در تظاهرات حمایت از مردم فلسطین شرکت کنیم !

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

در تظاهرات حمایت از مردم فلسطین شرکت کنیم !

هموطنان آزاده !

بیش از دو هفته است که ارتش اشغالگر اسراییل ، در نبردی نابرابر ، از هوا، دریا و زمین به مردم فلسطینی ساکن نوار غزه حمله کرده و این حمله تا کنون بیش از ۶۳۰ غیر نظامی فلسطینی را که درمیان آنان کودکان و زنان بیشماری وجود دارند به قتل رسانده و هزاران زخمی و بیش از صد هزار بی خانمان به جا گذاشته است . تلفات اسرائیلی ها ۲۶ سرباز و دو غیرنظامی بوده است که خود به تنهائی نماینگر نابرابر بودن توان نیروهای درگیر و شدت تهاجم اسرائیلی هاست . آمریکا و دولتهای اروپائی به حمایت از این اقدام اسرائیل پرداخته اند در حالیکه در همه این کشورها تظاهرات بزرگی در دفاع از مردم فلسطین و علیه این حمایت بی شرمانه برگزار شده است .
دیروز در خود فلسطین به دعوت اتحادیه های کارگری و سازمانهای فلسطینی اعتصاب عمومی موفقی در سراسر کرانه باختری رود اردن برگزار شد . این اقدام در چند سال اخیر در فلسطین بیسابقه بوده است .

در فرانسه اما دولت سوسیالیست فرانسوا اولاند در حرکتی بیسابقه در تاریخ معاصر فرانسه به حمایت یکجانبه از اقدامات جنایتکارانه دولت اسرائیل پرداخته و با بهانه قرار دادن بی نظمی و اغتشاش در پایان تظاهرات بزرگ سی هزار نفره ای که دو هفته پیش در پاریس در حمایت از مردم غزه و حقوق پایمال شده مردم فلسطین برگزار شد، برگزاری هر گونه تظاهرات در پاریس را ممنوع کرده بود . اما با ادامه جنایات جنگی ارتش اسرائیل و فشار افکار عمومی ناچار شد که عقب نشینی کرده و اجازه تظاهرات را صادر کند. بیش از ۴۰ اتحادیه و سازمان چپ و گروه های طرفدار مردم فلسطین و حقوق بشر فراخوانی برای برگزاری تظاهرات در روز چهار شنبه ۲۴ ژوئیه در پاریس صادر کرده اند . ما امضا کنندگان زیر از همه ایرانیان آزاده مقیم پاریس و حومه دعوت میکنیم تا در این تظاهرات فعالانه شرکت کرده، مخالفت خود را با سیاستهای جنگ طلبانه اسرائیل و جنایات ارتش این کشور در غزه و نیز حمایت خود را از حقوق مردم فلسطین در تعیین حق سرنوشت خویش اعلام دارند.

چهارشنبه ۲۴ ژوئیه ۲۰۱۴ ساعت ۱۸:۳۰
میدان دانفر روشرو Place Denfert-Rochereau – پاریس ۱۴

انجمن دفاع از زندانیان سیاسی و عقیدتی در ایران-پاریس
انجمن کردهای مقیم فرانسه
اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران – پاریس
همبستگی سوسیالیستی با کارگران ایران – فرانسه

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.