اخباروگزارشات کارگری27دی1393

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

اخباروگزارشات کارگری27دی1393

– احضارمجدد 7کارگرمعدن سنگ آهن بافق !

– تجمع کارگران معدن کوشک بافق در مقابل وزارت صنعت در اعتراض به عدم پرداخت مطالباتشان

احضاریکی ازکارگران به دفتر انتظامات وزارت صنعت واخذ تعهد کتبی

– گزارش از زامیاد خودرو

– پرستاران حضور در مراسم رسمی روز پرستار را تحریم می‌کنند

– ادامه اعتصاب بیش از1000کارگرنورد لوله صفا در پی خلف وعده کارفرما

– تجمع کارگران بازنشسته کارخانه پارسیلون مقابل استانداری لرستان دراعتراض به پرداخت نشدن حقوق و مزایا

– خطربیکاری3000کارگرکارخانجات گیتی پسنداصفهان را تهدید می کند

– نارضایتی کارگران معدن سنگرود از شرایط انتقال به طبس

– حضور عوامل کارفرما تحت عنوان نمایندگان کارگری در مراجع حل اختلاف

– مرگ کارگر ساختمانی در محمودآباد

احضارمجدد 7کارگرمعدن سنگ آهن بافق !

7کارگرمعدن سنگ آهن بافق که دردوردوم اعتصاب بازداشت ودر تاریخ ۱۲ شهریور ماه با قرار وثیقه و وکالت آزاد شده بودنددراوایل دی ماه مجدداً به جرم اخلال در نظم عمومی و خسارت به اموال دولت و غیره، به دادگاه احضار شدند.

در حال حاضر چند ماهی از آزادی بازداشت شدگان اعتراضات کارگری می گذرد اما سرنوشت آنها در هاله ای از ابهام باقی مانده است.پرونده شکایت بر خلاف قول مسئولین مختومه نشده و ۷ نفر آزاد شده مجدد به جرم اخلال در نظم عمومی و خسارت به اموال دولت و غیره، مجدداً به دادگاه احضار شده اند.

هفته گذشته خانواده های این هفت نفر به فرمانداری مراجعه تا پیگیر وضعیت شکایت شوند اما ظاهرا نه تنها جوابی در این رابطه دستگیرشان نشده است بلکه هنوز شاکی اصلی پرونده نیز مشخص نشده است.

روزهای اول شاکی هیئت مدیره سنگ آهن و فرمانداری بافق عنوان شده بود این درصورتی است که در حال حاضر افراد نامبرده شکایت خود را پس گرفته اند و دولت به عنوان شاکی پرونده معرفی شده است. منظور از دولت دقیقا چه شخص حقیقی یا حقوقی ای هست؟

اتفاقات اخیر معدن کوشک و امضاءنشدن قرارداد۱۶ نفر از نماینده کارگرانی که درجهت احقاق حقوقشان لب به سخن گشوده اند سئوالات زیادی را بهمراه می آوردازجمله:

آیا بازماندن پرونده ها بهانه ایست برای سکوت کارگران در مقابل حق خواهی آنها؟

آیا آزادی کارگران تنها وسیله ای بود برای آرام کردن مردم و شکستن اعتراض؟

 آیا جرم این ۷ نفر و اشخاص دیگری که شاید بعدها به دادگاه احضار میشوند جز پیگیری حقوق به حق مردم بافق و کارگران بوده است؟

گوشه های ازیک مقاله مندرج دربافق فردا

تجمع کارگران معدن کوشک بافق در مقابل وزارت صنعت در اعتراض به عدم پرداخت مطالباتشان

احضاریکی ازکارگران به دفتر انتظامات وزارت صنعت واخذ تعهد کتبی

جمعی از کارگران معدن کوشک بافق با سفر به تهران صبح امروز (27 دی) در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات خود در مقابل وزارت صنعت، معدن و تجارت تجمع کردند.

به گزارش27دی ایلنا، این کارگران که با لباس کار در این تجمع اعتراضی حضور پیدا کرده‌اند به گفتند که به نمایندگی از بیش از ۲۶۰ کارگر این معدن در اعتراض به عدم پرداخت حقوق و دستمزدشان طی ۲ماه گذشته و همچنین بی‌توجهی کارفرما نسبت به وعده‌های داده شده در مقابل وزارت صنعت و معدن تجمع کرده‌اند.

از حاشیه این تجمع اعتراضی ی نیز گزارش می‌رسد که یکی از کارگران در حین عکس‌برداری از اجتماع کارگران ،برای ارائه توضیحات به دفتر انتظامات وزارت صنعت هدایت شده و از او تعهد کتبی اخذ شده است.

به گفتهٔ کارگران قرار است نماینده حقوقی آنان به همراه اعضای شورای کارگری این معدن جهت مذاکره با مسولین وزارت صنعت و معدن به ساختمان مرکزی این وزارتخانه مراجعه کنند.

لازم به یادآوری است بیش از ۲۶۰ نفر از کارگران معدن کوشک بافق نزدیک به ۲ماه پیش در اعتراض به عدم پرداخت ۳ماههٔ مطالبات حقوقی خود به مدت یک هفته دست از کار کشیدند. اگر چه پس از ۵ روز اعتصاب ، حقوق یک ماه از سه ماه پرداخت شد و با مداخلهٔ فرمانداری و اداره کار شهرستان بافق در مذاکره با کارفرما و دریافت وعده پرداخت حقوق معوقه‌شان تا ۲۶ آذر، کار در این معدن را در نوبت کاری صبح پنج شنبه از سر گرفتند.

یکی از کارگرانی که در تجمع امروز حضور یافته بود در این باره گفت: کارگران از 26 آذر تا کنون خطاب به دو وزیر صنعت و کار نامه نگاری کرده‌اند اما هنوز هیچ اقدامی جهت بهبود شرایط ما صورت نگرفته است.

کارگران در این نامه که توسط نماینده حقوقیشان به این نهادهای دولتی تحویل داده شد، ضمن تشریح شرایط سخت کار و بی‌توجهی کارفرما نسبت به مطالبات حقوقیشان، دلایل اعتصابشان را تشریح کرده و از مسولین خواسته‌ بودند تا هرچه سریع‌تر به وضعیت غیر انسانی و ناعادلانه‌ای که به آن‌ها تحمیل شده است رسیدگی کنند.

بنابهمین گزارش، عمده‌ترین مطالبات کارگران معدن کوشک بافق اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل، توجه به مسائل رفاهی و رعایت نکات ایمنی و بهداشتی در محل معدن، پرداخت حق سختی کار و حق پله و تونل، حق جذب سرب و هزینه‌های غذایی، برخورداری از امنیت شغلی و افزایش مدت قراردادهای منعقده، عدم استفاده از دستگاه‌های فرسوده در معدن و همچنین استاندارد سازی سیستم‌های برق و آب و تهویه و نامناسب بودن امکانات خانه بهداشت، پرداخت اضافه کاری طبق قانون و مواردی از این دست عنوان شده بود. همچنین کارگران خواهان رسیدگی کارفرما به وضعیت پرداخت دیهٔ دو کارگر این معدن که سال گذشته در حین کار در این معدن کشته شده بودند، هستند.

گفتنی است، معدن کوشک بافق یک معدن با مالکیت خصوصی است که توسط شرکت معدن بافق (سهامی عام) اداره می‌شود و با بیش از ۳۵۰ کارگر در در فاصله ۱۶۵ کیلومتری شرق یزد و ۴۵ کیلومتری شمال شرق شهرستان بافق واقع شده است.

گزارش از زامیاد خودرو

گزارش رسیده از زامیاد خودرو:

در پی اعتصاب کارگران پارس خودرو و به نتیجه رسیدن آن … و ادامه اعتصاب کارگران ایران خودرو و مالیبل مبنی بر کم بودن حقوق و دستمزد … کارگران زامیاد نیز اقداماتی انجام داده اند . که منجر به عکس العمل شدید مدیریت این شرکت شد .

در پی شایعاتی مبنی بر اعتصاب به صورت نخوردن غذا در زامیاد در ابتدا در محل غذا خوری دوربین نصب شده است .سپس مبلغی به عنوان پاداش و عنایت مدیر عامل به حساب کارگران شارژ گردید . سپس با گروهی از معترضین توسط نماینده کارگران صحبت هایی شد تا آنها را آرام کنند . که در نتیجه منجر به نوشتن نامه هایی به مدیر عامل از طرف کارگران گردید. در نهایت مدیر عامل نیز طی اعلامیه ای از کارگران خواست که در جلسه هم اندیشی در محل نمازخانه شرکت کنند. در جلسه مذکور برخی کارگران با اعتراض به وضیعت حقوق خود خواستار افزایش پایه حقوق شدند اما مدیر عامل با گلایه از کارگران آنها را به کج فهمی و طمع ورزی و غرض ورزی متهم کرد و آنها را به قناعت دعوت کرد و اخطار کرد که کارگران در صورت اخراج کار جدیدی گیرشان نخواهد آمد و باید این وضعیت را تحمل کنند. ایشان وضعیت اقتصادی شرکت را برای افزایش حقوق مناسب ندانست و تاکید کرد برخی از اقداماتی که برای تامین معیشت کارکنان انجام داده است غیر قانونی بوده و بعدا زیر سوال خواهد رفت. . در حالی که این شرکت در سال جاری سوده ترین شرکت خودرو سازی بوده است.اما میزان حقوق و مزایای کارگرانش در رتبه بسیار پایینی قرار دارد. در حالی که این جلسه نتیجه ملموسی در پی نداشت به نظر میرسد بسیاری از کارگران تصمیم به عدم حضور برای صرف وعده های غذا گرفته اند .

روابط عمومی سندیکای کارگران فلزکار مکانیک

۱۳۹۳/۱۰/۲۷

پرستاران حضور در مراسم رسمی روز پرستار را تحریم می‌کنند

دبیرکل خانه پرستار می‌گوید جامعه پرستاری کشور امسال در هیچ یک از برنامه‌های رسمی روز پرستار شرکت نخواهد کرد.

به گزارش27دی ایلنا،محمد شریفی مقدم عضو شورای عالی نظام پرستاری کشور با اعلام این خبر گفت: علی رغم گذشت بیش از یک ماه از تجمع گسترده پرستاران در شهرهای بزرگ کشور هنوز هیچ اقدام مثبتی از سوی دولت صورت نگرفته است.

دبیرکل خانه پرستار ضمن بیان این که «فرصت یک ماهه جامعه پرستاری برای پیگیری مطالبات به حقشان از طریق واحد ارتباطات مردمی ریاست جمهوری به پایان رسیده است»، گفت: در جریان تجمع قبلی پرستاران واحد ارتباط مردمی ریاست جمهوری معترض شده بود که چرا مطالبات‌تان را از طریق نامه نگاری و از راه حقوقی پیگیری نمی‌کنید و ما برای اینکه حقانیت مان را نشان دهیم یک ماه صبر کردیم تا واحد‌های ذیربط به وعده‌هایی که در ارتباط با پیگیری مطالبات داشتند عمل کنند اما با گذشت یک ماه نه تنها وعده‌های داده شده به انجام نرسید بلکه اقدامات اخیر وزارت بهداشت نشان می دهد به گونه ای دیگر قرار است حرفه ی پرستاری را با مشکلات جدی مواجه کنند.

وی به اجرای نظام «پرداخت مبتنی بر عملکرد» در سیستم درمانی کشور اشاره کرد و گفت: در حالیکه هنوز اصلی ترین خواسته‌های پرستاران محقق نشده، مسولین وزارت بهداشت طرح نظام پرداخت مبتنی بر عملکرد را در دستور کار قرار داده‌اند که شیوهٔ اجرای آن ظلم مضاعف به جامعه پرستاری کشور است و پرستاران را از وظیفهٔ اصلی شان که مراقبت از بیمار است باز می‌دارد.

دبیرکل خانه پرستار تاکید کرد: ما آمادگی داریم در مجامع کار‌شناسی و تخصصی ناکارآمدی اجرای این طرح را به بحث بگذاریم.

شریفی مقدم تصریح کرد: پیگیری‌های مکرر و مستمر ما در واحد ارتباطات مردمی ریاست جمهوری نشان داده که هیچگونه پیشرفتی در پیگیری مطالبات جامعه پرستاری صورت نگرفته است. انتظار ما این بود که تجمع پرستاران در مقابل نهاد ریاست جمهوری به صورت مستقیم توسط عالیترین مقام اجرایی کشور دیده شود و پیگیری‌های لازم در خصوص مطالبات به حق جامعه پرستاری از طریق این نهاد تصمیم گیر انجام شود تا بیش از این شاهد التهاب در فضای پرستاری نباشیم.

سخنگوی کمیته پیگیری مطالبات جامعه پرستاری و دبیر کل خانه پرستار در پایان با ذکر این مطلب که جامعه پرستاری همچنان پیگیر مطالبات خود خواهد بود، از عدم مشارکت پرستاران در مراسم روز پرستار در اسفند ماه سال جاری خبر داد و گفت: به دلیل بی‌توجهی مسولین تصمیم گیر، کمیته پیگیری که در حال حاضر به صورت کشوری فعالیت می‌کند، تصمیم گرفت در گام اول در برنامه‌های متعددی که به مناسبت روز پرستار در ۵ اسفند برگزار می‌شود شرکت نکند.

گفتنی است، تجمع اعتراضی جامعه پرستاری ۲۳ آذر ماه ۹۳ در اعتراض به اختلاف فاحش در پرداخت‌ها بین پزشک و پرستار در واحدهای درمانی کشور و همچنین عدم اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری به صورت همزمان در بیش از ۵ استان کشور برگزار شد. پرستاران به اختلاف بیش از ۳۰۰ برابری دستمزد خود و پزشکان معترض‌اند. آن‌ها همچنین خواستار اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری هستند.

ادامه اعتصاب بیش از1000کارگرنورد لوله صفا در پی خلف وعده کارفرما

بیش از یک هزار کارگر کارخانه نورد و لوله صفا در اعتراض به پرداخت نشدن ۱۶ ماه حق بیمه‌شان دست از کار کشیدند. کارفرما پیش از این وعده داده بود مطالبات بیمه‌ای کارگران را اواسط هفته گذشته پرداخت کند.

منابع کارگری می‌گویند عملکرد کارفرما در گذشته به گونه‌ای بوده است که کارگران نمی‌توانند به ادعای او مبنی بر قسط بندی مطالبات بیمه‌ای اعتماد کنند.

به گزارش27دی ایلنا،کارگران در روزهای گذشته گفته بودند مسئولان تامین اجتماعی ساوه به آنها گفته‌اند کارفرما حق بیمه شهریور و آذر ماه امسال را پرداخت کرده است اما هنوز حق بیمه معوقه دیگر ماه‌های دو سال گذشته را پرداخت نکرده است.

این گزارش می افزاید،کارفرما روزهای پنج‌شنبه و جمعه هفته گذشته را روز کاری اعلام کرده بود اما کارگران در اعتراض به تعلل او در پرداخت حق بیمه‌ معوقه‌شان، این دو روز را در کارخانه حاضر نشدند.

بر اساس این گزارش، کارفرما امروز (27 دی) با نصب اطلاعیه‌ای در تابلوی اعلانات تهدید کرده است که در صورت خودداری کارگران از تولید، برای معترض اعلام غیبت می‌کند.

کارگران پیش از این قصد داشتند تا روز یکشنبه به تولید ادامه دهند اما آنطور که خودشان می گویند عصر روز چهارشنبه هفته پیش اطلاعاتی به دست‌شان رسیده است مبنی بر اینکه کارفرما در وعده‌هایش صادق نیست.

در همین حال، یک مقام آگاه در تامین اجتماعی ساوه که نخواست نامش فاش شود گفت کارفرما برنامه‌ای برای پرداخت قسطی مطالبات کارگران ندارد و تاکنون مذاکره مشخصی در این باره صورت نگرفته است.

تجمع کارگران بازنشسته کارخانه پارسیلون مقابل استانداری لرستان دراعتراض به پرداخت نشدن حقوق و مزایا

کارگران بازنشسته کارخانه پارسیلون خرم‌آباد برای چندمین بار مقابل استانداری لرستان تجمع کردند.

 به گزارش 27دی فارس از خرم‌آباد، ظهر امروز حدود 40 نفر از بازنشستگان کارخانه پارسیلون خرم‌آباد به منظور اعتراض در پرداخت نشدن حقوق و مزایای خود مقابل درب اصلی استانداری لرستان تجمع کرده و خواستار پرداخت مطالبات خود شدند.

یکی از کارگران بازنشسته این کارخانه گفت: علی‌رغم شکایت به دادگاه و اداره کار تاکنون موفق به دریافت سنوات بازنشستگی و حقوق دو سال پایانی کار خود نشده است و بسیاری از کارگران نیز علاوه بر دریافت نکردن سنوات بازنشستگی حقوق چند سال کار خود را از سال 88 به بعد دریافت نکرده‌اند.

وی گفت:این کارگران تاکنون بیش از 10 بار اقدام به تجمع برای رسیدگی به پرداخت حقوق‌شان کرده‌اند که هر بار بدون دریافت پاسخ قانع‌کننده‌ای آنها را به دریافت حقوق خود از کارفرمای شرکت ارجاع می‌دهند.

این کارگر بازنشسته افزود: این شرکت به کارفرمای بخش خصوصی واگذار شده که به تعهدات خود نسبت به کارگران پایبند نیست و سنوات خدمتی کارگران که مطابق عرف شرکت سالانه سه ماه بوده را به یک ماه کاهش داده، اما آن را نیز پرداخت نمی‌کند.

یکی دیگر از کارگران حاضر در تجمع گفت: 130 نفر از بازنشستگان شرکت پارسیلون هنوز موفق به هیچ‌گونه حقوق و سنوات بازنشستگی خود نشده‌اند و علاوه بر آن هر کدام بین یک تا شش سال نیز از حقوق سال‌های پایانی کار خود را طلب‌کار هستند.

وی واگذاری این شرکت را به بخش خصوصی بدون در نظر گرفتن همه جوانب باعث به وجود آمدن این مشکلات دانست و خواستار رسیدگی و عادلانه و سریع به خواسته کارگران از جانب استاندار لرستان و رئیس جمهور شد.

لازم به ذکر است، این تجمع مسالمت‌آمیز تا چند ساعت مقابل استانداری ادامه داشت و نیروی انتظامی نیز جهت جلوگیری از هر گونه اغتشاشی در محل حضور یافت.

خطربیکاری3000کارگرکارخانجات گیتی پسنداصفهان را تهدید می کند

در جلسه نمایندگان کارگران و کارکنان گیتی پسند با آقای غلامعلی قادری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان مشکلات کارگری این گروه صنعتی مورد بررسی قرار گرفت و درخواست شد مدیران ارشد استان برای حل مسئله گیتی پسند ورود پیدا کنند.

به گزارش خانه خبر گیتی پسند، جمعی از نمایندگان کارگری این گروه صنعتی عصر روز سه شنبه 23 دی ماه به دیدار با آقای غلامعلی قادری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان رفتند تا مشکلات خود را با بالاترین مرجع تصمیم گیری و پیگیری مشکلات کارگری استان در میان بگذارند.

در این دیدار که در محل سالن جلسات اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، نمایندگان کارگری گیتی پسند خواستار پیگیری حل مشکلات این گروه صنعتی از سوی این اداره کل شدند.

از جمله مهمترین خواسته هایی که از سوی نمایندگان کارگری گیتی پسند مطرح شد می توان به درخواست بازدید مقامات استانی به خصوص استاندار اصفهان از کارخانجات این گروه صنعتی و پیگیری جدی برای حل مشکل از سوی بالاترین مقام استانی، جلوگیری از بیکار شدن نزدیک به 3 هزار نفر کارگر و کارمند در گیتی پسند، در دستور کار قرار گرفتن بحران گیتی پسند در جلسات ارشد استانی و در جریان قرار گرفتن وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از بحران گیتی پسند اشاره کرد.

پس از اظهارات نمایندگان کارگری گیتی پسند، غلامعلی قادری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان صحبت های صریح و از دل برخواسته نمایندگان کارگری گیتی پسند را نشان از دغدغه بالای نمایندگان کارگری دانست و افزود: گیتی پسند چندان حال و روز خوبی ندارد و اگر به مشکلات  آن رسیدگی نشود، اتفاق بدی برای این مجموعه رخ می دهد که این نه تنها برای جامعه کاری استان بلکه برای کل کشور یک نقطه تاریک خواهد بود.

یادآوری:گروه صنایع گیتی پسند، یکی از مهمترین گروه های تولیدی کشور است که شرکت‌های مختلفی چون: آتی لوله سپاهان، آذین لوله سپاهان، کیمیاجاوید، اصفهان چالاک، سپهرپلیمر، دیناپلیمر، آتی قطعه و … را شامل می‌شود.

در حال حاضر بالغ بر 3000 نفر در این گروه صنعتی مشغول به کار بوده و محصولات متنوع گیتی پسند علاوه بر فروش در اقصی نقاط ایران ، به تعداد زیادی از کشورهای خارجی صادر می شود.

نارضایتی کارگران معدن سنگرود از شرایط انتقال به طبس

کارگرمعدن زغال سنگ سنگرود:این انتقال نیست بلکه تبعید کارگران معدن سنگرود به بیابانهای اطراف شهر طبس است.

سر انجام پس از ماه‌ها اعتراض کارگری در معدن زغال سنگ سنگرود (البرز غربی)، منابع خبری ایلنا از انتقال ۵۱ نفر از کارگران این واحد معدنی تعطیل شده از استان گیلان به یکی از کارگاه‌های تولید زغال‌سنگ در ۳۵ کیلومتری معدن پروده طبس واقع در استان خراسان جنوبی خبر می‌دهند.

به گزارش 27دی ایلنا، پس از تعطیلی این معدن هم اکنون تعداد کارگران منتقل شده به سایر واحد‌های زیر مجموعه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی به ۸۳ نفر رسیده است. کارگران منتقل شده به شرایط نامتعارف و نامناسب کاری خود در کارگاهای دور از محل زندگی‌شان معترض اند.

بنا بر این گزارش، از مجموع ۱۳۲ کارگری که قرار بود برای پر کردن سابقه بازنشستگی خود به سایر معادن زیر مجموعه شرکت تهیه و تولید انتقال پیدا کنند، هم اکنون ۳۲ نفر از کارگران معدن سنگرود به معدن «گلرود» واقع در استان مازندران منتقل شده‌اند و اخیرا نیز ۵۱ نفر دیگر بعد از یک اجتماع اعتراضی یک روزه، به یک کارگاه تولید زغال سنگ در ۳۵ کیلومتری معدن زغال سنگ پرورده طبس منتقل شده‌اند.

طبق اظهارات کارگران معدن سنگرود، این انتقال بدنبال دومین جلسه بررسی وضعیت بازنشستگی کارگران معدن زغال سنگ سنگرود در روز ۲۶ مهر ماه در محل ساختمان سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران انجام شده است. در این جلسه در خصوص وضعیت بازنشستگی کارگران تصمیم گیری شده است.

نماینده کارگران معدن زغال سنگ سنگرود با ابراز نارضایتی از شرایط کارگران منتقل شده معدن سنگرود به دو واحد معدنی «پرورده» طبس و «گلرود» مازندران گفت: کارگران معدن سنگرود در شرایطی انتقال پیدا کرده‌اند که نمایندگان دولت به هیج یک از شرایط کاری که قرار بود بعد از انتقال برای آنان فراهم شود عمل نکرده‌اند.

او با بیان اینکه کارگران منتقل شده به معدن طبس انتظار داشتند از شرایط مساوی با سایر کارگران شاغل در معدن پرورده طبس برخوردار باشند افزود: بعد از ورود به معدن ما را به کارگاهی فرستادند که شرایط محیطی، بهداشتی، ایمنی این کارگاه برای کار فراهم نبود.

او گفت: آنچه باعث نگرانی کارگران شده، امکانات حداقلی این کارگاه معدنی است. این واحد فاقد شرایط استخراج زغال سنگ، ایمنی کار و امکانات بهداشتی، تاسیساتی و اقامتی است. گویا تاکنون از این واحد هیچ زغالی استخراج نشده است.

به ادعای کارگران معدن سنگرود؛ علاوه بر آنکه این کارگران منتقل شده را با یک فاصله ۳۵ کیلومتری از کارگاه اصلی معدن پرورده بکار گماشته‌اند به آنان گفته شده به هر ترتیبی که است که باید با شرایط این کارگاه تولید زغال سنگ کنار بیایند.

به گفته نماینده کارگران «این انتقال نیست بلکه تبعید کارگران معدن سنگرود به بیابانهای اطراف شهر طبس است».

او افزود: کار در بیابانهای کویری طبس برای کارگرانی که در شهر خود و کنار خانواده‌هایشان در شرایط بهتری کار کرده‌اند بسیار سخت است. «ما چگونه می‌توانیم ۴ تا ۵ سال با این شرایط کنار بیاییم.»

نماینده کارگران گفت: به دنبال شرایط کار مشابه آنچه در معدن سنگرود داشتیم بودیم نه اینکه ما را برای کار به جایی ببرند که از خود بی‌خبریم چه برسد از خانواده‌هایمان.

به گفته وی، وضعیت کار کارگران سنگرود در معدن طبس و گلرود به صورت ۱۵ روز کار و ۱۵ روز استراحت تعریف شده است که کارگران در ایام استراحت می‌توانند در کنار خانواده‌های خود باشند. اما بعید به نظر می‌رسد که با توجه به بعد مسافت محل کار و محل سکونت، کارگران در موعد مقرر بتوانند به دیدار خانواده‌هایشان بروند.

حضور عوامل کارفرما تحت عنوان نمایندگان کارگری در مراجع حل اختلاف

یک فعال حقوق کارگران نسبت به حضور سرپرستان کارگاه‌ها و مدیران میانی واحدهای تولیدی در هیات‌های تشخیص و حل اختلاف استان خوزستان تحت عنوان نماینده کارگری انتقاد کرد.

به گزارش27دی ایلنا،وی گفت: نحوه تشکیل و انتخاب برخی از نمایندگان کارگری عضو در هیات‌های تشخیص و حل اختلاف استان خوزستان با قانون کار و آیین نامه‌های مربوطه مغایر است.

او افزود: برخی از نمایندگان کارگری عضو در هیات‌های تشخیص و حل اختلاف استان خوزستان یا از مدیران میانی واحدهای تولیدی انتخاب می‌شوند یا از سرپرستان کارگاه‌ها و در اصل نماینده کارفرمایان هستند.

نماینده اخراجی کارگران نگهبان مزارع شرکت کشت و صنعت نیشکر کارون شوشتر تصریح کرد: حضور این افراد به عنوان نماینده کارگری در هیات‌های تشخیص و حل اختلاف به نوعی به چالش کشیدن و دور زدن قانون کار است.

وی در ادامه با اشاره به پرونده خود و شمار دیگری از همکارانش در هیات حل اختلاف اداره کار شوشتر، گفت: دی ماه سال گذشته من و دو نفر دیگر از همکارانم از واحد نگهبانی مزارع شرکت کشت و صنعت نیشکر کارون اخراج شدیم.

این فعال کارگری با اشاره به تایید حکم اخراج خود و همکارانش در هیات تشخیص اداره کار شوشتر در ماه‌های گذشته، گفت: هم اکنون در هیات حل اختلاف اداره کار شوشتر طرح دعوی کرده‌ایم و خواستار پرداخت حقوق ایام بلاتکلیفی و بازگشت به کار خود هستیم.

او تصریح کرد: هیات حل اختلاف باید با توجه به سابقه کار و مستمر بودن شغل‌مان بر اساس تبصره ۲ ماده ۷ قانون کار رای به بازگشت به کار دهد و هر تصمیم دیگری مشروعیت این مرجع حل اختلاف را از بین خواهد برد.

مرگ کارگر ساختمانی در محمودآباد

یک کارگر ساختمانی در محمودآباد بر اثر سقوط از یک ساختمان چهارطبقه جان باخت.

به گزارش 27دی ایلنا، ماموران پاسگاه انتظامی سرخرود شهرستان محمودآباد شب گذشته (26 دی) در پی کسب خبری مبنی بر مرگ مرد ۳۰ ساله در یکی از مناطق مسکونی سریعا به محل حادثه عزیمت کردند.

ماموران با حضور در محل حادثه با انجام تحقیقات از شاهدان عینی دریافتند فردی به نام «حسین ـ س» ۳۰ ساله و اهل استان اردبیل، حین کار در یک ساختمان از طبقه چهارم به پایین سقوط کرده است.

بیست وهفتم دی ماه1393

akhbarkargari2468@gmail.com

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.