اعتصاب ۵روزه معلمان منطقه هفت تپه

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

اعتصاب ۵روزه معلمان منطقه هفت تپه در پی ارسال حکم تخلیه منازل از سوی شرکت کشت و صنعت هفت تپه

معلمان هفت تپه که در پی ارسال حکم تخلیه منازل از سوی شرکت کشت و صنعت هفت تپه از روز چهارشنبه گذشته تاکنون اعتصاب و کلاس ها را تعطیل کرده بودند با مهلت جدی این شرکت برای تخلیه منازل مواجه شدند.

به گزارش ۱۹اسفند مهر، معلمان منطقه هفت تپه نسبت به اخراج ناگهانیشان از منازل توسط شرکت کشت و صنعت هفت تپه شوکه شده و انتظار چنین اقدامی را نداشتند. پس از اعتراض معلمان، گفته می شود که اولیای دانش آموزان نیز برای حمایت از آنها به شرکت کشت و صنعت رفته و از مدیر عامل آن شرکت خواستند که با فرهنگیان مطابق شان آنها برخورد شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان شوش گفت: طبق قانون سال ۱۳۴۷ تاکنون هر معلمی که در منطقه هفت تپه مشغول به کار می شد در یکی از خانه های زیر نظر شرکت کشت و صنعت هفت تپه سکونت می کرد.

سید عباس سید نور افزود: از گذشته تاکنون نیز این منازل در اختیار فرهنگیان بودند و هر معلمی بازنشست یا منتقل می شد، معلم جدید به عنوان جایگزین به شرکت معرفی می شد.

سید نور همچنین گفت: اخیراً شرکت کشت و صنعت گفته که فرهنگیان باید این خانه ها را خالی کنند و تا خرداد ماه آینده فرصت دارند تا منازل را تحویل شرکت بدهند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان شوش توضیح داد: معلم های آن منطقه نیز از تصمیم شرکت کشت و صنعت ناراضی بودند و به نشانه اعتراض، سر کلاس های درس نمی رفتند.

نوری با بیان اینکه بسیاری از ساکنان این منازل هزینه های چند میلیونی خرج خانه ها کردند گفت: برخی معلم های ساکن این منازل برای تعمیر منازل هزینه های بسیاری صرف کردند.

حسن آل کثیر، مدیر یکی از هنرستان های هفت تپه گفت: من حدود چهار میلیون تومان در خانه هزینه کردم این در حالی است که شرکت مذکور می گوید مسئولیتی نسبت به این هزینه ها ندارد.

آل کثیر افزود: به همه معلمان تا پایان خرداد مهلت داده شده اما مدارس عملا برای تجدیدی ها تا پایان شهریور ماه برقرار هستند و قطعا معلم ها سه ماه باید سرگردان بمانند.

وی همچنین یادآور شد: چرا از میان ۷۰ خانه تنها خانه های فرهنگیان تخلیه شوند و باقی منازل که افرادی از اداراتی همچون دادگستری و حوزه علمیه و … هستند نباید تخلیه شوند؟

علی حیاوی از دبیران منطقه هفت تپه نیز به نمایندگی از فرهنگیان گفت: مدتی است تحت عنوان اجرای اصل ۴۴ در منطقه صنعتی هفت تپه با تعدادی از فرهنگیان به صورت توهین آمیز و بدور از شأن معلم برخورد می شود.

حیاوی افزود: در این منطقه از ابتدای تاسیس شرکتهای کشت و صنعت ‌نیشکر و کاغذ سازی پارس، منازلی برای سکونت در اختیار نهادهای دولتی قرار گرفته است که اداره‌ آموزش و‌ پرورش شهرستان شوش را نیز شامل می شد.

این دبیر توضیح داد: معلمان با سکونت در این منازل فارغ از دغدغه مسکن و با خیالی آسوده تر به امر تعلیم و تربیتِ فرزندان کارکنان و کارمندان این دو شرکت می پردازند. در سالیان متمادی این رویه اجرا می شد و مسئولان شرکتها و فرهنگیان، تمام اهتمام خود را مصروف علم آموزی و پیشرفت فرهنگی ‌منطقه صرف می کردند.

وی با بیان اینکه حضور معلمان با تجربه در هفت تپه، سبب درخشش استعداد دانش آموزان این منطقه شد، توضیح داد: رشد فرزندان این منطقه به گونه ای بود که بسیاری از آنها هم اکنون از مسئولان این شرکت ها یا شاغل در سایر استانهای کشور هستند. در سالهای اخیر این همکاری هر چند جزئی ادامه داشت.

حیاوی در ادامه اظهار کرد: ولی سال ۹۲ شروع فصلی جدید در بی مهری نسبت به معلمان شد. درست در زمانی که معلمان باید با نشاط و شادابی سر کلاس حاضر می شدند، از طرف شرکت ها نامه هایی مبنی بر تخلیه و تحویل منازل به دست فرهنگیان رسید. منازلی که هنگام تحویلشان به معلمان زمانی برای تخلیه‌ شان مطرح نبود و فرهنگیان برای رفاه نسبی‌ خانواده خود در آن هزینه ‌کرده و تعمیراتی انجام داده بودند.

این دبیر یادآور شد: جالب اینکه از تعداد ۷۰ خانه ای که در اختیار افراد غیر شرکتی‌ است، کمتر از ۱۰ منزل، آن هم از نوع خانه های کوچک فقط در اختیار فرهنگیان قرار داده شده. جالب تر اینکه برای هیچکدام از کارکنان دیگر نهادها، نامه یا حکم تخلیه صادر نشده است.

یکی دیگر از معلمان در خصوص اعمال فشار از سوی شرکت کشت و صنعت به معلم ها گفت: متاسفانه به ‌رغم مکاتبات اداره آموزش و پرورش مبنی بر رعایت حرمت معلم و عدم مراجعه به درب منزل ایشان، ماموران در زمان های مختلف با مراجعه به در منزل فرهنگیان، آسایش روانی معلم و خانواده هایشان را سلب می‌کردند.

این معلم گفت: در این مدت فرهنگیان با سعه‌ صدر و نجابت خاص خود به امر تدریس ادامه‌ دادند و با حضور سر کلاس تمام تلاش خود را انجام ‌می دادند تا ناراحتی خود را منتقل نکنند. تا اینکه این روزها با مهلت جدی از شرکت نیشکر روبرو شدند.

برپایه این گزارش، معلمان پس از پنج روز اعتصاب، امروز دوباره به سر کلاس ها برگشتند اما همچنان حاضر به امضای قرارداد اجاره نشینی نیستند.

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.