نامه آی تی اف به حسن روحانی

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

بخش هایی از نامه آی تی اف به حسن روحانی

فدراسیونبین المللیکارگران حمل و نقل ، ITF ، تقاضای آزادی رضا شهابی، فعال سندیکایی و عضو هیات مدیره سندیکای شرکت واحد تهران و حومه که به دلیل فعالیت هایی سندیکایی دستگیر و زندانی شده است را کرده است. رضا شهابی در اعتراض به وضعیت خود تاریخ ۲۳ تیر ماه وارد چهل و پنجمین روز اعتصاب غذای خود شد و بار دیگر بر موارد به حق زیر اصرار می ورزد و از مسئولان قضایی و امنیتی می خواهد که موارد زیر را محقق کنند:

۱- بازگشت به بند ۳۵۰ زندان اوین هرگاه که احتمالاً قرار باشد به زندان بازگردد

۲- مرخصی استعلاجی کافی قبل و بعد از عمل جراحی دیسک کمر

۳- اجرای ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی جدید (قانون تجمیع)

۴- آزادی مشروط

 

در نامه ای به حسن روحانی آقای استیو کوتون کفیل دبیر کل آی تی اف نوشته است:

 

” آی تی اف چندین بار به دولت شما نامه نوشته و تقاضای آزادی رضا شهابی و تضمین فراهم ساختن معالجات ضروری برای رضا شهابی بوده است. آی تی اف همچنین در چندین مورد به شما نسبت به تعهدات کشور خود به حقوق بین المللی در تطابق با حقوق بشر و استانداردهای بین المللی کار، و به ویژه در حق آزادی تشکل و قراردادهای دسته جمعی یادآوری کرده است.

در واقع، این تعهد توسط ILO ( سازمان جهانی کار) در گزارش خود در نشست سالانه ماه مارس ۲۰۱۴ از هیات گرداننده دوباره تاکید کرده است که میگوید:

“با توجه به وضعیت آقای شهابی، دولت نشان می دهد که واقعا به تلاش سازنده خود برای آزادی مشروط و عفو او از طریق کانال های قانونی ادامه می دهد. دولت هنگام ملاقات با مدیر گروه استانداردهای بین المللی کار سازمان جهانی کار، در ۱۷ آوریل ۲۰۱۲، یاد آورد شد که،  وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تمایل دولت برای آزادی فوری آقای شهابی مجددا تاکید کرده بود؛ او به معاون خود در امور بین المللی دستور داده بود تا این مورد را از نزدیک دنبال کند.

 

در رابطه با اتهام بدرفتاری با آقای شهابی، دولت می گوید که هرگونه بدرفتاری با مظنونان و افراد بازداشت شده، صرف نظر از اتهامات عنوان شده علیه آنها، منوط به مناسب قانونی است و عاملان آن به جرم بدرفتاری و سهل انگاری در وظایف تحت پیگرد قرار می گیرند.. در این راستا، آقای شهابی مطابق قانون اساسی حق دارد که بر طبق قانون در جهت احیای حقوق خود تلاش کند، اگر او بنابراین تصمیم می گیرد.

 

در رابطه با اتهام سهل انگاری و بی دقتی در پرداختن به نیازهای پزشکی فوری آقای رضا شهابی در طول مدت زندان او، دولت اشاره می کند که در حوزه زندانها، تنبیهات و خدمات توانبخشی مسئول ایمنی، امنیت و سلامت زندانیان است و بندهای مختلف مقررات اجرایی از بخش نامبرده به طور قانونی این حوزه را ملزم می سازد به طور مداوم به وضعیت عمومی و فردی زندانیان نظارت داشته باشد وبه نیار های آنان فورا رسیدگی کند.

 

بند (1) ماده 44 از مقررات اجرایی زندان ها بازرس زندان را ملزم به نظارت دقیق بر هر گونه تخلف از حقوق مشروع زندانیان می کند. دولت می گوید که، متوجه اهمیت شرایط معالجه پرشکی آقای شهابی هست و آن را انجام خواهد داد و تعهد می دهد که گزارش مفصلی از درمان های پزشکی رضا شهابی را به کمیته  ارائه دهد. دولت ادعا می کند که رضا شهابی قبلا در بیمارستان برای مهمیز استخوان تخت درمان بوده است.”

 

با وجود این اظهارات دولت و تعهدات مکرر برای درمان مناسب، این وعدها به طورمرتب شکسته شده است.  علاوه بر این، شهابی به تازگی از بند 350 زندان اوین تهران به زندان رجایی شهر در شهر کرج منتقل شده است. در اعتراض به این انتقالبه زندانی که در آن زندانیان سیاسی و تبهکاران با هم در یک جا نگهداشته می شوند گزارش شده است که شهابی اعتصاب غذای خود را شروع کرده است.

 

با توجه به بدتر شدن سلامتی شهابی و وخامت وضعیت، دولت راهی به جز اینکه بی درنگ اقدام کند ندارد. آی تی اف یک بار دیگر موضع خود را قویا تکرار می کند که هیچ کارگری برای فعالیت های اتحادیه ای خود نباید زندانی شود و با او به گونه ای رفتار شود که منجر به شکنجه عمدی شود. اعضای وابسته آی تی اف بدون هیچ تاخیری خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط رضا شهابی هستند. تا زمان آزادی او، فدراسیون همچنین خواستار آن است که سلامت روحی وجسمی شهابی به طور کامل محترم شمرده شود.

 

آی تی اف سیرپیشروی اوضاع را با دقت دنبال خواهد کرد.آی تی اف و آی تی یو سی قبلا با سازمان بین المللی کار، که نشان داده است که از تقاضای آزادی بی قید و شرط شهابی و ارائه درمان پزشکی مناسب و لازم پشتیبانی می کند، تماس گرفته است.

 

فدراسیون همچنان به حمایت های خود از اعضایش در سراسر جهان ادمه خواهد داد، اعضایش در صورت لزوم برای نشان دادن همبستگی تلاش های خود را خواهند کرد.

 

وب سایت: http://www.itfglobal.org/press-area/index.cfm/pressdetail/10672/region/1/section/0/order/1

 

ITF demands Shahabi release

 

۱۱ July ۲۰۱۴

نوشته بالا بخشی از نامه آی تی اف به حسن روحانی است. یاد آور می شویم که سندیکای شرکت واحد تهران و حومه عضو آی تی اف می باشد و اساسنامه و مرام نامه های این سازمان جهانی آنها را مکلف به حمایت از اعضای خود می کند.

تاریخ: ۱۷/۰۷/۱۴

 

ترجمه از: اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.