اتحادیه اروپا باید بیشتر از این‌ از ریحانه دفاع کند!

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

کمیته بین‌المللی علیه اعدام

تیم خبری کمیته بین‌المللی علیه اعدام: طبق آخرین گزارش رسیده یکی از نمایندگان پارلمان اروپا از ایتالیا و یک عضو مطرح کمیسیون حقوق بشر پارلمان اروپا اعلام کرد که باید بیش از این‌ در نجات ریحانه دخیل باشیم.

آقای مارکو زولو نماینده اتحادیه اروپا از «جنبش پنج ستاره» که شنبه هفته قبل در شهر پردونون ایتالیا، با مسئول نهاد ندای دی در رابطه با وضعیت ریحانه گفت: «اتحادیه اروپا باید برای نجات ریحانه فعالانه‌تر عمل کند.» کمیته ندا دی یک‌نهاد فرهنگی است که به نفع حقوق زنان در ایران و کشورهای اسلام زده و به نفع حقوق انسانی فعالیت می‌کند.

ریحانه ۲۶ ساله در ایران محکوم‌به اعدام‌شده است او هفت سال قبل متهم شد که یکی از همکاران قبلی وزارت اطلاعات را به قتل رسانده است، آقای سربندی قصد تجاوز به ریحانه را داشت و ریحانه در جریان دفاع از خود به او یک ضربه زده و فرار کرده است.

مادر ریحانه جباری به مردم و مادران ایتالیا فراخوان داد که کمک کنند تا فرزندش نجات یابد. این فراخوان مادر ریحانه در ایتالیا با استقبال نهادها و نمایندگان پارلمان مواجه شد. در پاسخ به فراخوان شعله پاکروان آقای زولو می‌گوید: «باید کاری بکنیم اتحادیه اروپا فعالانه‌تر وارد عمل شود و واقعاً ریحانه را نجات دهیم. باید کمیسیون حقوق بشر پارلمان اروپا حکومت اسلامی را زیر فشار بگذارد تا حکم را لغو کند.» مارکو زولو در ادامه اظهار کرد: «باوجوداینکه اجرای حکم اعدام ده روز به تعویق افتاده اما هرلحظه ممکن است ریحانه را اعدام کنند؛ ما سعی کردیم دختر جوان ایرانی را نجات دهیم و اینجا اعلام می‌کنیم که قصاص یا قانون چشم در مقابل چشم غیرقابل‌قبول است و باید از قوانین رخت بربندد.»

آخرین خبر که به دست ما رسیده این است که مأمورین جمهور اسلامی از ریحانه خواسته‌اند منکر شود که در معرض تعرض و تجاوز جنسی بوده است. نماینده پارلمان اروپا در این رابطه اعلام کرد: «این فشارهای وارده بر ریحانه جایز نیست.»

طبق آخرین اطلاعات رسیده به تیم خبری کمیته بین‌المللی علیه اعدام در بروکسل یک نامه بین نمایندگان پارلمان اروپا در حال امضا شدن است که خواهان لغو فوری حکم اعدام ریحانه هستند.

کمیته بین‌المللی علیه اعدام

۷ اکتبر ۲۰۱۴

— 

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.