سند اعلام موجودیت مجمع سازمان های سکولار دموکرات ایران

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

هموطنان ارجمند،

نمایندگان سازمان های سیاسی ـ حقوق بشری امضاء کنندهء این سند، با کمال افتخار و سرفرازی، و در پی هشت ماه جلسات مداوم هفتگی جهت رایزنی و حصول به هم رائی، بدینوسیله موجودیت و آغاز به کار «مجمع سازمان های سکولار دموکرات ایران را به اطلاع رسانده و آرزومند اند که، با استظهار به حمایت هموطنان شان، در راستای ادای دین و خدمت به ملت ستمدیدهء ایران، به متحقق ساختن اهداف مشترک خود، که با توجه به نیازهای کنونی و آیندهء کشور عزیزمان تعیین شده اند، بپردازد.

هموطنان بزرگوار!

جمع مخالفان حکومت اسلامی و تشنگان برقراری سکولار دموکراسی در ایران در سه دههء گذشته دو مرحلهء مهم را پشت سر نهاده است. ما، همگی، از طریق سازمان ها و نشریات و رسانه های دیداری و شنیداری اپوزیسیون، توانسته ایم ماهیت ضد ملی و ضد بشر حکومتی را که فریبکارانه از دل انقلاب سال ۵۷ برخاسته بود، و در ابتدا ظاهراً از حقانیت و مشروعیت برخوردار بود، بر افراد ملت خود و جوامع کشورهای جهان افشا و آشکار کنیم. این خود کار بزرگی بوده است که با افتخار به پیروزی رسیده و ما، همهء ما، موفق شده ایم تا پرده از چهرهء یکی از عقب مانده ترین حکومت های جهان برداریم. دومین مرحلهء کار اپوزیسیون ایجاد «گفتمان سیاسی» لازم برای رویاروئی با حکومت مذهبی ـ ایدئولوژیک مسلط بر کشورمان بوده است. ما، همهء ما، توفیق آن را داشته ایم که اندیشهء «سکولار دموکراسی» را تا اعماق جامعهء خود برده و قدرت جایگزینی آن را، که بی شک به سعادت ملت ایران می انجامد، نشان دهیم. اکنون، بی آنکه دو وظیفهء افشاگری و گفتمان سازی به پایان خود رسیده باشند، به مرحلهء سوم و واقعی مبارزه رسیده ایم که چیزی جز «ایجاد تشکیلات لازم برای آفرینش آلترناتیو سکولار دموکرات برای مقابله با حکومت مذهبی» نیست. مجمع سازمان های سکولار دموکرات در این سودا پا به عرصهء وجود گذاشته است.

هموطنان دل آزرده از بیداد استبداد!

هــدف «مجمع سازمان های سکولار دموکرات ایران» در اساسنامهء آن «تبدیل ایران به کشوری آزاد و مستقل» تعیین شده است.

مسیر تحقق این هدفنیز، به ترتیب اهمیت و اولویت، از منازل زیر می گذرد:

الف: وصول به انحلال حکومت اسلامی، با این توجه که عبارت «انحلال» به معنی نتیجهء نهائی همه گونه اقدام و مبارزه علیه حکومت اسلامی است، با این یقین که در هر مرحله از مبارزه، کیفیت و چگونگی آن را واکنش های حکومت اسلامی تعیین می کند.

پ: لغو قانون اساسی ضد حقوق بشر حکومت اسلامی مسلط شده بر ایران

پ: تعطیل ساختارها و نهادهای ضد حقوق ملتی که از آن قانون اساسی برآمده اند

ت: حصول اطمینان از حفظ تمامیت ارضی و یکپارچگی ملت ایران

ث: حصول اطمینان از حفظ دستگاه اداری، مالی و نظامی متعلق به ملت ایران

ج: برقراری حاکمیت ملی

چ: تشکیل دولت موقت بی طرف برای ادارهء دوران گذار

ح: تشکیل مجلس مؤسسان ملی برای تهیهء یک قانون اساسی سکولار دموکرات و مبتنی بر اعلامیه جهانی حقوق بشر و کنوانسیون های ناشی از آن.

خ: پیش بینی استقرار حکومتی نامتمرکز در این قانون اساسی، در راستای استان بندی کشور بر اساس موازین بین المللی، و تفکیک وظایف استان ها و حکومت مرکزی برای برسمیت شناختن حقوق زبانی، مذهبی، فرهنگی و سیاسی مردمان ایران.

د: انجام همه پرسی آزاد برای تصویب قانون اساسی جدید

ذ: انجام انتخابات آزاد برای تعیین نمایندگان ملت در مصادر مختلف قوای سه گانه

استراتژی این «مجمع» عبارت است از کوشش در راستای ایجاد «اتحاد اپوزیسیون سکولار دمکرات انحلال طلب» و ایجاد یک «آلترناتیو سکولار دموکرات» که بتواند، در ارتباط با مبارزان داخل و خارج کشور، حرکت های مبارزاتی آنان را پشتیبانی و تقویت نموده و راه مبارزه شان تا پیروزی را هموار نماید.

تاکتیک های کارا و راهکارهای مختلف مجمع، بر اساس هدف و استراتژی فوق الذکر،مرتباً و بر اساس تحلیل مشخص از شرایط جاری، بصورت حضور در رسانه ها و تشریح شرایط سیاسی ایران و منطقه و جهان، و نیز به مدد فعالیت های سازمان های عضو مجمع عرضه خواهد شد.

هموطنان ارجمند، اعضاء همهءسازمان های سکولار دموکرات ایران

شرایط وخیم کشورمان، چه در زمینهء حقوق بشر، چه در حوزهء اقتصاد و چه در قلمرو فرهنگ و هویت ملی، شرایط لازم را برای کنار نهادن اختلافاتی که در خارج کشور قابل حل نبوده و تعیین تکلیف شان با ملت آزاد شدهء ایران میسر است، و برقراری پیوند های نظری و عملی برای گذر از دورانی که تحمل آن حق ملت ایران نبوده است، دست های ما را بهم رسانده. اما ما، با وجود تعدد سازمانی خود، تنها به مدد یکایک شما می توانیم به تحقق آرزوهائی بپردازیم که می توان برای سعادت ملت ایران تصور کرد. بدینسان ما نیازمند تأیید و حمایت شما هستیم. با ما در تماس باشید، از پایگاه اینترنتی مجمع ما مرتباً بازدید کنید، و در فعالیت های اعلام شدهء مجمع مشارکت نمائید.

هم اکنون ما نخستین کنگرهء سکولار دموکرات های ایران را، که در مرداد ماه سال گذشته و همزمان با ۱۰۷ مین سالگرد انقلاب مشروطهء ایران، و بر اساس سند موسوم به «پیمان نامهء عصر نو» برگزار شد، در پشت سر داریم و مجمع سازمان های سکولار دموکرات می رود تا دومین کنگره را در همان تاریخ میزبان باشد. ما هم اکنون سرگرم تعیین محل برگزاری این کنگره و تخمین مخارج لازم برای برگزاری آن هستیم. شما می توانید از همین اولین قدم ها با ما همراه و برای ما مدد رسان باشید.

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ ـ ۲۱ ماه مه ۲۰۱۴

 

مؤسسان اولیهء مجمع، به ترتیب الفبائی:

اتحاد عشایر و اقوام جنوب ایران

با نمایندگی آقای پرویز ضرغامی

جبههء مردم بلوچستان

با نمایندگی دکتر رضا حسین بر

جبههء ملی ایران (خارج کشور)

با نمایندگی آقایان دکتر امیرهوشمند ممتاز و مهدی زمانی

جنبش سکولار دموکراسی ایران

با نمایندگی آقایان دکتر اسماعیل نوری علا و حسن اعتمادی

حزب پان ایرانیست ایران (برون مرز)

با نمایندگی بانو مهین ارجمند، و آقای دکتر حسن کیانزاد

سازمان دفاع از حقوق ملی خلق ترکمن

با نمایندگی آقای جوما بورش

شبکهء سکولارهای سبز ایران

با نمایندگی خانم نسترن علیی و آقایان دارا صالح زاده و محسن ذاکری

گروه رایزنی برای اتحاد

با نمایندگی آقای کورش اعتمادی

مرکز مطالعات سیاسی و تحقیقات استراتژیک

با نمایندگی آقایان محسن بهزاد کریمی و محمد سرتیپی

کانون حقوق بشر ایران در تبعید

با نمایندگی آقایان منوچهر محمدی و سام سرابی

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.