اخراج کارکنان مجموعه جهانی تخت سلیمان تکاب

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

اخراج کارکنان مجموعه جهانی تخت سلیمان تکاب

به گزارش ۲۸اردیبهشت کُردپا، از اوایل فروردین‌ماه سال گذشته بیش از سی کارگر و کارشناس بخش‌های مرمت، پژوهش و راهنمای مجموعه جهانی تخت سلیمان تکاب از کاربیکار شدند و تاکنون در بلاتکلیفی بسر می‌برند.

کارکنان این اثر تاریخی کُردستان توسط سازمان میراث فرهنگی از مجموعه اخراج گردیده‌اند و با بازگشت آنان به کار مخالفت می‌شود.

یکی از کارکنان مجموعه تحت سلیمان، “عدم نیاز” را دلیل اخراج کارگرانی عنوان کرد که بسیاری از آنها ١۵ سال سابقه کار و در آستانه‌ی بازنشستگی هستند.

برپایه این گزارش،کارگران وکارکنان اخراجی مجموعه تخت سلیمان در حال حاضر با مشکلات فراوانی روبرو هستند وبرای تأمین هزینه‌های زندگی خود و خانواده‌هایشان سختی‌های فراوانی را متحمل می‌شوند.

اخراج کارکنان بخش‌های مرمت، پژوهش و راهنمای مجموعه جهانی تخت سلیمان تکاب درحالی است که حریم ثبتی مجموعه بیش از ١٠ کیلومتر مربع است و برخی از بخش‌های آن حتی بدون نگهبان رها شده‌اند.

گفته می‌شود این مجموعه فرهنگی ـ تاریخی ظرفیت بکارگیری بیش از ۵٠ کارگر، متخصص و راهنما را دارد.

مجموعه‌ی تاریخی-فرهنگی تخت سلیمان که نخستین اثر ثبت شده‌ی بعد از انقلاب در یونسکو می‌باشد با ١٢ هکتار وسعت یکی از آثار باستانی دوره‌ی مادها، ساسانی و ایلخانی است که بنابه نوشته‌های کهن زادگاه زرتشت پیامبر می‌باشد.

تخت سلیمان تنها اثر ایران است که به تنهایی ۵ معیار را دارا میباشد این در حالی است که تخت جمشد استان فارس ٣ معیار ثبت را از دید یونسکو احراز کرده است.

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.