشور را در عمان زیر بازبینی آمریکایی‌ها قرار دادید و چرا بخشی از موجودی آب‌سنگین را زیربهایِ جهانی به آمریکا فروختید تا آمریکا امروز عنوان کند که می‌خواهد زرادخانه‌ی هسته‌ای خود را ده برابر کند ؟!
اگر از آغاز می‌دانستید که آمریکا قابل اعتماد نیست ، چرا برای ورود شیخ عمان به عنوان « پااندازِ » آغاز گفت وگوهای محرمانه با آمریکا ( که شاید هنوز هم منکر آن هستید ) ، فرشِ قرمز پهن کردید و بر پایه‌ی گفته‌هایی مبلغ ۱۰ میلیارد دلار به وی پرداختید ؟!
اگر از آغاز می‌دانستید که آمریکا قابل اعتماد نیست ، چرا پروانه دادید تا در هر مرحله با ورود هیات مذاکره کننده ، پسران و دختران کرایه‌ای را در خیابان‌ها به جشن و سرور ، رقص و پاکوی و دست‌افشانی وا دارند و دروغ به این بزرگی را عنوان کنند که : « شش قدرت بزرگ جهان در مقابل ما زانو زدند » ؟!
اگر از آغاز می‌دانستید که آمریکا قابل اعتماد نیست ، چرا پروانه دادید که با ایجاد جو ترس و ارعاب و با پیش‌کشیدن « حکم » ، تنها در ۲۰ دقیقه « برجام » یا « مادر ترکمن‌چای‌ها » را به تصویب مجلس شورای اسلامی ، برسانند ؟! اگر از آغاز می‌دانستید که آمریکا قابل اعتماد نیست ، چرا پروانه دادید تا حسن روحانی از فردای « تنفیذ » ، دست به تخریب سپاه پاسداران بزند و تا جایی پیش برود که از « دولت بی‌تفنگ » و « دولت با تفنگ » سخن به میان آورد ؟!
و بسیار چراهای دیگر که مطرح کردن همه‌ی آن‌ها « مثنوی هفتاد من » است ؟!
نه آقایان ؛ شما ناخدای اوقیانوس‌های پرتلاتم و موج‌خیزهای حوادث نیستید ، با تن در دادن به همه‌پرسی ( رفراندوم) در این لحظه‌های سرنوشت‌ساز ، سرنوشت ملت و مردم ایران را به ملت و مردم ایران بسپارید .
تنها راه رستگاری ، در برپایی دولت ملی است .
شنبه ۲۹ مهرماه ۱۳۹۶ ـ هوشنگ طالع

از اول می دانستم …

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.