اعتصاب کارگران فولاد آذربایجان دراعتراض به واگذاری به بخش خصوصی

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

اعتصاب کارگران فولاد آذربایجان دراعتراض به واگذاری به بخش خصوصی

چند روزیست که کارگران شرکت فولاد آذربایجان بعد از مراجعه به محل کارشان، در حیاط شرکت جمع می شوند و خواستار رسیدگی به وضعیت فروش این کارخانه عظیم تولید فولاد شده اند.

به گزارش۱مرداد قافلان نیوز، فولاد آذربایجان ماه گذشته از طریق مزایده به بانک ملت و بخش خصوصی واگذار شد.

براساس این گزارش،موضوع واگذاری با اشکالاتی همراه بوده که باعث ایجاد نگرانی هایی در سطح شهرستان شده است. موضوع اصلی که مورد بحث هست بحث زیانده عنوان کردن این شرکت است. این شرکت که در لیست واگذاری های سازمان خصوصی سازی بود، قرار بود در فرا بورس در سال ۹۲ واگذار شود اما در کمال تعجب از طریق مزایده به فروش رفت و دست شهروندان میانه ای و بسیاری از کارگران زحمتکش آن شرکت که سالها صادقانه برای آن زحمت کشیده اند از سهام شرکت کوتاه شد. چه بسا با واگذاری از طریق فرابورس که مد نظر شرکت خصوصی سازی بوده و اسناد و مدارک آن نیز موجود می باشد، تمام کارگران نه فقط ۲۵۰ نفر از آنها سهامدار شرکت خودشان می شدند و انگیزه فراوانی برای فعالیت پیدا می کردند.

ظاهراً دستور بررسی مجدد موضوع صادر شده بود ولی خبر آمدن قریب الوقوع خریدار شرکت و حضورش در آن، کارگران را دوباره به اعتراض واداشت و آنها با انتشار طومار و یادداشت های اعتراضی خواستار عدم حضور صاحب جدید شرکت در این مجتمع شده اند که طبق گفته نمایندگان کارگران تا حصول نتیجه ادامه خواهد داشت.

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.