روزانه صدها نفر در کشور به دلیل حوادث کار جان خود را از دست می دهند

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

روزانه صدها نفر در کشور به دلیل حوادث کار جان خود را از دست می دهند

دبیر علمی ششمین همایش سراسری طب کار و بیماری های شغلی اعلام کرد: روزانه صدها نفر در کشور به دلیل حوادث ناشی از کار مانند رانندگی، سوختگی، برق گرفتگی و غرق شدگی جان خود را از دست می دهند.

به گزارش ۱۷اسفندایرنا، «امید امینیان» روز شنبه در ششمین همایش سراسری طب کار و بیماری های شغلی در بیمارستان امام خمینی با اعلام این مطلب افزود: در حالی این مرگ و میرها در کشور اتفاق می افتد که پیشگیری از آنها ، فوق العاده آسان است.

وی خاطر نشان کرد: سالانه بیش از دو میلیون نفر در جهان به دلیل بیماری و حوادث ناشی از کار ، جان خود را از دست می دهند.

دبیر علمی ششمین همایش سراسری طب کار و بیماری های شغلی تصریح کرد: هم اکنون ۳۰ درصد افراد ۱۵ ساله در کشورهای در حال توسعه قبل از رسیدن به سن ۶۰ سالگی ، جان خود را از دست می دهند در حالیکه این رقم در کشورهای توسعه یافته ۱۰ درصد است.

امینیان در ادامه به سلامت شاغلان مراکز درمانی اشاره کرد و افزود: سال ها است که سلامت این افراد به فراموشی سپرده شده است.

وی با اشاره به فعالیت بیش از ۱۱۰ هزار پزشک عمومی و متخصص و بیش از ۲۰۰ هزار پرستار در ۹۰۰ بیمارستان و همچنین فعالیت هزاران مطب و کلینیک خصوصی و دولتی در کشور تصریح کرد: متاسفانه در این مراکر توجه کافی به امر پیشگیری از بیماری های ناشی از کار نمی شود.

امینیان گفت: بیمارستان ها علاوه بر عوامل خطر در محیط های شغلی معمولی با صدها نوع خطر از جمله مخاطرات بیولوژیکی، مخاطرات ارگونومیکی ناشی از حمل بیمار و فشارهای عضلانی ، مخاطرات شیمیایی ناشی از داروهای شیمیایی و مواد ضدعفونی کننده، مخاطرات فیزیکی ناشی از تشعشعات ، برق گرفتگی و تماس با مواد سوزاننده مواجه هستند.

دکتر «خسرو صادق نیت» رئیس ششمین همایش سراسری طب کار و بیماری های شغلی نیز در این همایش از بی توجهی به سلامت کارکنان مراکز درمانی و بهداشتی انتقاد کرد و گفت: ممکن است سرمایه های بزرگی را به دلیل کم توجهی و بی برنامه بودن برای سلامت کارکنان مراکز درمانی از دست دهیم.

وی خاطر نشان کرد: می توان با کمترین هزینه و سرمایه گذاری به اهداف بزرگی در زمینه سلامت کارکنان مراکز درمانی ، دست یافت.

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.