jrk

اعتصاب غذاى خشک غنچه قوامى ادامه دارد

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

jrk

jrkشیوا محبوبى

کمک کنید جانش را نجات دهیم.

 غنجه قوامی دختر بیست و پنج ساله ایرانى – انگلیسى است که  درتاریخ  سى خرداد امسال براى تماشاى مسابقه والیبال ایران و ایتالیا به همراه تعداد دیگرى به استادیوم آزادى در تهران رفته بود که توسط مامورین رژیم دستگیر شد. غنچه از هفته گذشته  دست به اعتصاب غذا خشک  زده است و  اخیرا به زندان قرچک ورامین که یکى از بدترین شکنجه گاههاى  رژیم است منتقل شده است. 

دستگیرى غنچه قوامى توجه  مردم در سطح جهان را به بیحقوقى زنان در ایران وممنوعیت حضور زنان در ورزشگاهها را جلب کرده است.
 به دنبال خبر محاکمه غنچه قوامی  حمایتها از او در چند هفته اخیر هر چه وسیعتر شده است. فدراسیون بین المللی والیبال اعلام کرده که به خاطر ممنوعیت حضور زنان در مسابقات، ایران نمی‌تواند میزبان مسابقات والیبال باشد. رئیس فدراسیون  جهانى والیبال رسما خواهان آزادى غنچه شده است. تعداد زیادى از تیمهاى والیبال در ایتالیا و چندین کشور دیگر با اقدامات  حمایتى سمبلیک خواستار آزادى غنچه شده اند. رژیم که ابتدا  بدون ابلاغ کتبی, حکم غنچه را یکسال اعلام کرد ، حال عقب نشینی کرده  و اعلام کرده است که  چنین حکمى  اعلام نگردیده  و دادگاه هنوز نهایی نشده است.
 
 علیرغم اوجگیرى اعتراضات جهانى در حمایت از غنچه ، وزارت خارجه  انگلستان اقدام موثرى براى آزادى غنچه صورت نداده است. غنچه دومین زن ایرانى –انگلیسی است  که در زندانهاى رژیم اسلامى میباشد. رویا صابرى نژاد زن دیگرى است  که یکسال پیش به دلیل نوشتن کامنتهاى ضد رژیم بر روى صفحه فیس بوکش دستگیر شده و به بیست سال زندان محکوم شد. رویا در حال حاضر در بدترین زندان زنان ایران, زندان شهر رىنگه دارى میشود.  وزارت خارجه انگلستان در مقابل وضعیت وخیم  این  دو زن زندانى  و مراجعات مکرر خانواده هایشان  به ابراز نگرانى  و یا نامه نگارى محدودى بسنده کرده  و فشار جدى به رژیم اسلامى جهت آزادى رویا و غنچه نیاورده است.
 
مردم انگلستان و جهان باید  علاوه بر فشار به رژیم اسلامى,  به وزارت خارجه انگلستان فشار بیاورند که به جاى مماشات با سران رژیم دست به اقدامات جدى جهت آزادى غنچه و رویا  بزنند.
 
شیوا محبوبى
سخنگوى کمیته مبارزه براى آزادى زندانیان سیاسی در ایران
یازدهم نوامبر ٢٠١٣

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.