پرداخت تنها ۵۰ درصد مطالبات بازنشستگان فرهنگی توسط دولت

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

پرداخت تنها ۵۰ درصد مطالبات بازنشستگان فرهنگی توسط دولت

مدیرعامل کانون بازنشستگان فرهنگی و وظیفه‌بگیران استان اصفهان از پرداخت تنها ۵۰ درصد مطالبات بازنشستگان فرهنگی توسط دولت خبر داد.

به گزارش۲۷بهمن فارس، مجید روستایی با اشاره به اینکه طی سال‌های گذشته دولت نسبت به بازنشستگان فرهنگی بی‌مهری و بی‌توجهی کرده است، اظهار داشت: دولت از سال ۱۳۸۶ تاکنون به ۷۰۰ هزار بازنشسته فرهنگی بدهکار است.

وی با بیان اینکه البته در حال حاضر تعدادی از این بازنشستگان فوت کرده‌اند، بدون اینکه مطالبات و معوقات خود را دریافت کنند، خاطرنشان کرد: بدهی دولت به بازنشستگان فرهنگی یک‌ هزار و ۸۳۰ میلیارد تومان بوده ،پس از گذشت ۶ سال تنها ۵۰ درصد از مطالبات یک‌هزار و ۸۳۰ میلیارد تومانی بازنشستگان فرهنگی از سوی دولت پرداخت شده است.

وی عنوان کرد: مطالبات فرهنگیان بازنشسته به صورت قطره‌چکانی پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه دولت هر سال تنها حدود ۱۰ درصد از این مطالبات را پرداخت کرده است، ادامه داد: پیگیری‌های لازم را در راستای توجه دولت و مسئولان به پرداخت مطالبات بازنشستگان فرهنگی انجام داده‌ایم، اما همچنان با عدم پرداخت این مطالبات از سوی دولت مواجه هستیم.

روستایی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی مصوب کرده است که مطالبات این بازنشستگان با استفاده از فروش سهام در بورس پرداخت شود، تأکید کرد: روش پرداخت مطالبات بازنشستگان فرهنگی به این صورت صحیح نیست، چراکه سهام شرکت‌های ورشکسته برای پرداخت مطالبات این افراد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی در پایان با تأکید بر اینکه نوع روش پرداخت مطالبات بازنشستگان فرهنگی باید اصلاح شود، متذکر شد: امیدواریم که پس از گذشت سال‌ها از این موضوع دولت و مسئولان بالا‌دستی به صورت ویژه به قشر بازنشستگان فرهنگی توجه کنند.

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.