وضعیت نامناسب سهیل عربی در بیستمین روز از اعتصاب غذا

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

بر اساس گزارش‌ها، سهیل عربی، زندانی عقیدتی محبوس در زندان اوین در بیستمین روز از اعتصاب غذای خود در شرایط بد جسمانی قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری هرانا این زندانی سیاسی هم اکنون با کاهش وزن، کاهش فشار خون و شرایط بد جسمانی روبرو است. مسئولان زندان کماکان سیاست بی توجهی را نسبت به وضعیت این زندانی ادامه می دهند.

سهیل عربی زندانی عقیدتی محبوس در سالن ۲ اندرزگاه ۷ زندان اوین از دوم شهریورماه، اعتصاب غذای اعتراضی خود را آغاز کرده است و پس از گذشت ۲۰ روز کماکان به این اعتصاب ادامه می دهد.

یک منبع مطلع از آخرین وضعیت این زندانی در گفتگو با گزارشگر هرانا در این باره توضیح داد “روز گذشته سهیل به علت شرایط بد جسمانی به بهداری زندان انتقال داده شد، فشار او کمتر از ۹ و وزنش نیز ۷۲ کیلوگرم شده است”.

به موازات اعتصاب غذا و تحلیل قوای جسمانی این زندانی، پرونده جدیدی نیز در دادسرای مقدسی زندان اوین علیه وی به پیش می رود.
علاوه بر روز گذشته، سهیل عربی طی روزهای اخیر نیز، به علت وخامت حال عمومی و خون ریزی معده چندین مرتبه به بهداری زندان اوین منتقل شده است.

سهیل عربی، شهروند اهل تهران، شهریورماه سال ۹۳ در شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران، به اتهام «سب‌النبی و توهین به مقدسات» به اعدام محکوم شد و این حکم در آذرماه همان سال به تأیید دیوان عالی کشور نیز رسید.

اما در نهایت، شعبه ۳۴ دیوان عالی کشور در ایران، تیرماه سال ۱۳۹۴ حکم اعدام سهیل عربی را «نقض» کرده و درخواست اعاده دادرسی او را پذیرفت.

نسترین نعیمی، همسر سهیل عربی به اتهام معاونت در تبلیغ عیه نظام بازداشت شد، وی متهم شد که حکم صادره از سوی قاضی رازینی در مورد سهیل عربی را با رسانه ها در میان گذاشته است.

آقای عربی به نشانه اعتراض از روز ۱۰ مردادماه دست به اعتصاب غذا زد. اندکی بعد او نیز به بند ۲ الف سپاه پاسداران واقع در زندان اوین که محل نگهداری همسرش بود منتقل شد و مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

سهیل عربی از ۱۶ آبان ماه ۱۳۹۲ در بازداشت و زندان به سر می‎برد و تمام این مدت از مرخصی محروم بوده است.

وضعیت نامناسب سهیل عربی در بیستمین روز از اعتصاب غذا

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.