کارخانه قندممسنی کماکان تعطیل است!

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

کارخانه قندممسنی کماکان تعطیل است!

به گزارش۲مردادایرنا،کارخانه قند ممسنی در حال حاضر به دلیل عدم تامین مواد اولیه که همان شکر خام می باشد تعطیل که در این راستا قرارداد ۱۰ هزار تن شکر خام با اداره غله و خدمات بازرگانی استان فارس منعقد که به محض تامین فعالیت آن مجددا آغاز می شود.

در این کارخانه تعداد۸۹ کارگر دائم و ۱۰۰ کارگر فصلی مشغول کار که اگر چغندر قند به آن تزریق شود حدود ۴۰۰ کارگر فصلی و دائم به طور مستقیم اشتغال زایی دارند.

مطالبات معوق مانده ازمشکلات عمده کارگران این کارخانه از سال ۱۳۸۸تاکنون است.

بنابهمین گزارش،بنقل از فرماندار شهرستان رستم،درتیرماه سال جاری مبلغ ۳۲میلیادریال مطالبات معوق مانده کارگران کارخانه ممسنی که مربوط به سالهای ۸۸تاکنون ( ۹۳ ) پرداخت شد.

براساس این گزارش،محصول کارخانه قند ممسنی در حال حاضر تبدیل شکر خام به شکر سفید می باشد.تولیدات این کارخانه اگر شکر خام آن را بخش خصوصی تامین کند به بازارهای داخلی و کشورهای خارجی صادر می شود ولی اگر بخش دولتی تامین کننده مواد اولیه باشد دولت در مورد آن تصمیم می گیرد.

در سالهای قبل چغندر قند در این شهرستان کشت می شد که متاسفانه در سالهای اخیر به دلیل خشکسالی های مداوم کشت این محصول میسر نمی شود.

لازم به ذکر است کارخانه قند ممسنی در سا ل ۱۳۴۴تاسیس که در ابتدا با دو خط تولید تبدیل چغندر قند به شکر و تبدیل شکر خام به شکر سفید شروع به کار کرد.

در سال ۸۸ تنها واحد صنعتی این شهرستان که همین کارخانه می باشد بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی به بخش خصوصی واگذار که متاسفانه کم کاری مالکان باعث شد کار این کارخانه به صورت مستمر نباشد.

شهرستان رستم به مرکزیت مصیری در ۱۷۵ کیلومتری غرب شیراز قرار دارد.

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.