اخباروگزارشات کارگری23فروردین1394

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

– تجمع کارگران کارخانه نساجی قائمشهر مقابل فرمانداری در اعتراض به خصوصی سازی

– تجمع کارگران سامان کاشی در مقابل فرمانداری بروجرد

– کارگران فولاد آذربایجان به وزیر اقتصاد:مطالبات ما را پرداخت کنید

– تجمع معلمین خوزستان مقابل دفتر آموزش و پرورش استان

– تجمع سکوت فرهنگیان اندیمشک برگزار شد

– تصویری:تجمع معلمان روبروی استانداری یزد

– مربیان پیش دبستانی مقابل مجلس تجمع کردند

– اجرا نشدن قانون نظام هماهنگ، دلیل اعتراض فرهنگیان

– طرح رتبه بندی معلمان، مدرک گرایی را رواج می‌دهد

– تاخیر در پرداخت مطالبات پراکنده ۲۴۰ کارگر کارخانه کاشی جم بروجرد

– بیکاری بیش از1000کارگرفصلی ودایمی بدنبال تعطیلی کوره پزخانه‌های قرچک ورامین !

– دور تازه اخراج کارگران صنایع نساجی در سال ۹۴

– تجمع اعتراضی رانندگان کامیون مقابل استانداری بوشهر

– افزایش 30درصدی مصدومین حوادث کاردراستان کهگیلویه وبویراحمد

– ریزش دیواره چاه درآمل 2 کارگر را به کام مرگ کشید

– جان باختن 2کارگرساندویچی درشیراز

– مرگ کارگرجوان یکی از کارخانجات شهرک صنعتی توس درحین کاردرآسانسور

– مرگ نگهبان میانسال درکانکس

تجمع کارگران کارخانه نساجی قائمشهر مقابل فرمانداری در اعتراض به خصوصی سازی

شماری از کارگران کارخانه نساجی قائمشهر (کارخانه شماره یک) صبح امروز (یکشنبه ۲۳ فروردین) در اعتراض به خصوصی سازی این واحد تولیدی مقابل ساختمان فرمانداری شهرستان قائمشهر تجمع کردند.

به گزارش23فروردین ایلنا،اجتماع امروز کارگران نساجی قائمشهر در واکنش به خصوصی سازی این واحد دولتی و همچنین پرداخت نشدن یک ماه حقوق (اسفند ماه ۹۳) بیش از ۲۰۰ نفر از کارگران بوده است. همچنین عیدی سال ۹۳ کارگران نیز پرداخت نشده است.

کارگران کارخانه نساجی قائمشهر می‌گویند؛ این واحد تولید کننده انواع پارچه که با مدیریت بخش دولتی (سازمان گسترش نوسازی) فعالیت دارد هم اکنون بدلیل نبود سرمایه در گردش ومواد اولیه تولید با مشکلات زیادی روبرو است.

به گفته آنان؛ حدود ۱۷ سال قبل کارخانه نساجی قائمشهر  توسط سازمان خصوصی سازی به بخش خصوصی واگذارشده بود که بعد از چند سال فعالیت به دلیل مدیریت ناکار آمد تعطیل اعلام شد.

طبق اظهارات کارگران معترض؛ کارخانه نساجی قائمشهر در آن زمان با پیگیری کارگران و مساعدت برخی از مسئولان استانی  بازگشایی شد و مجددا به بخش دولتی بازگشت.

کارگران معترض این کارخانه با بیان اینکه ما مخالف خصوصی سازی نساجی قائمشهر هستیم در خاتمه افزودند: ما کارگران نساجی قائمشهر معتقدیم اگر این کارخانه با ۲۰۰ کارگر به بخش خصوصی واگذار شود سرنوشتی همانند کارخانه و کارگران نساجی مازندران پیدا می کنیم.

تجمع کارگران سامان کاشی در مقابل فرمانداری بروجرد

این کارگران که با وجود بارش شدید باران خود را به محل تجمع رسانده بودند ،گفتند:طی دو سال گذشته این واحد تولید کننده انواع کاشی در شهرستان بروجرد تقریبا پنج بار توسط کارفرما تعطیل اعلام شده و مجددا بازگشایی شده است.

به گزارش23فروردین ایلنا،صبح امروز حدود ۶۰ نفر از مجموع ۴۰۰ کارگر بیکار شده کارخانه سامان کاشی، در اعتراض به تعویق ۵ ماهه در پرداخت مطالبات مزدی و تعطیلی مجدد این کارخانه در مقابل فرمانداری بروجرد تجمع کردند.

کارگران حاضر در تجمع امروز (یکشنبه ۲۳ فروردین) گفتند:تا شنیدن پاسخ قانع کننده‌ای از سوی مسولین، محل تجمع را ترک نخواهند کرد. در همین حال یکی از کارگران گفت: دو نفر از کارگران، به نمایندگی از سایرین به داخل فرمانداری رفته‌اند تا جهت پیگیری مطالبات مان با مسولین مذاکره کنند.

این کارگران که با وجود بارش شدید باران خود را به محل تجمع رسانده بودند می‌گویند: طی دو سال گذشته این واحد تولید کننده انواع کاشی در شهرستان بروجرد  تقریبا پنج بار توسط کارفرما تعطیل اعلام شده و مجددا بازگشایی شده است.

گفته می‌شود، معوقات حقوقی کارگران این واحد تولیدی مربوط به دو ماه حقوق تیر و مرداد سال ۹۲ و سه ماه حقوق دی، بهمن و اسفند سال ۹۳ است. همچنین بیمه کارگران از دی ماه سال گذشته (۹۳) به تامین اجتماعی پرداخت نشده است.

منابع کارگری می‌گویند، علی رغم سابقهٔ کار بالای برخی از کارگرانی که در این کارخانه کار کرده‌اند کارفرما در تلاش است همه کارگران را برای دریافت مقرری بیمه بیکاری به اداره کار معرفی کند.

گفتنی است، تعداد کارکنان مشغول در سامان کاشی بالغ بر ۴۰۰ نفر است. محصولات این شرکت صنعتی عمدتا شامل کاشی کف، دیواری و نماست. کمبود نقدینگی و ناتوانی در پرداخت حقوق کارگران از جمله مشکلاتی است که این کارخانه دردوسالهٔ اخیر با آن مواجه بوده است. کارفرمای این واحد تولیدی از ۲۵ اسفند ماه سال ۹۳ کلیه خطوط تولید کارخانه را به دلیل نداشتن منابع مالی کافی برای تهیه مواد اولیه تولید، غیرفعال و تعطیل کرده است.

کارگران فولاد آذربایجان به وزیر اقتصاد:مطالبات ما را پرداخت کنید

کارگران اخراجی فولاد آذربایجان با امضای طوماری خطاب به وزیر اقتصاد خواستار از سرگیری تولید در این کارخانه و پرداخت معوقات حقوقی خود شدند.

به گزارش 23فروردین میانا،  کارگران اخراجی فولاد آذربایجان در این طومار گفته اند عملکرد صاحبان جدید کارخانه بیانگر نیت واقعی آن ها مبنی بر سوءاستفاده از بیت المال و کسب امتیاز بیشتر از دولت است و مفاهیمی چون سرمایه گذاری، توسعه صنعت و اشتغال برای آنان ارزشی ندارد.

کارگران فولاد آذربایجان در پایان بهمن سال گذشته، دو ماه پس از واگذاری این کارخانه به بخش خصوصی اخراج شدند. تولید در این مجتمع صنعتی همان زمان متوقف شد. این کارگران در دو ماه گذشته حقوقی دریافت نکرده اند و پاداش و عیدی آن ها نیز به تعویق افتاده است اما تاکنون با دستور شورای تامین در کارخانه حاضر شده اند.

برپایه این گزارش،کارگران فولاد آذربایجان در بخشی از این طوماردر تشریح شیوه خصوصی سازی این کارخانه آورده اند: کارگران ایراد ها در نحوه واگذاری و علی الخصوص عدم اجرای کامل اصل ۴۴ را بار ها و به عناوین مختلف به اطلاع سازمان خصوصی سازی و مسئولین مرتبط رسانده اند، ولی افسوس که موثر نبود و مسئولین امر مجتمع فولاد میانه را به بخش خصوصی واگذار کردند.

در ادامه این طومار آمده است اکنون پس از گذشت چندین ماه از حضور خریداران در محیط امن و پر از آرامش و همکاری همه جانبه کارگران، چهره واقعی آنان عیان گشته است و برنامه ریزی برای اخراج ۵۷۳ نفر از نیروی کار رسمی و پیمانی، عدم پرداخت به موقع حقوق و عیدی کلیه کارگران، حذف مزایای بن کارگری و ممانعت از ارائه تسهیلات صندوق ذخیره فرهنگیان، حذف وعده غذا، توقف کامل خط نورد میلگرد، توقف کامل اجرای طرح های احیاء، ذوب و ریخته گری، عدم پرداخت به موقع اقساط واگذاری، از دست رفتن بازار منطقه و پراکنده شدن مشتریان چندین ساله شرکت و صدمه دیدن آبرو و اعتبار شرکت نزد سایر تولیدکنندگان، بانک ها و مشتریان و… همگی از این جمله است.

کارگران در عین حال گفته اند مگر سازمان خصوصی سازی مسئول اجرای صحیح اصل ۴۴ و دستورالعمل نظارت پس از واگذاری نیست؟ چرا این سازمان در قبال نقض تعهدات قرارداد واگذاری توسط خریداران سکوت کرده است؟ تاخیر سازمان خصوصی سازی در رسیدگی سریع به مشکلات موجود عاملی است که مانع از دستیابی روزانه شرکت به بیش از ۲ میلیارد ریال سود شده است و صدمات روحی و مالی شدیدی بر کارگران و خانواده هایشان و فضای کسب و کار شهرستان میانه وارد کرده است.

کارگران فولاد آذربایجان در بخش دیگری از نامه ضمیمه این طومار از وزیر اقتصاد خواسته اند که در کوتاه ترین زمان ممکن و قبل از تظلم خواهی در دادگاه های صالحه و اعتراض و تجمع، از حراج مجدد بیت المال در قالب اعطای مشوق مالی به خریداران جلوگیری کند.

گفتنی است کارخانه فولاد آذربایجان به عنوان بزرگ ترین کارخانه فولاد شمال غرب کشور و تنها کارخانه تولید فولاد در آذربایجان شرقی در سال ۱۳۸۰ در زمینی به مساحت ۴۶ هکتار در سه کیلومتری جنوب شرق شهر میانه احداث شده است.

گزارش دریافتی:

تجمع معلمین خوزستان مقابل دفتر آموزش و پرورش استان

امروز یکشنبه 12/04/15 معلمین استان خوزستان در مقابل دفتر آموزش و پرورش این استان تجمع اعتراضی بر پا کرند.

مطالبات معلمین افزایش حقوق متناسب با خط فقر، نرخ تورم و هزینه خانواده 4 نفره. آزادی های مدنی و از جمله آزادی معلمین زندانی رسول بدافی و محمود قربانی می باشد.

درهمین رابطه:

تجمع صنفی معلمان خوزستانی در مقابل آموزش و پرورش

معلمان اهوازی صبح امروز در مقابل ساختمان مرکزی آموزش و پرورش خوزستان تجمع کردند و خواهان توجه بیشتر مسئولین به مشکلات معیشتی خود شدند.

به گزارش23فروردین رهیاب،معلمان اهوازی صبح امروز در مقابل ساختمان مرکزی آموزش و پرورش خوزستان تجمع صنفی برگزار کردند و خواهان توجه بیشتر مسئولین به مشکلات معیشتی خود شدند.

یکی از معلمین حاضر در اجتماع اظهار داشت: این اجتماع معلمان در اهواز همگام اجتماع صنفی معلمان در سراسر کشور برگزار شده است این صنف وابسته به هیچ حزبی نیست و فقط دنبال احیاء حقوق معلم هاست.

وی ادامه داد:معلم ها وقتی خود را با دیگر ارگان های دولت مقایسه می کنند می بینند که در حقشان تبعیض صورت گرفته است.

معلم منطقه یک اهواز گفت:حقوق معلم ها تا دهم ماه بیشتر جلو نمی رود بیشتر اقساط فرهنگی ها عقب افتاده است حقوق و مزایای معلم ها دچار غفلت قرار گرفته است.

وی افزود:خواسته معلم ها تامین معیشت همگام با سایر نهادهای دولتی است مزایایی که ما داریم نسبت به بقیه کمتر است حق مسکن حق ایاب و ذهاب حق خانوار را مثل دیگران نداریم اما در فیش های سایر ارگان ها اینها وجود دارد.

تجمع سکوت فرهنگیان اندیمشک برگزار شد

تجمع سکوت فرهنگیان اندیمشک در اعتراض به وضعیت معیشتی و اقتصادی، در این شهر برگزار شد.

به گزارش 23فروردین فارس،پیش از ظهر امروز جمعی از فرهنگیان اندیمشک در اعتراض به وضعیت معیشتی و اقتصادی خود مقابل اداره آموزش و پرورش این شهر تجمع سکوت برگزار کردند.

رئیس اداره آموزش و پرورش اندیمشک با حضور در جمع فرهنگیان قول داد که مطالبات آنان را پیگیری و به مسئولان استان انتقال دهد.

تصویری:تجمع معلمان روبروی استانداری یزد

به گزارش23فروردین یزدی نیوز،ده ها تن از فرهنگیان یزد در مقابل استانداری یزد تجمع کردند. 

مربیان پیش دبستانی مقابل مجلس تجمع کردند

نزدیک به ۱۵۰ مربی پیش دبستانی صبح امروز (یکشنبه ۲۳ فروردین) مقابل ساختمان مجلس تجمع کردند.

به گزارش23فروردین ایلنا، مربیان پیش دبستانی معترض که از نقاط مختلف کشور به مقابل مجلس آمده‌اند خواستار استخدام رسمی در آموزش و پرورش هستند.

این تجمع پس از آن برگزار می‌شود که وزیر آموزش و پرورش در یک برنامه تلویزیونی در هفته گذشته از برنامه وزارتخانه متبوعش برای استخدام ۵ هزار معلم خبر داده بود.

فانی در این برنامه تلویزیونی استخدام مربیان پیش دبستانی را به شرکت این مربیان در آزمون استخدامی و کسب گواهی صلاحیت معلمی پس از گذراندن دوره‌های مربوطه در دانشگاه فرهنگیان منوط کرده بود.

یکی مربی پیش دبستانی حاضر در تجمع گفته «شروط وزیر آموزش و پرورش، استخدام مربیان پیش دبستانی را به مهر ۹۵ موکول می‌کند و به این شائبه دامن می‌زند که وزیر این وعده‌ها را به قصد فرار از استیضاح در مجلس طرح کرده است.»

گفتنی است مجلس شورای اسلامی سال گذشته به دلیل خلف وعده وزیر آموزش و پرورش در استخدام مربیان پیش دبستانی، کارت زرد دوم را به این وزیر نشان داد.

طبق آئین‌نامه داخلی مجلس در صورتی که وزیران در پاسخ به سؤال نمایندگان نتوانند آن‌ها را قانع کنند کارت زرد دریافت می‌کنند. اگر تعداد کارت‌های زرد یک وزیر به عدد ۳ برسد زمینه استیضاح او در مجلس فراهم می‌شود و نمایندگان طرح استیضاح وزیر را به هیأت‌ رئیسه می‌فرستند.

مربیان پیش دبستانی در نیمه اول سال گذشته بار‌ها مقابل مجلس، نهاد ریاست جمهوری و وزارت آموزش و پرورش تجمع کردند اما اعتراضات صنفی آن‌ها تاکنون به نتیجه نرسیده است.

اجرا نشدن قانون نظام هماهنگ، دلیل اعتراض فرهنگیان

 دبیرکل کانون صنفی معلمان با انتقاد از اجرا نشدن قانون نظام هماهنگ به جلو زدن بدنه فرهنگیان از تشکل‌های صنفی در اعتراضات اشاره کرد و گفت: هدف معلمان اصلا سیاسی نیست که دولت و مجلس بر سر آن رقابت یا مصالحه کنند.

به گزارش23فروردین آنا،شبکه‌های اجتماعی در روزهای اخیر شاهد انتشار فراخوان‌هایی برای تجمع در اداره کل‌ استان‌ها و اداره‌های آموزش و پرورش شهرستان‌ها در اعتراض به مشکلات صنفی فرهنگیان است. دبیرکل کانون صنفی اما می‌گوید که این دعوت‌ها از سوی هیچ نهاد صنفی فرهنگیان انجام نشده است.

اسماعیل عبدی، دبیرکل کانون صنفی معلمان، درباره این فراخوان‌ها گفت: بدنه آموزش و پرورش در این ماجرا از تشکل‌های صنفی جلو زده است. درباره این تجمع‌ها تشکل‌های صنفی فرهنگیان هیچ‌گونه دخالتی ندارند و این حرکت خودجوش از طرف خود فرهنگیان و از درون جامعه است و فقط ما از اصل اعتراض با وجود این مشکلات حمایت می‌کنیم، چون اعتراض حق آنهاست.

او درباره دلیل بروز این اعتراض‌ها نیز گفت: دلیل این اعتراضات حجم بالای تخلفات درباره مسائل مربوط به معلمان است. چون در دولت پیشین به خصوص درباره قانون نظام هماهنگ تخلفات زیادی انجام شده است و دولت فعلی هم هنوز کاری در جهت رفع این مساله نکرده است. قانون نظام هماهنگ پرداخت‌ها درباره سایر بخش‌های دولت انجام می‌شود اما برای فرهنگیان به اجرا در نمی‌آید در حالی که فرهنگیان به عنوان گروه پیشرو در اعتراض به مساله نظام هماهنگ پرداخت‌ها در دوران محمود احمدی نژاد در سال‌های 85 و 86 عمل کردند و انتظار داشتند که این قانون برای همه به طور کامل اجرا شود و این مساله در دولت پیشین و دولت فعلی نادیده گرفته شده است.

او در انتقاد از قانون نظام هماهنگ پرداخت گفت: وقتی می‌گویند قانون نظام هماهنگ پرداخت نباید برخورد تا این حد طبقاتی باشد و معلمان در آن نادیده گرفته شوند. در حال حاضر یک معلم لیسانسه با 20 سال سابقه کار یک میلیون و 500 هزار تومان حقوق می‌گیرد ولی حقوق یک کارمند ثبت احوال 5/3 تا 4 میلیون است یا یک بانکی با همان سابقه کار دو برابر ما حقوق می‌گیرد. سازمان زندان‌ها در سال 93 سه برابر تغییر حکم و افزایش حقوق داشتند دادگستری و نظام بهداشت هم که همین گونه بوده است.

او حجم مشکلات فرهنگیان را بسیار زیاد دانست و گفت: به نظر من اگر بخواهند به مطالبات فرهنگیان رسیدگی کنند تمام وقت دولت را می‌گیرد. پیشنهاد می‌کنیم رئیس جمهوری تیمی را تشکیل دهد که ابتدا مشکلات آموزش و پرورش را مورد بازخوانی قرار دهند و بعد از آن به وضعیت رتبه‌بندی بپردازند. رتبه‌بندی بدون اعتمادسازی پاسخی نمی‌گیرد و تنها باعث بی‌اعتمادی می‌شود.

عبدی ادامه داد: ما در بیانیه اسفند ماه خود هرگونه اعتراض از سوی تشکل‌های صنفی را به هفته موکول کردیم و تا آن موقع به دولت و مجلس وقت دادیم که مشکلات صنفی معلمان را مطالعه و مورد اقدام قرار دهند. ما خیلی خوش‌بین بودیم که هم دولت و هم مجلس در این بازه زمانی مشکلات را مورد توجه قرار دهند اما تا به حال که داریم با هم صحبت می‌کنیم هیچ حرکت عملی در این باره نشده است. فقط برای فرار به جلو با عنوان «خبر خوش برای فرهنگیان» درباره طرح رتبه‌بندی صحبت شده است.

وی تاکید کرد: ما اصلا هدف‌مان رتبه بندی نیست. فرو کاستن خواست فرهنگیان به رتبه بندی، برداشت غلطی از سوی دولت است و مجلس هم از این مساله برای فشار به دولت استفاده می‌کند در حالی که هدف ما اصلا سیاسی نیست که دولت و مجلس بر سر معلمان رقابت یا مصالحه کنند.

دبیرکل کانون صنفی معلمان افزود: هر دولتی چه اصلاح‌طلب، چه اصول‌گرا و چه اعتدال سر کار باشد ما مسائل صنفی‌مان را دنبال خواهیم کرد. انتظار داریم مسئولین به صورت سیاسی با ما برخورد نکنند. معلمان پیاده نظام سیاسی مجلس، دولت یا جربان اقتدارگرا نیستند و استراتژی سکوت معترضان هم به این دلیل است که در میان اعتراضات یک حرف را بزرگ نکنند و ما را زیر ضرب نبرند.

او درباره اقدامات ممکن که معلمان برای پیگیری مسائل صنفی خود در آینده می‌توانند به آنها روی بیاورند نیز گفت: ما بعد از اعتراضات فروردین و اردیبهشت کم‌کم به سمت اعتراض مدنی پیش می‌رویم. این اعتراض می‌تواند در قالب برگزار نکردن امتحانات و یا خروج دسته جمعی از صندوق فرهنگیان باشد.

دبیرکل کانون صنفی معلمان درباره شکل‌گیری این فراخوان گفت: در فضای مجازی گروه‌هایی تشکیل شده که خودشان تصمیم گرفتند اعتراضاتی را انجام بدهند دیروز (شنبه) در شهر یزد اعتراضاتی داشتیم امروز هم در شهر اهواز همکاران فرهنگی در اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان جمع شدند و اعتراضاتی را به شکل مدنی و سکوت برگزار کردند و به خواندن یک قطعنامه بسنده کردند.

وی تاکید کرد: درباره این تجمع که قرار است 27 فروردین برگزار شود نهادهای مسئول از ما پرسیدند که ما در جواب گفتیم دخالتی در فراخوان برگزاری این تجمع‌ها نداشتیم و خود فرهنگیان تصمیم به برگزاری آن گرفته‌اند. این فرهنگیان روز پنجشنبه را انتخاب کرده‌اند که به روند آموزشی آسیبی وارد نشود و در سکوت آن را برگزار خواهند کرد.

طرح رتبه بندی معلمان، مدرک گرایی را رواج می‌دهد

وزیر آموزش و پرورش از تلاش در جهت تصویب طرحی در مجلس خبر داده است که در صورت تصویب و اجرا، معلمان بر اساس مدرک تحصیلی و پژوهشهایی که انجام می‌دهند، رتبه بندی خواهند شد و این رتبه بندی بر میزان حقوق دریافتی آن‌ها نیز تاثیر گذار است. این در حالی است که «مهدی بهلولی» یکی از فعالین صنفی معلمان، با اشاره به تجربه شکست خورده این طرح در کشورهای دیگر، معتقد است اجرای آن موجب می‌شود از سوی مدرک گرای و فضای رقابت در میان معلمان رواج پیدا کند و از سوی دیگر نیز افزایش حقوق ناچیز معلمان که حق و مطالبه آنان از گذشته است، منوط به رقابت آنان شود.

به گزارش23فروردین تأمین 24،پیش‌تر و در ادامه مطرح شدن طرح رتبه بندی معلمان توسط وزیر آموزش و پرورش، عضو کمیسیون آموزش مجلس نیز ضمن تاکید بر موافقت هییت وزیران با این طرح، اظهار داشته بود در صورت اجرایی شدن آن، حقوق معلمان ۱۵۰ تا ۷۰۰ هزاز تومان افزایش خواهد یافت.

یک فعال صنفی معلمان در این ارتباط  گفت: طرح رتبه بندی معلمان در دوره دولت قبل مطرح بود و دولت یازدهم نیز در صدد ادامه‌‌ همان مسیر است در صورتی که این طرح دارای ایراداتی زیادی است و تجربه‌های جهانی اجرای آن نیز موفق نبوده است.

مشمولان این طرح شامل آموزگاران، دبیران، هنرآموزان و مربیان امور تربیتی، مشاوران و مراقبان سلامت و مدیران مدارس و مجتمع‌های آموزشی و تربیتی هستند و باید بر اساس ضوابط حرفه‌ای، رتبه بندی شوند.

در حالیکه به گفته «مهدی بهلولی»، تجربه‌های جهانی اجرای این برنامه در کشورهای دیگر نشان می‌دهد این امر منجر به رواج مدرک گرایی و رقابت میان معلمان می‌شود.

وی تصریح کرد آموزش و پرورش کارآمد و صحیح نیازمند همدلی و مشارکت آموزگاران است اما اجرای این برنامه فضای رقابتی را میان معلمان ایجاد می‌کند که در ‌‌نهایت به کاهش کیفیت آموزشی منجر می‌شود.

عضو کانون صنفی معلمان گفت در صورت تصویب و اجرای این طرح، پیش بینی می‌شود از مهرماه حقوق ۷۰ درصد از معلمان بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان زیاد شود.

وی با یادآوری وضعیت معیشتی معلمان و مطالبات انباشت شده آن‌ها از گذشته تاکید کرد معلمان خواستار رقابت و افزایش حقوق ناچیز در نتیجه رقابت با یکدیگر نیستند بلکه باور دارند بدون وجود چنین فضایی باید حقوقشان افزایش یابد.

بهلولی تبعات تصویب و اجرای این طرح را رواج مدرک گرایی دانست و توضیح داد، در تحقیقات جهانی آموزش و پرورش، مشخص شده است انجام پژوهش توسط معلمانی که دارای مدرک لیسانس و دارای سابقه کاری بالای ۵ سال هستند کمتر به بهبود کیفیت کاری آن‌ها می‌انجامد.

وی در ادامه افزود از سوی دیگر مشخص دیگر حجم زیادی از پژوهش انجام شده توسط معلمان را چگونه و با چه سازوکاری قرار است بررسی کنند.

این کار‌شناس آموزش و پرورش، روش کارآمد را روش «درس پژوهی» دانست که در ژاپن اجرا می‌شود. در این روش به معلمان فرصت آموزشی داده می‌شود تا در مدرسه بر روی درس خود پژوهش کنند.

تاخیر در پرداخت مطالبات پراکنده ۲۴۰ کارگر کارخانه کاشی جم بروجرد

منابع کارگری در کارخانه کاشی جم در بروجرد لرستان، از تعویق در پرداخت مطالبات حقوقی نزدیک به ۲۴۰ کارگر این کارخانه صنعتی خبر می‌دهند.

به گزارش23فروردین ایلنا،کارگران نسبت به پرداخت نشدن حقوق ماه اسفند و همچنین بیمهٔ ماه‌های بهمن و اسفند ۹۳ معترض‌اند.

این کارگران گفتند:علاوه بر این معوقات مزدی، آن‌ها هنوز موفق به دریافت عیدی و سنوات سال‌های ۹۲ و ۹۳ نشده‌اند و تنها بخشی از عیدی سال ۹۳ به آن‌ها پرداخت شده است.

عدم اختصاص مزایا و تجهیزات کار مانند لباس و دستکش و قطع شیر خوراکی کارگران در سه ماههٔ گذشته از جمله مطالبات پرداخت نشده کارگران کاشی جم است.

یکی از کارگران در ارتباط با وضعیت کارگران این کارخانه تولید کننده کاشی توضیح داد: متاسفانه در یک سالهٔ گذشته علی رغم رشد خوبی که در تولید داشتیم با تعویق در دریافت حقوق و دستمزد مواجه بودیم و با اینکه این مشکل را با اداره کار بروجرد هم در میان گذاشته‌ایم اما تا به امروز تغییری در وضعیت پرداخت مطالبات مشاهده نشده است.

این کارگر ادامه داد: ۳ ماه است که دفترچه بیمه کارگران تمدید نشده، مشخص نیست این وضعیت قرار است تا کی ادامه پیدا کند. با اینکه می‌دانند کارگران در شرایط نامساعدی قرار دارند اما مرتب در پرداخت مطالبات کارگران سهل انگاری می‌کنند.

به گفتهٔ این منبع آگاه، تعدادی از کارگرانی که د رسه ماههٔ گذشته بازنشسته شده‌اند به دلیل پرداخت نشدن حق بیمهٔ ۴درصد از سوی کارفرما با مشکل مواجه شده‌اند و هنوز مستمریشان برقرار نشده است.

به گفته برخی از فعالین کارگری، مشکلات کارخانه کاشی جم به رغم تولید مطلوب، ناشی از مجموع مشکلاتی است که این روزها از سوی کارفرمایان صنعت کاشی و سرامیک به عنوان دلایل اصلی بحران در این صنعت عنوان می شود .  افزایش قیمت حامل های انرژی ، رکود در بازار مسکن، کمبود مواد اولیه و گاهی خرید تجهیزات گران قیمت و به تبع آن بالارفتن بدهی این شرکت ها عمده ترین دلایل این بحران عنوان شده است.

بیکاری بیش از1000کارگرفصلی ودایمی بدنبال تعطیلی کوره پزخانه‌های قرچک ورامین !

با گذشت ۲۳ روز از آغاز سال جدید که اکثر واحد‌های تولیدی و صنعتی کشور فعالیت خود را از سر گرفته‌اند و کارگرانشان مشغول بکار شده‌اند، کوره پزخانه های قرچک ورامین کماکان تعطیل هستند و همچنان کارگرانش بیکار هستند.

به گزارش 23فروردین ایلنا،نیمه دوم سال ۹۳ از مجموع ۳۰ واحد باقی مانده تولید آجر در منطقه قرچک ورامین، فقط ۶ واحد آنهم با حداقل ظرفیت تولید و نیروی کار فعال بودند .کارگران شاغل در این کارگاه‌ها امیدوار بودند بعد از ایام نوروز ۹۴ فعالیت هر ۳۰ واحد کوره پزخانه از سر گرفته می شود اما تا به امروز هیچ خبری ازفعالیت آنان نیست.

براساس این گزارش،این موضوع باعث بیکاری بیش از هزار کارگر فصلی و دائمی شده است .اکثر کارفرمایان کوره پزخانه‌های ورامین دلیل طولانی شدن تعطیلی کارگا‌ههای‌شان را افزایش قیمت حامل‌های انرژی و رکود بازار می‌دانند.

دور تازه اخراج کارگران صنایع نساجی در سال ۹۴

مدیرعامل نساجی بروجرد گفت: با آغاز سال ۹۴ دور تازه‌ای از اخراج کارگران صنایع نساجی شروع شده که علت اصلی آن واردات بی‌رویه کالاست است.

 به گزارش23فروردین تسنیم،محمد محسن مظاهری ، با اشاره به اینکه صنعت نساجی در خیلی از کشورهای در حال توسعه و همچنین توسعه یافته به‌عنوان موتور محرک اشتغال و اقتصاد است، گفت: بسیاری از کشورهای توسعه یافته از صنعت نساجی به‌عنوان یک ابزار و تکنولوژی مفید بهره‌مند می‌شوند.

 وی ادامه داد: اهمیتی که این صنعت در بخش اشتغال برای کشور می‌تواند داشته باشد، بسیار زیاد است؛ اما متأسفانه واردات بی‌رویه پوشاک و کالاهای نساجی باعث شده این صنعت رو به افول برود.

مدیرعامل نساجی بروجرد با اشاره به واردات بی‌رویه کالا، سهل الوصول بودن کالای وارداتی و غیرقانونی گفت: متأسفانه بسیاری از واحدها در سال 94 واحد خود را راه اندازی نکردند. اگر هم راه اندازی کرده‌اند بخش زیادی از نیروهای خود را اخراج کرده‌اند.

 وی افزود،این روزها صنعت نساجی با کمبود نقدینگی، رکود فروش محصولات و بهره‌های سنگین بانکی روبه‌رو است که در این رابطه دولت باید تدبیر مناسبی را اتخاذ کند.

 در حال حاضر حدود 3هزار نفر در روند گروه زندگی مشغول فعالیت هستند. گروه زندگی متشکل از کارخانجات نساجی بروجرد است که بزرگ‌ترین کارخانه نساجی در خاورمیانه به شمار می‌رود و از 6 کارخانه تولیدی تشکیل می‌شود.

 مظاهری با بیان اینکه اما با مشکلات متعدد امکان تعدیل نیرو وجود دارد، اظهار کرد: با روند فعلی امکان کاهش ظرفیت وجود دارد، زمانی که ظرفیت کاهش یابد، امکان تعدیل نیرو بیشتر می‌شود. در حال حاضر ظرفیت حدود 70 درصد توان است که اگر واردات به روند فعلی ادامه‌دار باشد،‌ مجبور به کاهش تولید هستیم که این موضوع تنها به کارگر لطمه می‌زند.

تجمع اعتراضی رانندگان کامیون مقابل استانداری بوشهر

حدود 100 نفر از رانندگان خودروهای باربری دراعتراض به آنچه مورد بی مهری قرار گرفته اند ظهر روز یکشنبه در مقابل استانداری بوشهر تجمع صنفی برپا کردند.

به گزارش23فروردین ایرنا،تجمع کنندگان گفتند: برای جابه جایی بار از بندر بوشهر به سایر نقاط کشور مجموعه ای برای نوبت دهی براساس زمان ورود کامیون ها وجود ندارد.

آنان افزودند : درحالی که نوبت دهی در همه استان های کشور حتی بندر گناوه از توابع استان بوشهر در راستای اجرای عدالت بین کامیون داران وجود دارد اما در بوشهر چنین مجموعه ای وجود ندارد.

به گفته آنان این امر باعث شده تا بی عدالتی در گرفتن بار برای انتقال به سایر نقاط کشور براساس داد و ستدهای غیرمتعارف و پارتی بازی در بوشهر بیداد کند.

تجمع کنندگان مدعی شدند نرخ حق کمیسیون توسط شرکت های باربری نیز در بوشهر سلیقه ای و غیر قانونی انجام می شود.

کامیون داران تجمع کننده اضافه کردند:نرخ کمیسیون بین هشت تا 13 درصد متغیر است اما در بوشهر تا 30درصد نیز می رسد که این امر هزینه های زیادی بر صاحبان کالا تحمیل کرده است.

این تجمع که حدود یک ساعت ادامه داشت با تعیین نماینده از سوی کامیون داران و مذاکره با مسوولان استانداری بوشهر خاتمه یافت.

افزایش 30درصدی مصدومین حوادث کاردراستان کهگیلویه وبویراحمد

در سال گذشته 320 نفر به دلیل مصدومیت ناشی از حوادث کار به مراکز پزشکی قانونی استان کهگیلویه وبویراحمد مراجعه کردند.

به گزارش 23فروردین روابط عمومی پزشکی قانونی استان کهگیلویه وبویراحمد ، آمار مصدومین ناشی از حوادث کار در سال 93 تعداد 320 نفر بوده است. از این تعداد 11 نفر زن و 309 نفر مرد بوده اند.

آمار مراجعین مصدومین ناشی از حوادث کار در سه مرکز پزشکی قانونی استان، به ترتیب شهرستان بویراحمد با 168 مورد، شهرستان گچساران با 109 مورد و شهرستان دهدشت با 43 مورد ثبت شده است.

در سال 92 آمار مصدومین حوادث کار مراجعه کننده به پزشکی قانونی استان 245 مورد بوده است که در سال 93 به میزان30% افزایش یافته است.

همچنین آمار مرگ در اثر حادثه کار در سال 93 تعداد پنج مورد بوده و به نسبت سال 92 با تعداد 13 نفر، کاهش داشته است.

ریزش دیواره چاه درآمل 2 کارگر را به کام مرگ کشید

2 کارگر در شهرستان آمل هنگام کندن چاه به علت ریزش دیواره آن در زیر آوار جان باختند.

به گزارش23فروردین ایرنا، بنقل ازپایگاه خبری پلیس مازندران، روز گذشته (22 فروردین) در پی کسب خبری از مرکز فوریت های پلیسی 110 شهرستان آمل مبنی بر وقوع حادثه منجر به فوت در بلوار بسیج این شهر، ماموران به محل حادثه اعزام شدند.

ماموران با حضور در محل حادثه در بررسی های اولیه دریافتند که در ساعت 10 و 30 دقیقه دو کارگر حفار چاه به نام امیر حسین – ن 25 ساله و فردی دیگر به نام محمد – ی 25 ساله تبعه افغانستان ساکن ایران در حال حفر چاه بودند که دچار سانحه ریزش دیواره آن شدند.

در این حادثه هر 2 کارگر در دم جان باختند و با تلاش گروه های امداد و نجات اجساد آنان از زیر آوار خارج و به سردخانه منتقل شد.

جان باختن 2کارگرساندویچی درشیراز

سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیرازاعلام کرد: کارگران مغازه ساندویچ فروشی در شیراز هنگام تخلیه چاه فاضلاب این مغازه دچار حادثه شدند و دوکارگراز سه کارگر در این حادثه جان باختند.

به گزارش23فروردین ایرنا، این بامداد شنبه در دروازه کازرون شیراز اتفاق افتاد.

حادثه از آنجا رقم خورد که کارگران هنگام کار، با پرشدن چاه فاضلاب مواجه شدند و با استفاده از پمپ قصد تخلیه آن را داشتند. از کار افتادن پمپ درون چاه اولین کارگر را بر آن داشت که وارد چاه شود اما به محض ورود به چاه، دچار مسمومیت با گاز شد و به داخل چاه سقوط کرد و به زیر آب رفت.

کارگر دوم برای نجات وی وارد چاه شد و به سرنوشت نفر قبلی گرفتار شد.

کارگر سوم در وسط مغازه افتاده و دچار مصدومیت شده بود. این شخص که در تلاش برای نجات دو کارگر دیگردچار مسمومیت شده بود توسط عوامل اورژانس به مراکز درمانی انتقال یافت.

آتش نشانان با استفاده از تجهیزات تنفسی وارد چاه شدند و اجساد دو کارگر 29 و 34 ساله را از زیر آب بیرون آوردند.

نامجو وصالی فرمانده منطقه2 آتش نشان در این رابطه گفت: چاه های فاضلاب به علت وجود مواد مختلف شیمیایی وهمچنین آب ، فعل و انفعالات شیمیایی صورت گرفته باعث ایجاد گازهای خطرناک و خفه کننده می شوند و در صورت ورود یا سقوط فرد در اینگونه چاه ها احتمال خفگی و مرگ بسیار زیاد است.

او گفت: در بسیاری از موارد به علت استفاده از نیروی انسانی برای لایروبی یا تخلیه اینگونه چاه ها و به دلیل عدم استفاده از سیستم های تنفسی، فرد دچار گازگرفتگی و در نتیجه مرگ می شود که این مورد جزو بیشترین موارد منجر به فوت افراد است. این آتش نشان توصیه کرد: به هیچ عنوان وارد چاه فاضلاب نشوید و در صورت ضرورت از افراد متخصص و مجهز به تجهیزات کمک بگیرید. برای آزمایش کردن گاز درون چاه به هیچ وجه کبریت یا شعله را وارد چاه نکنید زیرا خطر اشتعال و انفجار وجود دارد.

گاز متان که از معمول ترین گازهای موجود در چاه است هم قدرت خفه کنندگی قوی دارد و هم از قدرت انفجار بالایی برخوردار است.

آتش نشانی شیراز اعلام کرد:نکته مهمی که باید در نظر داشت این است که در صورت مسمومیت و سقوط یک شخص در چاه به هر علت که باشد، افراد دیگر نباید برای نجات وی وارد چاه شوند بلکه باید بلافاصله از نیروهای امدادی کمک بخواهند. ورود به چاه به علت وجود گاز و نداشتن تجهیزات تنها منجر به افزایش تلفات می شود.

مرگ کارگرجوان یکی از کارخانجات شهرک صنعتی توس درحین کاردرآسانسور

کارگر23ساله ای در یکی از کارخانجات شهرک صنعتی توس شهرستان بینالود خراسان رضوی براثر برخورد لبه آهن کابین آسانسور با سر وی جان خود را از دست داد.

به گزارش 23فروردین پایگاه خبری پلیس، فرمانده انتظامی شهرستان بینالود با اعلام این خبر گفت: کارگر 23ساله که مشغول کار کردن در قسمت آسانسور بوده است پس از برخورد آهن لبه ی کابین آسانسور با سر وی جان خود را از دست می دهد.

صارمی تصریح کرد:در ادامه جسد این کارگر جوان برای بررسی های بیشتر به پزشکی قانونی منتقل شد.

مرگ نگهبان میانسال درکانکس

مسوول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی آذربایجان شرقی از جان باختن یک نگهبان در اثر تندباد روز گذشته در تبریز خبرداد.

به گزارش23فروردین ایرنا،حبیب حسینقلی زاده روز یکشنبه گفت: واژگونی یک کانکس نگهبانی براثر تند باد در منطقه باسمنج موجب مرگ نگهبان میانسال داخل آن شد.

بیست وسوم فروزدین1394

akhbarkargari2468@gmail.com

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.