اخباروگزارشات کارگری24خرداد1394

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

– تشدید فشارعلیه سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی

– تجمع کارگران  شرکت واحد اتوبوسرانی  تهران و حومه  مقابل ساختمان شهرداری

– تجمع اعتراضی  کارکنان بیکارشده موسسه میزان در ورزشگاه تختی بجنوردهمزمان با سفرروحانی

– گزارش تصویری ازاعتراض جوانان متقاضی کاردرجریان سفرروحانی به خراسان شمالی

– تجمع کارگران پیمانکاری معدن البرز شرقی دراعتراض به عدم پرداخت سه ماه حقوق

– کارگران اعتصابی کارخانه ایران برک از نتیجه جلسه شورای تامین رشت بی خبرند!

– خلف وعده‌ کارفرما پس از خاتمه اعتصاب در مجتمع چهارگانه سبز مهاباد

– حقوق کارگران چشمه پودنه ازاسفند ماه تابه امروزپرداخت نشده است

– تاخیر سه ماهه در پرداخت حقوق کارگران پیمانی معادن ۲ و ۴ گل گهر سیرجان

– تاخیر یک ماهه در پرداخت مزد نگهبانان پایانه و مخازن ماهشهر

– کارگران کارواش بدون حق وحقوق کارمی کنند

– بدهی ۵۰۰ میلیاردی شهرداری تهران به سازمان تامین اجتماعی

– تجمع مردم روستای «دب حردان» اهواز مقابل استانداری خوزستان در اعتراض به وضعیت قطعی مکرر و نبود آب آشامیدنی

– تجمع متقاضیان مسکن مهر گناباد در اعتراض به تحویل نشدن واحدهای خود

– مرگ ومصدومیت 3کارگربدنبال انفجار ضایعات توپ‌های جنگی در یک مرکز بازیافت آهن‌آلات فرسوده در منطقه گلشهر مشهد

– کشته و زخمی شدن 2کارگر در اثر ریزش دیواره قنات در سلطان آباد

تشدید فشارعلیه سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی

پس از اینکه در آستانه روز جهانی کارگر دو تن از اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد آقایان مددی و رضوی نیمه شب بازداشت و به مدت بیست و دو روز در بند ۲۰۹ زندان اوین بودند و وسایل شخصی آنها هنوز ضبط بوده و تحویل نشده و پرونده های تازه ای علیه آنها مفتوح و تدارک می شود.

متاسفانه در هفته گذشته ماموران پلیس امنیت تهران به خانه آقای حسن سعیدی واقع در جنوب تهران محدوده سه راه آذری مراجعه و ضمن ایجاد دلهره و وحشت برای فرزندان و همسر و همسایگان از پسر سیزده ساله ایشان پی جوی او می شوند.

 اقدام فوق پس از آن صورت می گیرد که کارگران معترض شرکت واحد مدت ها است خواهان حق مسکن بلاعوض قول داده شده از طرف شهرداری تهران می باشند. پیرو اعلام مراجعه کارگران به شهرداری و شورای شهر تهران در بیست و چهار خرداد ماه، سعیدی توسط فرمانده پلیس امنیت خیابان شریعتی روز شنبه بیست و سه خرداد تلفنی احضار می شود و با اصرار ایشان بر رعایت حقوق شهروندی، ماموران پلیس امنیت در ساعت ۱۹ روز شنبه به خانه حسن سعیدی مراجعه کرده و با ابلاغ  احضار نامه ای با امضاء فرمانده پلیس امنیت میدان حر  به پسر سیزده ساله ایشان خواستار مراجعه او به این پایگاه شدند.

این رفتارها در زمانی صورت می گیرد که دولت آقای روحانی مرتبا از حقوق شهروندی سخن می رانند و هیات وزارت کار در کنفرانس سالیانه سازمان بین المللی کار حضور دارند و درباره آزادی تشکل های مستقل کارگری با دبیر کل این سازمان آقای گای رایدر مذاکره می کنند.

سندیکای کارگران شرکت واحد اقدامات ضدکارگری علیه فعالان این سندیکا را خلاف مقررات و قوانین دانسته و آنرا محکوم می کند و از همه مسئولین داخلی و قوه قضاییه و وزارت کار و سازمان بین المللی کار و دیگر سازمان های بین المللی کارگری خواستار پیگیری این رفتارهای ضدکارگری و پایان این شرایط می باشد.

با آرزوی روزی که حق طلبان کارگری از تعقیب های پلیسی و امنیتی رهایی یابند.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

۲۴خرداد ۱۳۹۴

تجمع کارگران  شرکت واحد اتوبوسرانی  تهران و حومه  مقابل ساختمان شهرداری

اتحادیه آزاد کارگران ایران : حدود 200 نفر از کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه جهت اعتراض  بلاتکلیف بودن طرح مسکن بلاعوض در مقابل شهرداری تجمع نمودند

طبق اخبار رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران این کارگران از ساعت 10 صبح امروز یکشنبه 24 خرداد 94 در مقابل شهرداری تجمع نمودند

حضور نیروهای امنیتی و لباس شخصی چشمگیر بود و کارگران را هشدار میدادند که پراکنده شوند و تجمع کارگران را غیر قانونی میخواندند

اما کارگران به تجمع خود ادامه دادند و بعد از حضور رئیس اداره تعاون رفاه در بین کارگران و شنیدن صدای اعتراض آنان ، از کارگران خواسته شد تا نمایندگانی را جهت مذاکره با مسئولین شهرداری تعیین نمایند

سه نفر از کارگران جهت مذاکره انتخاب شدند و بعد از اتمام مذاکره نمایندگان کارگران با مسئولین و قولهای مساعد داده شده مبنی بر حل مشکل در کوتاه ترین زمان مشکل ،این تجمع در ساعت 2.5 بعد از ظهر خاتمه یافت

کارگران شرکت واحد بعد از سال 88 که شرکت واحد اتوبوسرانی زمینی را به مبلغ 75 میلیارد تومان فروخت تا از این محل بودجه تامین هزینه مسکن کارگران را تهیه نماید تا کنون نتوانسته پاسخ درستی به مشکل مسکن کارگران بدهد

تعدادی  از کارگران در پروژه های سهیل و سپیدار 2 و 3 با اینکه 70 در صد هزینه ساخت را متحمل شده اند ولی تا کنون نتوانسته اند از مزایای مسکن مناسب  بهره مند شوند و تعدادی از کارگران مجبور شده اند در خانه های نیمه کاره ی بدون آب و برق در محیطی کارگاهی سکونت داشته باشند

بخشی از کارگران نیز با توجه به قانون شهرداری که جهت هر کارگر بالای 5 سال سابقه متعهد میباشد مسکن تهیه نماید از این مزایا بی بهره هستند

اتحادیه آزاد کارگران ایران

24 خرداد 94

تجمع اعتراضی  کارکنان بیکارشده موسسه میزان در ورزشگاه تختی بجنوردهمزمان با سفرروحانی

جمعی از کارکنان موسسه مالی و اعتباری منحل شده میزان در اعتراض به بیکاری بدنبال انحلال این موسسه در جریان سفر رئیس جمهور به خراسان شمالی درمحل ورزشگاه تختی تجمع کردند.

به گزارش24خرداد اترک نیوز، یکی از پرسنل موسسه میزان  گفت:ما در این تجمع می خواهیم حرف خودمان را به گوش رئیس جمهوری برسانیم تا مشکل سپرده گذاران و  پرسنل حل شود .

وی گفت:  راه کارهای بهتر از انحلال هم وجود داد تا هم پرسنل بیکار نشوندوهم سپرده گزاران به سرمایه خود دست یابند اما انحلال هم به ضرر مردم وهم پرسنل است .

برپایه این گزارش، موسسه مالی و اعتباری میزان خراسان که در دهه 70 با سهام افزون بر سه هزار قاضی بازنشسته دادگستری های خطه خراسان مجوز دریافت کرده بود از اوایل زمستان امسال برای پرداخت وجه سپرده گذاران خود با مشکل مواجه شد.

تاکنون حدود 15 درصد از سپرده گذاران این موسسه مالی و اعتباری در استان خراسان شمالی که دارای سپرده کمتر از 30 میلیون ریال بوده اند، مطالبات خود را دریافت کرده اند که عمده این مطالبات از طریق ذخیره مالی این موسسه در بانک مرکزی تامین شده است.

گزارش تصویری ازاعتراض جوانان متقاضی کاردرجریان سفرروحانی به خراسان شمالی

تجمع کارگران پیمانکاری معدن البرز شرقی دراعتراض به عدم پرداخت سه ماه حقوق

صبح امروز جمعی از کارگران پیمانکاری معادن زغال سنگ البرز شرقی واقع در منطقه طرزه استان سمنان، در اعتراض به تعویق بیش از سه ماه حقوق در محوطه معدن مقابل درب ورودی تونل مادر تجمع کردند.

به گزارش24خردادایلنا،در این واحد معدنی حدود 600 کارگر به صورت رسمی و 800 کارگر به صورت پیمانکاری اشتغال دارند که  تجمع امروز مربوط به کارگران پیمانکاری است که از اسفند ماه سال 93 حقوق نگرفته اند.

علاوه بر تاخیر 3 ماهه د‌ر پرداخت حقوق کارگران پیمانکاری، دو ماه حقوق کارگران رسمی نیز به تاخیر افتاده است. همچنین گفته می‌شود ۵۵ نفر راننده اتوبوس و کامیون نیز سه تا چهار ماه است که دستمزدشان را دریافت نکرده‌اند. این کارگران تحت قرارداد یک شرکت پیمانکاری با معدن البرز شرقی برای جابجایی کارگران و زغال سنگ استخراج شده همکاری دارند.

گفتنی است واحد معدنی طزره شامل تونلهای  یک و دو، تونل غربی، تونل مرکزی، تونل شرقی، تونل مادر، تونل برناکی، تونل کلاریز، تونل 35، تونل 15 و تونل 42  می شود که در هر یک از آنها دو تا سه پیمانکار فعالیت دارند.

کارگران اعتصابی کارخانه ایران برک از نتیجه جلسه شورای تامین رشت بی خبرند!

کارگران کارخانه ایران برک که از 27 اردیبهشت ماه به نشانه اعتراض دست از کار کشیده اند، امروز در بیست و هفتمین روز اعتصاب از ادامه بلاتکلیفی در وضعیت شغلی‌شان خبر می دهند.

به گزارش24خردادایلنا،کارگران کارخانه ایران برک گفتند: با وجود وعدهٔ کارفرما مبنی بر پرداخت بخشی از مطالبات  کارگران در حال حاضر که نزدیک به یک ماه از آغاز اعتصاب ما می‌گذرد، فقط یک ماه از معوقات حقوقی 100 نفر از کارگران سه شنبه‌شب (19 خرداد)  پرداخت شده است اماهنوز تکلیف 8 ماه دستمزد معوقه کارگران مشخص نیست. این در حالی است که کارگران گفتند معوقات حقوقی تعدادی از همکاران‌شان به بیش از 13 ماه می رسد.

کارگرا ن ایران برک با اشاره به شرایط سخت معاش با وجود چندین ماه تعویق حقوق، می‌گویند: بی تفاوتی کارفرما به پرداخت مطالبات کارگران باعث تشدید اعتراضشان شده است.

همچنین به نقل از معترضان گفته می‌شود  هنوز کارگران از تصمیم های گرفته شده در  جلسه روز پنجشنبه (21 خرداد) شورای تامین شهرستان رشت که به منظور رسیدگی به دلایل اعتصاب کارگران این واحد برگزار شده بود اطلاعاتی ندارند.

کارگران که نمایندگان‌شان اجازه حضور در جلسه‌ روز پنجشنبه (21 خرداد) شورای تامین شهرستان رشت که به منظور رسیدگی به دلایل اعتراض آنان برگزار شده است را پیدا نکرده‌اند می‌گویند مسئولان این شهرستان بر خلاف وعده قبلی تا امروز هیچ خبری از تصمیمات شورای تامین به آنان نداده‌اند.

کارگران می‌گویند در صورت‌جلسه شورای تامین رشت قرار بوده نحوه  پرداخت مطالبات معوقه و وضعیت شغلی شان کارگران روشن شود.

خلف وعده‌ کارفرما پس از خاتمه اعتصاب در مجتمع چهارگانه سبز مهاباد

کارگران مجتمع چهار گانه سبز مهاباد که 6 روز پیش با وعده کارفرما به اعتصابشان در اعتراض به تعویق 11 ماه حقوق خاتمه دادند، اینک از خلف وعده کارفرما در پرداخت مطالباتشان خبر می‌دهند.

به گزارش24خردادایلنا،کارگران به ایلنا گفتند: در آخرین روز از  اعتصاب کارگران مجتمع چهار گانه سبز در روز 18 خرداد، قرار شد طبق مصوبه جلسه‌ای که همان روز با حضور کارفرما و نمایندگان دولتی ( نماینده فرمانداری و اداره کار مهاباد) بر گزار شد حداکثر تا روز پنجشنبه 21 خرداد ماه تمامی مطالبات معوقه 200 کارگر پرداخت شود اما این وعده تا کنون عملی نشده است.

در این مدت کارفرما در ازای 11 ماه مطالبه حقوقی کارگران، به آنان مبلغی حدود 500 تا یک میلیون و 500 هزار تومان بصورت علی‌الحساب پرداخت کرده است.

کارگران با بیان اینکه مسئولان دولتی حاضر در جلسه مذکور برای ضمانت وعده کارفرما از او یک فقره چک یک میلیارد تومانی اخذ کرده اند می‌گویند با خلف وعده کارفرما اکنون منتظر اقدامات مسئولان دولتی حاضر در آن جلسه هستند.

گفتنی است 200 کارگر شاغل در بخش‌های مختلف مجتمع سبز مهاباد شامل «کشت و صنعت مهاباد»، «مجتمع دامداری و صنعتی مهاباد»، «مجتمع هما مرغ مهاباد» و «سردخانه زمزم مهاباد» از ابتدای خردادماه در اعتراض به تعویق 11 ماه حقوق اعتصاب کرده بودند.

حقوق کارگران چشمه پودنه ازاسفند ماه تابه امروزپرداخت نشده است

عدم وجود امنیت شغلی و برخوردهای قهری با کارگران معترض، استمرار قراردادهای 29 روزه و تعویق های مکرر در پرداخت مطالبات حقوقی کارگران از جمله موارد اعتراضی کارگران چشمه پودنه است.

منابع کارگری در کرمان از تعویق سه ماهه در پرداخت مطالبات حقوقی بیش از 240 کارگر معدن چشمه پودنه خبر می دهند. گفته می شود در یک سال اخیر پرداخت حقوق کارگران این معدن بارها به تاخیر افتاده است.

به گزارش24خردادایلنا،به گفته یکی از کارگران این معدن، از اسفند ماه گذشته تاکنون مطالبات حقوقی کارگران معدن چشمه پودنه پرداخت نشده و حقوق بهمن ماه کارگران نیز سی ام اردیبهشت 94 پرداخت شده است.

این کارگر در ادامه به وضعیت مطلوب تولید زغال سنگ در این معدن اشاره کرد و گفت: متاسفانه با وجود تولید بیش از شش هزار تن زغال که کفاف حقوق پانصد تا ششصد کارگر را می دهد، وضعیت پرداخت دستمزدهای 240 کارگر شاغل در این معدن خوب نیست و مسولین شرکت هم مرتبا می گویند به علت بدهی ها قادر به پرداخت معوقات حقوقی نیستیم.

این کارگر ادامه داد: کارگرانی که سخت کار می کنند سزاوار اینگونه برخوردها نیستند. چشمه پودنه مدتهاست که چنین وضعیتی دارد. وقتی که بحث تولید مطرح است ما باید سخت کار کنیم تا میزان استخراج زغال بالاتر رود اما در نهایت هیچ چیز نصیب ما نمی شود.

وی در ارتباط با پیگیری های مکرر در خصوص زمان پرداخت مطالبات معوقه کارگران گفت: نمی دانیم دیگر باید دست به دامن چه کسی شویم. با هر مقام مسئولی که صحبت کرده ایم به نتیجه نرسیده ایم اما همچنان پیگیر مطالبات معوقه‌مان هستیم.

عدم وجود امنیت شغلی و برخوردهای قهری با کارگران معترض، استمرار قراردادهای 29 روزه و تعویق های مکرر در پرداخت مطالبات حقوقی کارگران از جمله موارد اعتراضی کارگران چشمه پودنه است.

معدن چشمه پودنه در 45 کیلومتری شهر کوهبنان در شمال استان کرمان قرار دارد و گفته می‌شود در حال حاضر بیش از 240 کارگر در این معدن مشغول کارند.

تاخیر سه ماهه در پرداخت حقوق کارگران پیمانی معادن ۲ و ۴ گل گهر سیرجان

کارگران می گویند از آذر ماه سال گذشته با تاخیر در دریافت دستمزدها مواجه شدیم به نحوی که هر ماه مجبور می‌شدیم اعتصاب کنیم تا حقوق مان را پرداخت کنند.

در طول ماهای گذشته علاوه بر اینکه بارها اقدام به اعتصاب و اعتراض در شرکت کرده ایم در مقابل فرمانداری و اداره کار سیرجان هم تجمع کرده ایم اما متاسفانه هیچکس به وضعیت ما رسیدگی نمی‌کند و تنها حرفی که می زنند این است که ما پیگیر کارتان هستیم اما با گذشت چهارماه هنوز هیچ نتیجه ای از این پیگیری ها نگرفته ایم.

منابع کارگری در کرمان از پرداخت نشدن مطالبات حقوقی کارگران دو شرکت پیمانکاری مجتمع سنگ آهن سیرجان طی سه ماه گذشته خبر می‌دهند. این کارگران به واسطه شرکت‌های پیمانکاری «فتح جنوب شرق» و «شهسوار ماشین» در مجمتمع سنگ آهن سیرجان مشغول به کارند.

به گزارش24خرداد ایلنا، از روز 12خرداد ماه بدون پرداخت حقوق عقب‌افتاده کارگران، کار در معدن شماره 4 که کارگران پیمانکاری «شهسوار ماشین» در آن مشغول به کار بودند، از سوی کارفرما متوقف شده است.

کارگران می گویند از آذر ماه سال گذشته با تاخیر در دریافت دستمزدها مواجه شدیم به نحوی که هر ماه مجبور می‌شدیم اعتصاب کنیم تا حقوق مان را پرداخت کنند.

یکی از کارگران در خصوص پیگیری مطالبات حقوقی خود گفت: هر بار که به مسئولین شرکت اعتراض کردیم گفتند شرکت ایمیدرو (کارفرمای سنگ آهن سیرجان) به ما پول نمی‌دهد تا حقوق شما را پرداخت کنیم بنابراین کاری از دست ما بر نمی‌آید.

این کارگر ادامه داد: در طول ماهای گذشته علاوه بر اینکه بارها اقدام به اعتصاب و اعتراض در شرکت کرده ایم در مقابل فرمانداری و اداره کار سیرجان هم تجمع کرده ایم اما متاسفانه هیچکس به وضعیت ما رسیدگی نمی‌کند و تنها حرفی که می زنند این است که ما پیگیر کارتان هستیم اما با گذشت چهارماه هنوز هیچ نتیجه ای از این پیگیری ها نگرفته ایم.

بی توجهی به وضعیت بیمه کارگران

در همین حال یکی از کارگران در خصوص بی توجهی مسولین شرکت به وضعیت تمدید دفترچه های بیمه کارگران گفت: دی ماه سال گذشته و در حین کار، حادثه ای برای یکی از کارگران این شرکت پیش آمد که متاسفانه هنوز نتوانسته هزینه درمان خود را دریافت کند چون هیچکس به این مسائل رسیدگی نمی کند.

این کارگر به حادثه دیگری که در چند هفته گذشته اتفاق افتاده اشاره کرد و ضمن بیان این که دفترچه های بیمه کارگران در چندماه گذشته تمدید نشده، گفت: یکی از کارگران که در اثر افتادن از بولدوزر در حین کار دچار آسیب دیدگی شده، به دلیل اینکه دفترچه بیمه اش تمدید نشده است در حال حاضر با هزینه خودش در بیمارستان بستری است و مجبور است تمام هزینه های درمانش را خود متقبل شود.

تعویض پیمانکار بدون تعیین تکلیف مطالبات کارگران

از سوی دیگر در مناقصه‌ای که یک‌ماه پیش برای جایگزینی پیمانکار جدید برگزار شد، شرکت پیمانکاری دیگری برنده شده و قرار است به جای شرکت فتح جنوب شرق، مسوولیت معدن شماره ۲ را بر عهده بگیرد. با این حال هنوز مشخص نیست تکلیف پرداخت معوقات حقوقی این کارگران چه خواهد شد.

تاخیر یک ماهه در پرداخت مزد نگهبانان پایانه و مخازن ماهشهر

کارگران واحد نگهبانی شرکت پایانه‌ها و مخازن بندر ماهشهر می‌گویند که با گذشت نزدیک به یک ماه هنوز دستمزد اردیبهشت ماه آنها پرداخت نشده است.

به گزارش 24خردادایلنا،در شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی ماهشهر حدود 40 کارگر در قسسمت نگهبانی و انتظامات مشغول به کارند و به گفته یکی از این کارگران، با گذشت 24 روز از خرداد ماه هنوز دستمزد اردیبهشت آنها پرداخت نشده است.

برپایه این اطلاعات تاخیر در پرداخت دستمزد اردیبهشت نگهبانان در حالی است که سایر کارگران شاغل در بخش‌های دیگر این مجموعه مطالبات‌شان را دریافت کرده‌اند.

شرکت پایانه‌ها و مخازن بندر ماهشهر بخشی از وظیفه جابجایی، توزیع و نگهداری مواد اولیه وارداتی و فرآورده‌های صادراتی مجتمع‌های پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی بندر ماهشهر را بر عهده دارد و نزدیک به 200 کارگر پیمانکاری در قسمت‌های نگهبانی، تعمیرات و نگهداری و خدمات آن مشغول کارند.

کارگران نگهبانی شرکت پایانه‌ها و مخازن بندر ماهشهر همچنین می‌گویند طولانی شدن روند پرداخت مطالبات مزدی آنها در حالی است که برخلاف کارگران نگهبان شاغل در سایر مجتمع های پتروشیمی منطقه ماهشهر هنوز در مورد آنها قانون طبقه بندی مشاغل به اجرا درنیامده است.

یکی از کارگران نگهبان در این باره گفت: هم اکنون میانگین دریافتی ما نزدیک به یک میلیون تومان در ماه است در حالی که اگر همین کار را در یکی دیگر از مجموعه‌های نفتی و پتروشیمی انجام می‌دادیم اکنون دستمزدمان بصورت متوسط تا حدود 250 هزار تومان بیشتر ‌ می‌شد.

کارگران کارواش بدون حق وحقوق کارمی کنند

خبرآنلاین طی گزارشی بتاریخ24خرداد ازکارکردن بی حق وحقوق کارگران کارواش،خبرداد.

براساس این گزارش،بنقل از رمضانی مسئول روابط عمومی اتحادیه کارواش و اتوسرویس تهران ،

کارفرماهامعمولا حقوقی به کارگران نمی دهند. یعنی تا جایی که اطلاع داریم کارفرماها به این اشخاص حقوقی نمی دهند یا حقوق شان بسیار پایین و کم است و بیمه هم برای آنها رد نمی کنند.

کارفرما حقوق را به حساب انعام مشتری می گذارد. البته ما این را هرگز تایید نمی کنیم. بارها گفته ایم حقوق بدهید و صندوق حمایت بگذارید، چندین جلسه گذاشتیم ولی فایده ندارد.

بدهی ۵۰۰ میلیاردی شهرداری تهران به سازمان تامین اجتماعی

معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه شهرداری تهران با حدود ۵۰۰ میلیارد تومان بدهی جاری و معوق یکی از بزرگترین بدهکاران غیردولتی به این سازمان است،گفت: مکاتبات متعدد انجام شده است.

به گزارش 24خردادمهر، محمدحسن زدا دریافت به موقع مطالبات از کارفرمایان را از مهمترین اولویت‌های این سازمان عنوان کرد و افزود: درحال حاضر بدهی‌های کارفرمایان غیردولتی به سازمان تأمین اجتماعی حدود ۹۶۰۰ میلیارد تومان است که شهرداری‌ها سهم قابل توجهی از این بدهی را به خود اختصاص داده‌اند.

وی با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی برای وصول مطالبات و جلوگیری از انباشت بدهی‌های جاری و همچنین احتساب جرائم تأخیر مربوطه، اقدامات و پیگیری‌های قانونی لازم را برای وصول حق بیمه از شهرداری تهران انجام داده است، افزود: در این رابطه جلسات متعددی تشکیل شده و تمامی همکاری‌ها و مساعدت‌های قانونی ممکن نسبت به شهرداری به عمل آمده و حتی بدهی‌های بیمه‌ای و جرائم مربوطه تقسیط شده است اما باز هم اقساط مربوطه در سررسید مقرر پرداخت نشده است.

زدا با بیان اینکه بدهی قطعی شهرداری تهران بابت حق بیمه کارکنان مشمول قانون تأمین اجتماعی، مطالبات مربوط به کارگاه‌ها و سازمان‌های وابسته و همچنین پیمانکاران طرف قرارداد شهرداری با احتساب جرائم مربوطه به حدود ۴۱۰ میلیارد تومان می‌رسد، افزود: با لحاظ بدهی‌های جاری این نهاد مجموع بدهی‌ها به حدود ۵۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.

وی با بیان اینکه دریافت به موقع حق بیمه مهمترین منبع درآمد سازمان تأمین اجتماعی است، اظهار داشت: پرداخت مستمری بازنشستگان و ارائه خدمات این سازمان به بیمه شدگان متکی به دریافت حق بیمه است و کارفرمایان اعم از بخش خصوصی، عمومی و دولتی بایستی نسبت به عمل به تعهدات خود در قبال نیروی کار توجه داشته باشند.

معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه دریافت حق بیمه توسط سازمان تأمین اجتماعی همچون ارائه خدمات این سازمان بر اساس قانون انجام می‌شود، افزود: به دلیل اینکه پرداخت به موقع حق بیمه در زمره حقوق کارگران است، مطالبات تأمین اجتماعی براساس قانون در شمار دیون ممتازه قرار دارد و کارفرمایان بایستی پرداخت حق بیمه را در اولویت تعهدات مالی خود قرار دهند.

زدا پرداخت به موقع مستمری بازنشستگان را اولین و مهمترین تعهد سازمان تأمین اجتماعی عنوان کرد و گفت: برای عمل به این تکلیف قانونی ماهیانه حدود ۲۸۰۰ میلیارد تومان هزینه می‌شود.

وی با بیان اینکه دریافت حق بیمه از کارفرمایان مهمترین و اصلی‌ترین درآمد پایدار و در دسترس سازمان تأمین اجتماعی است، ادامه داد: سازمان تأمین اجتماعی تنها با مدیریت منابع حق بیمه موجود درحال خدمت رسانی به بیمه شدگان و بازنشستگان است.

تجمع مردم روستای «دب حردان» اهواز مقابل استانداری خوزستان در اعتراض به وضعیت قطعی مکرر و نبود آب آشامیدنی

جمعی از مردم روستای «دب حردان» اهواز در اعتراض به وضعیت قطعی مکرر و نبود آب آشامیدنی در این روستا در مقابل استانداری خوزستان تجمع کردند.

به گزارش24خرداد تسنیم،یکی از نفرات حاضر در تجمع امروز گفت: از وضعیت پیش آمده سختی بسیاری متحمل شده‌ایم و دهیار این روستا به جای پاسخگویی به ما، جواب سربالا می‌دهد.

وی افزود: لوله کشی آب در این روستا انجام شده اما متأسفانه ما 20 روز از 30 روز یک ماه را بدون آبی به پایان می‌رسانیم و این موضوع زندگی ما را مختل کرده است.

خانم حردانی تصریح می‌کند: ما نمی‌دانیم باید پیش چه کسی شکایت کنیم و به همین دلیل آمده‌ایم تا استاندار خوزستان برای ما کاری انجام دهد.

وی بیان کرد: در حال حاضر برای تأمین آب مجبوریم کیلومترها راه را طی کنیم تا به یکی از مناطق اهواز برسیم و آب مورد نیاز خود را خریداری کنیم.

تجمع متقاضیان مسکن مهر گناباد در اعتراض به تحویل نشدن واحدهای خود

جمعی از متقاضیان مسکن مهر از پروژه 300 واحدی هلال احمر گناباد روز یکشنبه در اعتراض به تحویل نشدن واحدهای خود در مقابل این پروژه تجمع کردند.

به گزارش24خردادایرنا،یکی از تجمع کنندگان گفت: بر اساس قول اعضای هیات مدیره شرکت سپهر شرق، پیمانکار واحدهای مسکونی معروف به پروژه هلال احمر این واحد ها باید اوایل مرداد ماه سال گذشته تحویل می شد ولی هنوز از تحویل آنها خبری نیست.

وی افزود: دیر کرد شرکت سپهر شرق در ساخت پروژه باعث می شود سود دوره مشارکت تسهیلات بانکی افزایش یابد.

وی ادامه داد: مسکن مهر در شهرستان گناباد نسبت به شهرستان های مجاور عقب مانده است که علت آن برای ما مشخص نیست.

وی گفت: در شهرستان فردوس با آورده متقاضی به مبلغ شش میلیون تومان و وام دوازده میلیون تومانی کار به سامان رسیده است اما من تاکنون 22 ملیون تومان به حساب مسکن و شهر سازی واریز کرده ام و قرار است به نام ما سی میلیون تومان تسهیلات هم گرفته شود ولی هنوز واحد مسکونی تحویل ما نشده است.

مالک یکی دیگر از واحد های مسکونی گفت: بارها پیمانکار پروژه 300 واحدی هلال احمر قول داده است که واحدها را تحویل می دهد ولی تاکنون از تحویل خبری نشده است.

این بانو که خواست نامش فاش نشود افزود: ادامه اجاره نشینی برای ما مشکل است و مشخص نیست تا چه زمانی باید اجاره نشین باشیم.

یکی دیگر از معترضین گفت: علاوه بر اینکه تحویل واحد های مسکونی به درازا کشیده شده است نحوه تقسیم واحدها نیز عادلانه نیست.

وی افزود: واحد های مسکونی باید بر اساس مکان و طبقه ابتدا قیمت گذاری و سپس تقسیم می شد.

مرگ ومصدومیت 3کارگربدنبال انفجار ضایعات توپ‌های جنگی در یک مرکز بازیافت آهن‌آلات فرسوده در منطقه گلشهر مشهد

انفجار ضایعات توپ‌های جنگی در یک مرکز بازیافت آهن‌آلات فرسوده در منطقه گلشهر مشهد یک کشته و 2 مجروح بر جای گذاشت.

به گزارش24خردادباشگاه خبرنگاران، ساعاتی پیش انفجار ضایعات توپ‌های جنگی در یک مرکز بازیافت آهن آلات فرسوده در منطقه گلشهر مشهد یک کارگر 42 ساله را به کام مرگ کشاند و 2 تن دیگر نیز بر اثر موج ناشی از انفجار مجروح شدند.

یک منبع آگاه امنیتی ، با تایید این خبر افزود: هم اکنون آتش سوزی ناشی از این انفجارها مهار شده و محل توسط تیم چک و خنثی سازی نیروی انتظامی ایمن گردیده است.

شاهدان عینی گفتند: دود ناشی از این انفجار و آتش سوزی از کیلومتر‌ها دورتر قابل رویت بود.

گفتنی است، کارگران مشغول به کار بودند که این حادثه رخ داده است.

کشته و زخمی شدن 2کارگر در اثر ریزش دیواره قنات در سلطان آباد

ریزش دیواره قنات در روستای ترخاص از توابع شهرستان خوشاب جان یک کارگر را گرفت.

به گزارش23خرداد بصیر سبزوار، معاون عملیات سازمان آتش نشانی سبزوار با اعلام این خبر اظهار داشت: ظهر روز23خرداد ۲ کارگر در حین کار لایه روبی قنات در روستای ترخاص از توبع شهرستان خوشاب در اثر ریزش دیواره قنات در زیر آوار مدفون می شوند.

 آتشیار دوم عباس معصومی صدر ادامه داد: با تلاش گروه نجات آتش نشانی سبزوار و سلطان آباد یکی از کارگران بعد از دو ساعت خاکبرداری زنده از زیر آوار بیرون کشیده شد.

 وی با بیان اینکه این کارگر از ناحیه دست و پا دچار آسیب شده است، افزود:  نفر دوم در این حادثه بعد از ساعت ها جستجو و خاکبرداری در عمق ده متری از سطح زمین رویت گردید که متاسفانه فوت کرده بود.

 بیست وچهارم خردادماه1394

akhbarkargari2468@gmail.com

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.