اخباروگزارشات کارگری24اسفند1393

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

اخباروگزارشات کارگری24اسفند1393

– بیش از 800 کارگر لوله نورد لوله صفا در اعتصاب به سر میبرند

– تجمع اعتراضی کارگران کارخانه آبگینه قزوین مقابل استانداری

– اعتصاب کارگران شرکت زاگرس جنوبی در منطقه عملیاتی نار و کنگان دراعتراض به عدم پرداخت مطالباتشان

– کارکنان و کارگران شرکت آب و برق کیش خواستار پرداخت حقوق شدند

-۸۰ کارگر کارخانه آلدابا سه ماه تعویق حقوق به استقبال نوروز می‌روند

– تعطیلی کارخانه‌های آرد گنبد کاووس وبیکاری کارگران

– بیکاری۱۰ هزار کارگر ساختمانی پاکدشت درپی اتمام پروژه‌های مسکن مهر

– تجمع اعضای تعاونی مسکن تامین اجتماعی قزوین مقابل استانداری د ر اعتراض به سیاست‌های بانک ملی

– تجمعات اعتراضی24اسفندمعلمان دربرخی ازشهرها:

*دومین روز تجمع فرهنگیان در مقابل استانداری

*تجمع معلمان کرمانشاه مقابل استانداری

– علی رغم وعده ی دولت۳ ماه از معوقات مزدی معلمان پرداخت نشده است

– روایتی از فقرنشینان کیش

– جاده ناایمن باز هم جان یک کارگر سیمان خاش را گرفت

بیش از 800 کارگر لوله نورد لوله صفا در اعتصاب به سر میبرند

اتحادیه آزاد کارگران ایران:  در روز سوم اعتصاب کارگران نورد لوله صفا  تمامی سالنهای تولید که بیش از 800 کارگر را شامل میشود دست از کار کشیدند.

طبق اخبار ارسالی به ا تحادیه آزاد کارگران ایران  کارگران دو سالن RB , ERW نورد لوله صفا که از ظهر روز 20 اسفند ماه  در اعتراض به خلف وعده کارفرما در پرداخت مزد معوقه خود دست از کار کشیده بودند امروز بعد از سه روز اعتصاب کارگران و بی پاسخی مدیریت شرکت سالنهای اسپیرال و پوتینگ وبه یک معنا تمامی سالنهای تولید  نیز به اعتصاب کنندگان پیوست.

کارگران به شدت عصبی و ناراحت هستند و از استانداری و مسئولین دولتی شاکی میباشند  چرا که با نزدیک شدن ایام تعطیلات نوروز این کارگران بیش از 4 ماه حقوق و عیدی و پاداش سال 93 را طلبکار میباشند.

کارگران تاکید میکنند تا وصول مطالبتشان به اعتصاب خود ادامه میدهند.

اتحادیه آزاد کارگران ایران – 24 اسفند ماه 1393

تجمع اعتراضی کارگران کارخانه آبگینه قزوین مقابل استانداری

بیش از 100 نفر از کارگران شرکت آبگینه در اعتراض به مشکلات یکساله این شرکت در مقابل استانداری تجمع کردند.

به گزارش 24اسفند صبح قزوین، شرکت آبگینه طی یکسال گذشته درگیر مشکلات فراوان مالی بوده است و بخش زیادی از حقوق کارکنان آن پرداخت نشده است.

یکی از کارگران حاضر در این اجتماع، گفت: بخشی از کارگران ۶ ماه و برخی دیگر ۱۴ ماه است که حقوق دریافت نکرده اند و این شرکت به هر کارگر حدود ۱۵ میلیون تومان بدهکار است و هنوز عیدی به ما پرداخت نشده است.

وی افزود: رئیس هیئت مدیره شرکت آبگینه(مقسمی) پول‌های کلانی به ارگان‌های مختلف اعم از دولتی و غیر دولتی بدهکار است.

یکی دیگر از کارگران اظهار کرد: مدت زیادی است که رئیس هیئت مدیره را ندیده‌ایم و هرگاه حقوق خود را از مدیر عامل شرکت_که دختر رئیس هیئت مدیره است_ طلب می‌کنیم، پاسخ قانع کننده ‌ای ارائه نمی‌شود.

کارگر دیگری ابراز کرد: ما در این شرکت سه و چهار شیفت ۸ ساعته کار می کردم اما در حال حاضر کار نمی کنیم.

وی اضافه کرد: باوود اینکه کسی در شرکت کار نمی کند اما کوره ها به صورت مداوم روشن هستند و گاز مصرف می شود و کسی از انگیزه چنین کاری را نمی داند.

یک کارگر مطلع که در این جمع حضور داشت، اعلام کرد: مقسمی(رئیس هیئت مدیره) ثروت فراوانی دارد به شکلی که می تواند به راحتی تمام این بدهی ها را تصفیه کند اما چنین کاری را نمی کند.

شرکت آبگینه یک واحد صنعتی بزرگ و برتر در سطح قزوین بوده است اما مدت دو سال است که با معضلات عمده ای مواجه شده است، معضلاتی که علت حقیقی آن کشف نشده است.

Iیکی از کارگران آبگینه گفت: هیچ کدام از مسئولین استانی پاسخگوی مشکلات به وجود آمده نیستند و ادعا می کنند که نمی توانند مقسمی را پیدا کنند اما این کار وظیفه مسئولین استانی است.

وی همچنین اعلام کرد: ۹۰۰ نفر طی نامه ای مراتب اعتراض خود را به رئیس جمهور اعلام کردند و این تیر آخر ما برای حل مشکلات کارگری بود، البته هنوز اتفاقی رقم نخورده است.

اعتصاب کارگران شرکت زاگرس جنوبی در منطقه عملیاتی نار و کنگان دراعتراض به عدم پرداخت مطالباتشان

اسفندماه امسال در حالی در سراشیبی رسیدن به نوروز این روزها خودنمایی می کند که اعتصابات صنفی در استان بخشی از مهمترین رویدادها را در کنار خود مشاهده می کند.

به گزارش 23اسفند سوک، اسفندماه امسال در حالی در سراشیبی رسیدن به نوروز این روزها خودنمایی می کند که اعتصابات صنفی در استان بخشی از مهمترین رویدادها را در کنار خود مشاهده می کند.

بر اساس این گزارش ، پس از تجمع های گسترده معلمان در این ماه و بخشی از کارگران فازهای در دست اجرا در مناطق نفت و گاز جنوب استان خبر می رسد که برای دومین روز متوالی کارگران شرکت زاگرس جنوبی در منطقه عملیاتی نار و کنگان در محل کار خود حاضر نشدند تا تکلیف حقوق و مزایای انها در روزهای نزدیک به نوروز مشخص شود .

کارگران تجمع کننده جلو درب ورودی شرکت اعتراضشان رابرای مطالبات مالی معوق دانسته اند و امیدوارند با ادامه این روند مشکل پرداخت حقوق بهمن ماه و پاداش بهره وری شش ماه اول امسال در کنار رفع تبعیض آمیز حقوق پرسنل قراردادی و رسمی انجام شود.

یادآوری:

شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی یکی از سه شرکت زیر مجموعه شرکت نفت مناطق مرکزی ایران است که با تولید حدود 235 میلیون متر مکعب گاز در روز نزدیک به 40 درصد از گاز کشور را تولید می نماید. این شرکت دارای پنج منطقه عملیاتی به نام های نار و کنگان ، آغار و دالان ، پارسیان ، سرخون ، گشوی جنوبی  که شامل 9 میدان گازی و 2  میدان نفتی فعال بشرح زیر می باشد .

مناطق آغار، دالان، نار، کنگان، تابناک، سرخون، هما، وراوی و شانول در استانهای فارس ، بوشهر و هرمزگان واقع شده اند. همچنین میدان های نفتی سروستان و سعادت آباد که از سال 1386 توسعه آنها شروع شده بود در زمستان 1391 به بهره برداری رسید و بهره برداری میدان نفتی خشت نیز بزودی شروع خواهد شد . توسعه میدان های  گازی دی و سپیدزاخور در فارس نیز در سال 1388 آغاز گردیده که در آینده نزدیک تولیدی خواهند شد . ستاد زاگرس جنوبی در شیراز بوده و وظیفه مدیریت و برنامه ریزی، ارائه خدمات فنی و مهندسی، عملیاتی،پشتیبانی، مالی و اداری به مناطق عملیاتی را عهده دار است .

کارکنان و کارگران شرکت آب و برق کیش خواستار پرداخت حقوق شدند

 بیش از ۱۸۰ نفر از تکنیسین ها، کارگران و کارمندان شرکت آب و برق کیش در خصوص کاهش حقوق و عیدی و وضعیت مشکلات مسکن درخواستهایی عنوان کردند.

به گزارش24اسفند مهر، ۵۱ درصد نیروگاه شرکت آب و برق جزیره کیش توسط بخش خصوصی خریداری و اداره می شود و ۴٩ درصد آن نیز متعلق به سازمان منطقه  آزاد کیش است که تنها یک نماینده در شرکت آب و برق دارد.

 برای دومین بار کارکنان این شرکت به دلیل کاهش حقوق و مزایا در مقایسه با کارکنان سازمان منطقه آزاد در محل دفتر مرکزی این شرکت خواسته های خود را به مسئولان مربوطه اعلام کردند.

یکی از خواسته های این افراد پیوستن به کارکنان سازمان منطقه آزاد کیش است.

۸۰ کارگر کارخانه آلدابا سه ماه تعویق حقوق به استقبال نوروز می‌روند

منابع خبری در کارخانه آلدا از تعویق ۳ ماه حقوق و حق عیدی پایان سال ۸۰ کارگر این کارخانه به دلیل آنچه از سوی کارفرما کمبود منابع مالی ذکر می‌شود، خبر می‌دهند.

به گزارش24اسفندایلنا،کارگران گفته‌اند کارفرمای کارخانه آلدا واقع در دامغان که در زمینه تولید یراق آلات خطوط انتقال نیرو و دکل‌های فشار قوی برق فعالیت دارد، از آذر ماه سال جاری حقوق و عیدی ۸۰ کارگر شاغل در کارخانه را پرداخت نکرده است.

به گفته آنان، به غیر از سه ماه تعویق مزدی، دست کم ۵ ماه است که حق بیمه ۸۰ کارگر این واحد تولیدی به سازمان تامین اجتماعی واریز نشده است و کارگران نگرانند که در آستانه سال نو، کارفرما بخشی از مطالبات معوقه و عیدی آن‌ها را نپردازد.

کارگران می‌گویند؛ عدم پرداخت مطالبات معوقه از سوی خریدارانی همانند وزارت نیرو و سایر ارگانهای دولتی و خصوصی باعث شده که این کارخانه توان مالی خود را از دست دهد و دچار کمبود منابع مالی شود.

به گفته کارگران بخشی از مطالبات کارخانه آلدا مربوط به وزارت نیرو می‌شود، که اگر به موقع پرداخت شود  مشکل پرداخت حقوق ۸۰ کارگران مرتفع خواهد شد.

تعطیلی کارخانه‌های آرد گنبد کاووس وبیکاری کارگران

خبرگزاری مجلس بتاریخ24اسفند طی گزارشی ازتعطیلی کارخانه‌های آرد گنبد کاووس به علت انتقال عمده گندم تولیدی منطقه به سایر استان‌هاوبیکاری بسیاری ازکارگران،خبرداد.

براساس این گزارش،شهرستان گنبد کاووس در استان گلستان به عنوان یکی از منطقه‌های ارزشمند در تولید گندم به لحاظ مقدار تولید و کیفیت و وجود کارخانه‌های آرد مطرح است اما متاسفانه بخش عمده‌ای از گندم تولید شده در این منطقه به سایر استان‌ها انتقال می‌یابد.

به همین علت در حال حاضر کارخانه‌های آرد گنبد کاووس تقریبا راکد و تعطیل شده و بسیاری از کارگران بیکار شده‌اند.

 بیکاری۱۰ هزار کارگر ساختمانی پاکدشت درپی اتمام پروژه‌های مسکن مهر

ایلنا طی گزارشی بتاریخ24اسفند از بیکاری۱۰ هزار کارگر ساختمانی پاکدشت درپی اتمام پروژه‌های مسکن مهر،خبرداد.

 برپایه این گزارش،در شهرستان پاکدشت بیش از ۱۰ هزار نفر کارگر ساختمانی روز مزد فعالیت می‌کنند که از مهر ماه سال جاری به دلیل آنکه کاری از سوی پیمانکاران ساختمانی به آنان پیشنهاد نمی‌شود بیکار شده‌اند.

بخش زیادی از کارگران بیکار ساختمانی پیش از این در پروژه‌های مسکن مهر کار می‌کردند وبا اتمام تدریجی طرح مسکن مهر،۱۱ هزار واحدی «پارکین»، هزار ۶۰۰ واحدی «بلوار سپاه» و هزار و ۸۰۰ واحدی «فیرون آباد» پاکدشت به افزایش تعداد کارگران ساختمانی بیکار افزوده شد.

تجمع اعضای تعاونی مسکن تامین اجتماعی قزوین مقابل استانداری د ر اعتراض به سیاست‌های بانک ملی

صبح روز یکشنبه اعضای تعاونی مسکن تامین اجتماعی با حضور مقابل استانداری قزوین، در اعتراض به سیاست‌های بانک ملی درخصوص وام پرداختی به این تعاونی تجمع کردند.

به گزارش 24اسفند صبح قزوین، اعضای تعاونی مسکن تامین اجتماعی قزوین، صبح روز یکشنبه با حضور مقابل استانداری قزوین، در اعتراض به سیاست‌های بانک ملی درخصوص وام پرداختی به این تعاونی تجمع کردند.

خانومی به نمایندگی از اعضای تعاونی مسکن تامین اجتماعی گفت: بنده به نمایندگی از ۸۱۶ نفر از اعضای تعاونی مسکن تامین اجتماعی در این حل تجمع کرده‌ایم تا اعتراض خود را نسبت به میزان بهره‌های بانکی به گوش مسئولین اجرایی استان برسانیم.

وی در تشریح مشکلات خود در خصوص میزان بهره بانکی، عنوان کرد: سال ۸۶ تعاونی مسکن تامین اجتماعی، وامی مشارکتی را از بانک دریافت کرده است که اعضای تعاونی از این جریان بی اطلاع بوده‌اند.

این خانم ادامه داد: اکنون پس از گذشت ۸ سال از پرداخت وام به تعاونی، بانک قصد دارد که این مبلغ وام را با سود و جریمه بسیار بالایی بدون در نظر گرفتن حکم شرعی آن که اکثر مراجع تقلید آن را حرام اعلام کرده‌اند از اعضای دریافت کند.

وی افزود: با محاسبات انجام شده میزان وام اختصاص یافته به هر عضو ملبغ ۲۴ میلیون تومان است اما بانک مصر است تا از هر عضو تعاونی مبلغ ۸۶ میلیون تومان دریافت کند که به صورت میانگین هر عضو ماهیانه مبلغ ۸۸۰ هزارتومان باید به بانک قسط پرداخت کنند که این میزان حتی از حقوق ماهیانه برخی کارمندان نیز بیشتر است.

این خانم با حالتی معترض عنوان کرد: مسئولین بانک و تعاونی باید ۸ سال گذشته قضیه دریافت وام را به اعضای تعاونی اعلام می کردند تا از همان زمان پرداخت قسط توسط اعضا آغاز می شد اما الان پس از گذشت ۸ سال پرداخت این بدهی با افزایش چندین برابری برای اعضا بسیار زیاد و غیر ممکن است.

وی بازپرداخت ۸۶ میلیونی وام را به جای ۲۴ میلیون بسیار ناعادلانه خواند و ادامه داد: پنهان‌سازی دریافت وام از اعضای تعاونی نشان دهنده مسائل پشت پرده‌ای است که در حال حاضر تاوان این مسائل را اعضا با بازپرداخت چندین برابری وام باید پس بدهند.

این معترض با نگرانی بیان کرد: بانک بازپرداخت ۱۲ ساله را با افزایش مبلغ ۱۰۰ میلیون به جای ۸۶ میلیون تومانی را در پاسخ به شکایت و گلایه اعضای تعاونی، به آن‌ها پیشنهاد می دهد، با این شرایط درست است که مبلغ تقسیط ماهیانه کم می شود اما بازپرداخت سالیانه طولانی‌تر و کل مبلغ نیز افزایش خواهد داشت که این شرایط نیز برای اعضای تعاونی بسیار دشوار است.

Iاین خانم افزود: اعضای تعاونی تامین اجتماعی برای حل مسکل خود به ریاست بانک ملی مرکزی ولیعصر مراجعه کردند که وی در جواب معترضین گفتند اعضای تعاونی یا باید مبلغ در نظر گرفته شده را به صورت نقدی و یا به صورت تقسیطی و با بهره بالاتری پرداخت کنند.

وی با نگرانی ادامه داد: اگر اعضای تعاونی بدهی بانک را پرداخت نکنند خانه خود را از دست خواهند داد و امکان پرداخت بدهی با این میزان بهره و سود با توجه به میزان حقوق کارمندان برای اعضا امکان پذیر نخواهد بود و در این ماجرا اجرای هر دو راه حل تماما به نفع بانک خواهد بود.

یکی دیگر از اعضای این تعاونی که در جهت پیگیری مشکلات خود و اعضای دیگر تعاونی در مقابل استانداری حضور یافته بود، اظهار کرد: در حال حاضر ۸۱۶ واحد برای اعضای تعاونی در حال ساخت است که با بدقولی‌های مسئولین تعاونی، تحویل واحدها تا ۲ سال دیگر نیز به تعویل افتاده است.

آقای ۴۰ ساله‌ای که در این تجمع حضور داشت نیز، عنوان کرد: هیئت مدیره تعاونی همکاری لازم را با اعضا خود نداشته و در انجام وظایف خود کوتاهی می کند و هر سال قول سال بعد را برای تحویل منازل به اعضا می دهند.

وی در ادامه سخنانش با حالتی مضطرب و نگران، گفت: متاسفانه هیئت مدیره هیچگونه تعهدی به مصوباتی که در مجمع و جلسات هیئت مدیره مصوب می شود را ندارند.

یکی دیگر از عضو تعاونی تامین اجتماعی تشریح کرد: برای پیگیری مشکل به وجود آمده به اداره کار و تعاون نیز مراجعه کرده‌ایم اما پاسخی که مسائل به وجود آمده را حل نماید دریافت نکردیم.

آقای مسنی که عضو این تعاونی است که با ابراز نگرانی گفت: پروژه ساخت خانه برای اعضای تعاونی از سال ۸۱ شروع شده است و تاکنون که پایان سال ۹۳ است هنوز واحدهای مذکور به خریداران آن تحویل داده نشده که با این اوضاع همچنان از اعضا درخواست واریز پول کرده‌اند.

وی ادامه داد: علاوه بر وام ۲۴ میلیونی که برای واحدها مذکوز در نظر گرفته شده است هر یک از اعضای تاکنون بیش از ۵۵میلیون تومان به حساب تعاونی واریز شده است.

یکی دیگر از معترضین با استناد به قوانین شرعی مشارکت در بانک‌ها، اظهار کرد: مشارکت در سود و زیان مشارکت از شروط مهم و شرعی در عقود اسلامی است اما چگونه و برپایه کدام قانون بان می تواند پس از ۸ سال تمام زیان خود را از اعضای تعاونی که از همه جا بی خبر می باشند، مطالبه کند.

این آقا در ادامه سخنانش عنوان کرد: بر اینگونه مطالبه‌گری بانک که تنها به دنبال دریافت سود مشارکت است فقط می توان نام نزول و ربا را گذاشت چراکه اگر ۸ سال پیش اعضای تعاونی از وامی که بانک پرداخت کرده است مطلع بودند حتما تا کنون اقساط آن را پرداخت می کردند و اوضاع بدین گونه پیچیده و سخت نمی شد.

یکی دیگر از اعضای معترض تعاونی، ضمن بیان اینکه مسئولین بانکی در پاسخ به مشکلات ما تنها با الفاظ بازی می کنند، گفت: ما باید بابت منزلی که هنوز تحویل نگرفته‌ایم و اصلا هم مشخص نیست چه زمانی آماده خواهد شد، به بانک جریمه پرداخت کنیم و مسئولین بانک نیز برای توجیه تقاضای خود، هزینه دریافتی را سود مشارکت می نامند.

یکی دیگر از معترضین ضمن اشاره به اینکه قراردادشان ۱۶ ساله بوده است، بیان کرد: ما تازه پس از گذشت ۸ سال متوجه شده‌ایم که وام گرفته‌ایم.

وی ادامه داد: ۷۵ درصد از وام قبل از اسکلت‌بندی ساختمان‌ها توسط بانک واریز شده است و این قضیه نشان‌دهنده این است که این وام به اعضا پرداخت نشده است بلکه به هئیت مدیره تعلق گرفته است زیرا این وام قبل از انجام عملیات عمرانی پرداخت شده است.

یکی دیگر از اعضای تعاونی بیان کرد: انجام کار ساخت و ساز به مدت ۸ سال به تعویق افتاده بود و تنها ۲ سال است که مجددا کار عمرانی ساخت واحدهای مسکونی آغاز شده است.

وی در ادامه بیان کرد: در جلسه‌ای که چند سال گذشته در مسجد خمینی و با حضور اعضا برگزار شد مصوب شد تا واحدهای مسکونی تا سال ۹۰ به اعضای تعاونی تحویل داده شود اما مفاد این مصوبه تاکنون محقق نشده است و علت این تاخیر نیز تاکنون توضیح داده نشده است.

این آقا با اشاره به درخواست اعضای تعاونی، گفت: تحویل منازل و عدم پرداخت سود کلان بانکی از خواسته‌های مهم اعضای تعاونی تامین اجتماعی است.

آقای تقریبا ۵۰ ساله‌ای که در میان معترضین حضور دارد، عنوان کرد: امسال در محل اجرای پروژه پلاکاردی جهت تعیین طبقات و تخصیص واحد نصب کردند اما پس از ۴ روز پلاکارد را جمع کردند و هنوز هم مشخص نیست که واحدهای مسکونی قرار است چه زمانی تحویل داده شود.

یکی دیگر از معترضین از حضور مسئولین ناکارآمد گذشته و رفت و آمد آن‌ها در هیئت مدیره اعلام نارضایتی کرد و گفت: یکی از مشکلات اصلی اعضای تعاونی نداشتن قرارداد است و هر زمان که این قرارداد را مطالبه می کنیم آن‌ها طفره می روند.

وی با بیان اینکه مسئله مسکن فوریتی مهم در دولت است، ادامه داد: مسکن فوریتی است که تمام دلتمردان باید در جهت تحقق این نیاز تلاش کنند اما متاسفانه تاکنون دولت هیچگونه حمایتی از این تعاونی نکرده است و تمام منابع مالی توسط بازنشستگان تامین شده است.

یکی دیگر از اعضای تعاونی با حالتی مستعصل و بیان اینکه هیچگونه قراردادی بابت ۵۷ میلیون

تومانی که به تعاونی پرداخت نکرده‌ام، بیان کرد: بنده ماهیانه ۶۵۰ هزار تومان بابت وامی که برای پرداخت هزینه‌های این واحدهای مسکونی دریافت کرده‌ام پرداخت می کنم و واقعا دیگر نمی توانم ۸۸۰ هزار تومان دیگر نیز پرداخت کنم زیرا حتی به این میزان هم حقوق نمی گیرم.

تجمعات اعتراضی24اسفندمعلمان دربرخی ازشهرها:

*دومین روز تجمع فرهنگیان در مقابل استانداری

برای دومین روز متوالی معلمان استان چهارمحال و بختیاری مقابل استانداری تجمع کردند و خواستار رسیدگی مسئولان به وضعیت نامطلوب رفاهی و معیشتی خود شدند.

 به گزارش 24اسفند ایسنا، جمعی از معلمان استان امروز، یکشنبه(24 اسفند) در اعتراض به وضعیت نابسامان آموزش و پرورش و عدم همسان‌سازی حقوقشان با حقوق سایر کامندان دولت بار دیگر مقابل استانداری تجمع کردند.

شرکت کنندگان دراین اجتماع اعتراضی، اجرای قانون هماهنگ پرداخت حقوق و رفع تبعیض بین کارکنان دولت، اصلاح احکام کارگزینی، پرداخت حق مسکن و لباس، اصلاح سیستم بیمه و پرداخت حق بازنشستگی معلمان را خواستار شدند.

آنان با تاکید بر لزوم رفع تبعیض‌های درآمدی بین این قشر و دیگر کارکنان دولت، تامین مطالبات صنفی و یکسان سازی این مطالبات را ضروری دانستند.

 به گفته آنان، با وجود نقش بی‌بدیل فرهنگیان در تربیت جامعه دریافت حقوق و دستمزد کمتر از دیگر کارمندان دولت شأن معلمان را زیر سوال برده است.

 براساس این گزارش،اجرای نظام گروه‌بندی برای فرهنگیان(تقسیم بندی معلمان به معلم یار، دانشیار و استادیار و ایجاد تفاوت در حقوق و مزایای آنان)، رعایت عدالت میان کارکنان دولت، برابری و رفع تبعیض دستمزد و بهبود شرایط معیشتی معلمان و سامان دادن به شرایط بد آموزشی برخی مدارس از مهم‌ترین خواسته‌های فرهنگیان گزارش شده است .

*تجمع معلمان کرمانشاه مقابل استانداری

جمعی از معلمان کرمانشاه روز یکشنبه خواستار حل مشکلات صنفی و معیشتی خود شدند.

به گزارش 24اسفندایرنا،این معلمان که در مقابل استانداری کرمانشاه حاضر شده بودند، خواستار ارتقا جایگاه و منزلت شغلی خود شدند و بر دریافت حق مسکن، ایاب و ذهاب و ایجاد بانک ویژه فرهنگیان تاکید کردند.

معلمین همچنین شفاف کردن صندوق ذخیره فرهنگیان و واگذاری آن به دست نمایندگان آنها و فراهم کردن تسهیلات رفاهی شامل انواع بیمه های کارآمد، وامهای بانکی کم بهره و پرداخت بموقع پاداش بازنشستگان را خواستار شدند.

در پایان این اجتماع آرام فرهنگیان کرمانشاه خواسته های خود را در قالب یک بیانیه برای مسوولان ارسال کردند.

علی رغم وعده ی دولت۳ ماه از معوقات مزدی معلمان پرداخت نشده است

در کمتر از یک هفته به پایان سال، هنوزمعوقات حقوقی ۶ ماه گذشته معلمان به طور کامل پرداخت نشده است.

 به گزارش24اسفندایلنا،محمد رضا نیک‌نژاد، کنشگر صنفی جامعه معلمان با بیان این مطلب گفت: علی رغم وعدهٔ وزیر مبنی بر پرداخت معوقات ۶ ماههٔ معلمان تا پایان سال، تنها معوقات حقوقی ۳ماه از ۶ماه واریز شده و با اینکه کمتر از یک هفته به پایان سال مانده است هنوز تکلیف سه ماهی که پرداخت نشده مشخص نیست.

به گفتهٔ نیک نژاد، اگر قرار باشد پرداخت و تسویه حسابی صورت بگیرد تا قبل از پایان سال باید انجام شود و نباید به سال آینده موکول شود.

عضو کانون صنفی معلمان در ارتباط با جزئیات این معوقات گفت: آنچه به عنوان معوقات حقوقی از آن اسم می‌بریم علاوه بر اضافه تدریس، در برخی از موارد از سال گذشته باقی مانده است مانند حقوق مربوط به مراقب امتحان و تصحیح اوراق امتحانی که هنوز تسویه نشده است.

به گفتهٔ نیک‌نژاد، تسویهٔ این مبالغ نیاز به اختصاص بودجهٔ بالایی ندارد اما مشخص نیست چرا در پرداخت همین میزان کم هم کوتاهی صورت می‌گیرد.

نیک‌نژاد ضمن انتقاد از عدم پرداخت به موقع اضافه کاری و مطالبات صنفی معلمان گفت: چرا کارمندان سایر وزارتخانه‌ها و ادارات باید هر ماه اضافه کاری روی فیش حقوقیشان درج شود اما در مورد معلمان همیشه ما با تاخیر چند ماهه در پرداخت‌ها مواجه‌ایم.

این کنشگر صنفی معلمان در خصوص ادامه یافتن اعتراضات معلمان در روزهای اخیر هم گفت: بی‌توجهی به شرایط معیشتی معلمان باعث شده موج اعتراضات خاموش نشود و هرازگاهی می‌شنویم با کوچک‌ترین فراخوانی، گروه عظیمی از معلمان در مقابل ادارات آموزش و پرورش تجمع می‌کنند و خواسته‌های صنفیشان را طلب می‌کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه پیگیری‌های انجام شده در خصوص مطالباتی چون افزایش فوق العاده شغل و اختصاص بودجه مناسب برای آموزش و پرورش هنوز به نتیجه نرسیده است و دولت هم هنوز نتوانسته در این زمینه اقدام خاصی انجام دهد. در حال حاضر تنها موردی که روی اجرایی شدن آن تاکید می‌کنند طرح رتبه بندی معلمان است که به غلط بزرگ نمایی شده است.

نیک‌نژاد در ارتباط با جزییات طرح رتبه بندی معلمان گفت: این طرح صرفا برای تحت الشعاع قرار دادن اعتراضات صنفی معلمان به اجرا نشدن طرح‌هایی چون افزایش فوق العاده شغل کارکنان دولت است. تبعیض‌هایی که در پی اجرای این طرح بین کادر آموزشی و کارمندان وزارت خانه اعمال شده، آنقدر زیاد است که تا به نتیجهٔ مطلوب نرسد نمی‌تواند از شدت اعتراضات کم کند.

وی ادامه داد: طرح رتبه بندی در دولت دهم مطرح شد اما در مجلس رای نیاورد. بعد از آن مجددا لایحهٔ آن در دولت یازدهم مطرح شد و در حال حاضر هم مورد انتقاد جدی معلمان است. بر اساس این طرح، قرار است معلمین به چهار سطح تقسیم بندی شوند برای مثال گفته‌اند بر اساس این طرح، کسانی که به رتبه یک در طرح رتبه بندی برسند به میزان ۷۰ درصد از افزایش فوق العاده شغل برخوردار می‌شوند. برای معلمی با ۲۳ سال سابقهٔ کار که در حکمش فوق العاده شغل را ۹۶هزار تومان درج کرده‌اند، در چنین شرایطی اضافه شدن ۷۰ درصد به این میزان فوق العاده شغل رقم قابل توجهی را شامل نمی‌شود که اینقدر روی آن مانور می‌دهند.

نیک نژاد در پایان اضافه کرد: به عقیدهٔ ما، رتبه بندی موقعی موثر است که حداقل حقوق مناسبی نسبت به خط فقر وجود داشته باشد. یعنی یک پایهٔ حقوقی به عنوان کف دستمزد وجود داشته باشد که معلم برای تامین مخارج زندگی‌اش نیاز به شغل دوم و سوم نداشته باشد.

روایتی از فقرنشینان کیش

کیش در حالی یکی از مناطق گردشگری ایران محسوب می شود و ثروت سرشاری از ناحیه آن کسب می‌کند که باور کردن اینکه هنوز در این جزیره مناطقی هستند که مردم آنها در فقر مطلق زندگی می‌کنند را غیرممکن می کند.

به گزارش 24اسفندمهر، اینجا کیش است؛ جزیره ای که وقتی نام آن را می شنوید، به یاد ساختمان و هتل‌های لوکس، اتومبیل‌های گران قیمت، پاساژهایی با مارک‌ها و برندهای خارجی و غیره می‌افتید، اما در کنار این سیمای زیبای کیش، مناطقی هم هست که فقر در آنها بیداد می‌کند و باور پذیر کردن اینکه در این جزیره با این ثروت سرشار برخی‌ها با حداقل‌ها زندگی می کنند، غیرممکن است.

اما با این همه پول‌هایی که به این جزیره سرازیر می شود و گردش مالی بسیار بالای این منطقه، مناطقی در این جزیره است که در بخش‌هایی از این جزیره، فقر بیداد می کند و مردم از کمترین امکانات و خدمات بهره مند هستند. مشاهده ماشین های خارجی و گران قیمت و آنچنانی در خیابان‌های مناطق اصلی این جزیره تفرح می کنند، هیچ این نکته را که در این جزیره افرادی هستند که در فقر مطلق زندگی می کنند را غیرقابل باور می کند، در حالی که با این ثروت سرشاری که راهی این جزیره می شود، وجود فقر بی معنا و ابهام برانگیز است؟

جزیره کیش یا همان مروارید خلیج فارس از پرطرفدارترین مناطق توریستی است که هتل‌ها و ساحل مرجانی اش در نگاه اول به ذهن متبادر می شود اما ساکنان بومی این جزیره در وضعیتی متفاوت زندگی می کنند.

جاده ناایمن باز هم جان یک کارگر سیمان خاش را گرفت

یکی از کارگران سیمان خاش روز جمعه در مسیر کارخانه به شهر خاش بر اثر تصادف با یک دستگاه مینی بوس سرویس کارگران این کارخانه کشته شد.

به گزارش24اسفند ایلنا، این حادثه شامگاه روز جمعه (۲۲ اسفند ماه) ساعت ۱۹ شب زمانی رخ داد که یکی از کارگران شیفت صبح این واحد، به نام «غلام رضا آزادی» که با خودروی شخصی خود قصد بازگشت به خانه را داشت در فاصله ۱۵ کیلومتری از شهر خاش با یک دستگاه مینی بوس سرویس کارخانه سیمان خاش تصادف کرد.

یکی از کارگران سیمان خاش در این باره گفت: کم عرض بودن جاده، نبود خط کشی و نداشتن علائم هشدار دهنده عامل وقوع این حادثه بوده است.

او افزود: حدود سه ماه پیش هم یکی دیگر از کارگران به نام «حسن میربلوچ» بر اثر سانحه رانندگی در این جاده جان باخت

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.