شکست اعتصاب غذای مهدی کروبی

شکست اعتصاب غذای مهدی کروبی

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

شکست اعتصاب غذای مهدی کروبی

ابتدا اخبار مربوط به مطلب زیر را بخوانید:

مهدی کروبی اعتصاب غذا کرد + آماده باش سپاه ثارالله تهران

 

مهدی کروبی با تضمین دولت ایران برای خروج ماموران امنیتی از خانه‌ای که او در آن در حصر است، اعتصاب غذای خود را شکست.

چند مقام دولتی، از جمله حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت و پورفلاح، معاون وزیر اطلاعات، برای مذاکره با آقای کروبی به بیمارستانی که او در آن بستری است رفتند. او خواهان محاکمه در دادگاهی علنی و همچنین خروج ماموران از خانه‌ای بود که در آن تحت حصر است.

محمدتقی کروبی، فرزند مهدی کروبی، به بی‌بی‌سی فارسی گفت دولت حسن روحانی تضمین داده که خواسته آقای کروبی برای خروج ماموران عملی شود. همچنین دولت وعده داده است که “تمام تلاش خود” را انجام دهد تا دیگر خواسته آقای کروبی، یعنی محاکمه در دادگاه علنی نیز محقق شود.

حسن قاضی‌زاده هاشمی به ایرنا گفته است که با دستور حسن روحانی مسئول رسیدگی به وضعیت آقای کروبی شده است. به گفته وزیر بهداشت ایران “رسیدگی کامل به ایشان انجام شده است و وضعیت فشار خون، ضربان قلب و تغذیه ایشان تحت کنترل است.” محمدتقی کروبی، که مکالمه‌ای تلفنی با پدرش داشته، گفت صدای آقای کروبی “بسیار ضعیف” شده است. او تاکید کرد که مقام‌های دولتی در ملاقات با آقای کروبی گفته‌اند برگزاری دادگاه حوزه مسئولیت‌های دولت خارج است اما دولت تعهد کرده است که در صورت برنداشته شدن حصر با استفاده از رایزنی‌ها و ابزارهای ممکن زمینه محاکمه علنی را فراهم ‌کند.

 

محمود کروبی در تویتر خود نوشت:

اعتصاب غذا پایان پذیرفت. بنا شد دولت تمام تلاش خود را براى تحقق شرط دوم محاکمه علنى بکار ببندد. بدلیل مشکل قبلی ۴٨ ساعت باید در CCU بمانند

 

محمدتقی کروبی گفت که مهدی کروبی می‌گوید در صورت تداوم حصر باید امکان سخن گفتن و پاسخ دادن به اتهام‌ها را داشته باشد.

به گفته او مهدی کروبی گفته است: “حالا نوبت سخن گفتن است.”

مهدی کروبی، به همراه میرحسین موسوی و زهرا رهنورد، بیش از شش سال است که پس از تجمع ۲۵ بهمن سال ١٣٨٩ در بازداشت خانگی است.

به گفته خانواده آقای کروبی او به دلیل مشکل قلبی تا دو روز دیگر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری خواهد بود. او حدود یک ماه پیش هم به دلیل مشکل قلبی در بیمارستان بستری شده بود. اعتصاب غذای آقای کروبی، ٧٩ ساله، موجی از واکنش‌ها را در میان چهره‌ها و فعالان سیاسی در ایران برانگیخت. امروز، پنجشنبه ۲۶ مرداد، شماری از فعالان سیاسی در بیمارستان حضور پیدا کردند. دختران میرحسین موسوی و زهرا رهنورد هم در میان کسانی بودند که به بیمارستان رفتند.

 

اعتصاب غدای دهها تشکل دانشجویی و خبرنگاران برای مهدی کروبی!

اعلان روزه عمومی مردم تهران در حمایت از شیخ مهدی کروبی در روز جمعه بیرون آمدن دوباره نمادهای سبز در روز جمعه در اعتراض به حصر انتقال مهدی کروبی به بیمارستان

 

شکست اعتصاب غذای مهدی کروبی

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.