کارگران فولاد زاگرس در محاصره نیروهای انتظامی

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

کارگران فولاد زاگرس در محاصره نیروهای انتظامی

بدنبال همدستی وزارت کار با مدیر عامل کارخانه فولاد زاگرس برای سر دواندن کارگران این کارخانه و عدم تحقق توافقنامه دیروز، از صبح امروز نیز بارها توافقات متعددی برای پرداخت معوقات این کارگران صورت گرفته اما هر بار این توافقات از طرف وزارت کار و مدیر عامل کارخانه فولاد زاگرس زیر پا گذاشته شده است. به همین دلیل کارگران فولاد زاگرس که از ۳ روز پیش در هوای سرد تهران و بدون امکانات به تنگ امده اند از ساعت ده صبح امروز بطور مرتب در مقابل وزارت کار در خیابان آزادی در حال شعار دادن هستند اما هر بار در پس هر توافقی بر سر میزان مبلغ پرداختی تعهد شده به کارگران، این توافق از سوی وزارت کار و مدیر عامل کارخانه نقض میشود و آنان بساط دیگری را وسط میکشند.

بنا بر آخرین گزارشهای رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران، از ساعتی پیش و بدنبال عدم واریز آخرین مبلغ توافقی به حساب کارگران، آنان بار دیگر معترضانه شروع به سر دادن شعار کردند و از آنجا که مسئولین وزارت کار آخرین تلاشهای خود را برای دست خالی فرستادن این کارگران به شهرستان قروه بی نتیجه دیدند نیروهای انتظامی را به محل فرا خواندند و در حال حاضر کارگران فولاد زاگرس در محاصره این نیروها در حال شعار دادن هستند.

کارگران فولاد زاگرس شعار میدهند: وزیر کار استعفا استعفا – وزیر سرمایه دار شرمت باد شرمت باد – وزیر بی اقتدار نوکر سرمایه دار و….

اتحادیه آزاد کارگران ایران با هشدار به هرگونه تعرضی به کارگران فولاد زاگرس اعلام میدارد: این کارگران ۸ ماه است حقوقی دریافت نکرده اند، یکی از این کارگران در حالیکه بعلت سختی کار در فولاد زاگرس از پارگی فتق خود در عذاب است و امسال سه فرزندش را بدلیل عدم دریافت دستمزدش نتواسته راهی مدرسه کند، حق اش را میخواهد. کارگری که در این کارخانه بعلت سانحه ناشی از کار یک چشمش را تخلیه کرده اند حق اش را میخواهد، پیرمردانی که نای سر پا ایستادن ندارند و همگی در شرایط غیر قابل تصوری از تامین لقمه نانی برای زنده ماندن ناتوانند حق شان را می خواهند.

همچنین ما مسئولیت مستقیم هر گونه تعرضی به کارگران فولاد زاگرس را متوجه وزیر کار میدانیم و بدینوسیله توجه افکار عمومی را به شرایط مشقت بار کارگران فولاد زاگرس و ستمی که بر آنان روا میشود جلب میکنیم.

اتحادیه آزاد کارگران ایران- هفتم آبان ۱۳۹۲

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.