اخباروگزارشات کارگری19آذر1393

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

اخباروگزارشات کارگری19آذر1393

– نتیجه حمایت کارگران کارخانه استحصال طلای پویا رزکان آق‌دره ازهمکاران خدماتی پیمانیشان!

– تجمع اعتراضی بازنشستگان کارخانه نخ پارسیلون خرم آباد مقابل استانداری لرستان!

– کارگران معدن کوشک بافق در پنجمین روز اعتصاب خواستاررسیدگی فوری به مطالبا‌تشان شدند!

– اجتماعات اعتراضی کارگران پتروشیمی کارون درپی عدم اجرای وعده کارفرما برای افزایش دستمزد!

– اخراج ۱۴۲ کارگر شرکت‌های چهارگانه «سرمایه گذاری سبز» طی ۷ ماه گذشته

– اخراج ۵۷کارگر قراردادی کارخانه فرآورده‌های تزریقی و دارویی ایران طی دو ماه گذشته!

– یکه تازی کارفرما درپایمال کردن حقوق کارگران کارخانه شیرین نوین سمنان!

– ریزش آوار جان یک کارگر را گرفت

– ریزش خاک در پروژه قطارشهری مشهد، جان یک کارگر را گرفت

– کارگر شهرداری زنجان حین انجام وظیفه براثر برخورد خودرو جان باخت

– تظاهرات دهها هزار نفری در اعتراض به ریاضت اقتصادی  منجمله پولی شدن آب در ایرلند

نتیجه حمایت کارگران کارخانه استحصال طلای پویا رزکان آق‌دره ازهمکاران خدماتی پیمانیشان!

کارگران کارخانه استحصال طلای «پویا رزکان آق‌دره» که پیش‌تر از تلاش هماهنگ ۳۰۰ کارگر صنعتی برای حمایت از۱۴ کارگر خدماتی این کارخانه خبر داده بودند، امروز از تصمیم کارفرمای این واحد تولیدی برای تغییر محل کار همکاران پیمانکاری خود خبر دادند.

به گزارش19آذرایلنا،منابع کارگری  در این واحد تولیدی می‌گویند جابجایی این کارگران پس از آن صورت گرفت که درخواست سایر کارگران صنعتی مبنی بر عادلانه شدن شرایط حقوقی همکاران پیمانی‌شان در رسانه‌ها منتشر شد.

بر اساس این گزارش، طبق دستور کارفرما از روز شنبه (۱۵ آذرماه) تاکنون تمامی پنج کارگر خدماتی که وظیفه نظافت سالن استحصال طلا را برعهده داشتند به رستوران منتقل شده و به جای آن‌ها تعدادی از کارگران فضای سبز کارخانه که در استخدام مستقیم کارخانه هستند امور نظافتی سالن استحصال طلا را برعهده گرفته‌اند.

به گفته کارگران این کارخانه، باوجود این جابجایی هنوز در شرایط شغلی سایر کارگرانی که به واسطه حضور در تاسیسات مجاور سالن استحصال و یا تامین وعده‌های غذایی کارگران در معرض عوامل آلاینده قرار دارند هنوز تغییری ایجاد نشده است.

کارگران کارخانه استحصال طلای «پویا زرکان آق‌دره» در عین حال از اینکه مبادا کارگران منتقل شده به رستوران توسط پیمانکار به عنوان نیروی مازاد تلقی و تعدیل شوند ابراز نگرانی کرده و افزودند: نظافت سالن استحصال طلا به حضور این کارگران نیاز دارد و ما انتظار داشتیم که کارفرما قرارداد استخدامی این کارگران را از حالت پیمانکاری به قرارداد مستقیم تبدیل کند.

به گفته این کارگران از مجموع کارگران خدماتی که اکنون زیر نظر پیمانکار رستوران کارخانه مشغول فعالیت‌اند حدود ۱۲ نفر به نوعی در معرض مواد آلاینده و مسمومی همچون جیوه، اوره و سیانور قرار دارند که هر روز در سالن استحصال طلا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به باور کارگران پویا زرکان آق‌دره با وجود آنکه عوارض جسمی و روحی این مواد سمی به یک میزان دامن‌گیر کارگران پیمانکاری و غیر پیمانکاری می‌شود، اما در عمل همکاران پیمانکاری آن‌ها مزایای شغلی کمتری دریافت می‌کنند.

تجمع اعتراضی بازنشستگان کارخانه نخ پارسیلون خرم آباد مقابل استانداری لرستان!

روز18آذر شماری از کارگران بازنشسته کارخانه نخ پارسیلون خرم آباد در اعتراض به ۴ سال مطالبات معوقه در مقابل ساختمان استانداری لرستان تجمع کردند.

به گزارش19آذرایلنا، ۱۳۵ نفر از کارگران بازنشسته کارخانه نخ پارسیلون خرم آباد که از سال ۸۹ تا ۹۲ به مرور بازنشسته شده‌اند هنوز موفق به دریافت معوقات حقوقی و سنوات پایان خدمت خود نشده‌اند.

حجم معوقات مزدی این بازنستگان تا ۱۸ ماه می‌رسد و حقوق پرداخت نشده عمدتاً مربوط به سنوات پایان کار بوده و بخشی از آن نیز شامل عیدی و پاداش و معوقات مقطعی حقوق طی چهار سال گذشته می‌شود.

یکی از کارگران بازنشسته کارخانه نخ پارسیلون در این باره گفت: میانگین مبلغ سنوات خدمت ۱۳۵ بازنشسته این کارخانه با توجه به میزان سوابق کاریشان حدود ۲۰ میلیون تومان است. این کارگران با استفاده از تسهیلات مشاغل سخت و زیان آور بازنشسته شده‌اند اما کارفرما به بهانه نداشتن منابع مالی، پرداخت مطالبات کارگران را به تاخیر انداخته است.

او گفت: به همین دلیل روز گذشته شماری از کارگران بازنشسته این واحد تولید کننده انواع نخ پلی استر در شهرستان خرم آباد در اعتراض به ۴ سال مطالبات معوقه در مقابل ساختمان استانداری لرستان تجمع کردند. در جریان این تجمع بازنشسته‌ها خواستار دیدار با استاندار لرستان شدند که بی‌پاسخ ماند. در ‌‌‌نهایت مسئول حراست استانداری در جمع معترضین حاضر شد وقول‌هایی برای پیگیری داد.

او گفت: سالهای گذشته در جریان پیگیری‌های حقوقی کارگران از اداره کار و سایر نهادهای دولتی، بخش کمی از مطالبات حقوقی و سنواتی کارگران بازنشسته (حدود دو تا سه میلیون تومان) پرداخت شده است.

او افزود: کارفرما در توجیه عدم پرداخت مطالبات کارگران بازنشسته و شاغل کارخانه، کمبود نقدینگی و منابع مالی را بهانه می‌کند.

کارگران معدن کوشک بافق در پنجمین روز اعتصاب خواستاررسیدگی فوری بهمطالبا‌تشان شدند!

کارگران معدن کوشک بافق در نامه‌های جداگانه‌ای به وزاری صنعت و معدن و تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواستار رسیدگی به وضعیت حقوقی‌شان شدند.

به گزارش19آذر ایلنا، کارگران معدن کوشک بافق در پنجمین روز اعتصابشان در نامه‌هایی به وزیر صنعت، معدن و تجارت و همچنین وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، خواهان رسیدگی سریع به مطالبا‌تشان شدند.

کارگران در این نامه که توسط نماینده حقوقی‌شان به این وزارتخانه ها تحویل داده شد، ضمن تشریح شرایط سخت کار و بی‌توجهی کارفرما نسبت به مطالبات حقوقی‌شان، دلایل اعتصابشان را تشریح کرده و از مسولین خواسته‌اند تا هرچه سریع‌تر به وضعیت غیر انسانی و ناعادلانه‌ای که به آنها تحمیل شده است رسیدگی کنند.

در بخش‌هایی از این نامه آمده است: کارگران، در سخت‌ترین شرایط ممکن در معدن سرب و روی کوشک بافق مشغول به کارند. آنان خواسته‌های قانونی از کارفرما (شرکت معادن بافق سهامی عام) دارند که متاسفانه در طی سالیان مدید مورد توجه قرار نگرفته است.

همچنین در این نامه بر خواسته‌های قانونی کارگران تاکید شده و از مسولین این دو وزارت خانه خواسته شده تا ضمن رسیدگی فوری به این مطالبات، در صورت لزوم نسبت به تعیین بازرس ویژه اقدامات لازم را انجام دهند.

بر اساس این نامه، مطالبات قانونی کارگران شامل «پرداخت به موقع حقوق و مزایای ماهانه که هم اکنون نیز به تعویق افتاده است، اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل، رسیدگی کافی به سلامت کارگران و انجام معاینات و آزمایش‌های پزشکی لازم، توجه به مسائل رفاهی و رعایت نکات ایمنی و بهداشتی در محل معدن، پرداخت‌های غیرنقدی و پاداش‌ها و انجام امور ورزشی و مراسم‌های معمول، پرداخت حق سختی کار و حق پله و تونل، حق جذب سرب و هزینه‌های غذایی، پرداخت هزینه‌های معمول رفت و آمد به معدن، امنیت شغلی و افزایش مدت قراردادهای منعقده، مناسب‌سازی اجرای شیفت‌های کاری برای واحدهای کوچک و رعایت تعطیلات رسمی و مذهبی، عدم استفاده از دستگاه‌های فرسوده در معدن و همچنین استاندارد سازی سیستم‌های برق و آب و تهویه و نامناسب بودن امکانات خانه بهداشت، پرداخت اضافه کاری طبق قانون و…» ذکر شده است.

اجتماعات اعتراضی کارگران پتروشیمی کارون درپی عدم اجرای وعده کارفرما برای افزایش دستمزد!

حدود ۲۰۰ کارگر پتروشیمی کارون، درپی عدم اجرای وعده کارفرما مبنی برافزایش دستمزد ،در دو روز گذشته (۱۷ و ۱۸ آذر) اجتماع اعتراضی برگزار کردند و امروز19آذر با وعده مجدد کارفرما جهت پرداخت افزایش مزد تا هفته آینده به این اعتراض خاتمه دادند.

به گزارش19آذرایلنا، به دنبال این اجتماعات اعتراضی کارگران، کارفرما وعده داد که تا هفته آینده تکلیف افزایش دستمزد کارگران شاغل در این کارخانه را روشن خواهد کرد و در نتیجه کارگران معترض از صبح امروز به کار خود بازگشتند.

به گفته کارگران پتروشیمی کارون مدیریت این واحد پتروشیمی در مقام کارفرما وعده بازنگری دستمزدهای آن‌ها را در حضور رئیس اداره کار منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر و رئیس کارگاه داده است.

کارگران پتروشیمی کارون که پیش از این نیز بابت دریافت دستمزدی کمتر از دستمزدهای رایج در سایر کارگاه‌های مشابه منطقه ویژه پتروشیمی ماهدشت اعلام نارضایتی کرده بودند، می‌گویند به موجب توافقی که در تاریخ پنجم مهرماه میان کارگران و مدیران این مجتمع پتروشیمی در خصوص نحوه افزایش دستمزد‌ها به عمل آمد قرار بود که دستمزد‌ها از زمان پرداخت حقوق مهرماه به میزان ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان برای هر کارگر افزایش یابد.

این کارگران در تشریح دلیل این افزایش مزدی می‌گویند: پتروشیمی کارون تا حدود سه سال پیش که از مرحله پیش راه‌اندازی وارد مرحله راه‌اندازی شده بود به دلیل بازپرداخت وامهای بانکی، دستمزدی کمتر از دیگر واحدهای پتروشیمی را پرداخت می‌کرد اما اکنون که دوران بازپرداخت تعهدات بانکی تمام شده است باید دستمزد کارگران نیز تجدید نظر شود.

کارگران پتروشیمی کارون همچنین از دریافت پاداش بهره وری نیمه نخست سال ۹۳ خبر داده و می‌گویند در شرایطی که این پاداش طبق دستور وزیر نفت پرداخت شده است اما در مقابل کارفرما این ماه از پرداخت پاداش دیگری که به عنوان کارانه متداول است خودداری کرده است.

دستور افزایش دستمزد کارگران صادر شده است

در این رابطه «مهرداد لیاقت مهر» مسئول روابط عمومی این واحد پتروشیمی گفت که مدیریت پتروشیمی دستور بازبینی دستمزد کارگران را صادر کرده است.

به گفته این مقام آگاه، مطابق دستور صادر شده از سوی معاونت منابع انسانی پتروشیمی کارون با بررسی اطلاعاتی که در مورد نحوه محاسبه دستمزد کارگران سایر کارخانه‌های پتروشیمی منطقه ویژه ماهدشت جمع آوری شده است نسبت به بازبینی دستمزد‌ها اقدام خواهد شد.

وی در عین حال اضافه می‌کند: بطور قطع نمی‌توان گفت که مزد کارگران دقیقا از چه زمانی افزایش می‌یابد ولی واقعیت این است که اقدام برای بازبینی دستمزد کارگران پتروشیمی فجر عملیاتی شده است.

مسئول روابط عمومی پتروشیمی کارون در خصوص مطالبه دیگر کارگران مبنی بر پرداخت نشدن کارانه گفت: این مبلغ صرفا پاداشی خارج از مطالبات مزدی کارگران بود که از چند ماه پیش و برمبنای ۲۰ ساعت اضافه کاری هر کارگر محاسبه و جدا از حقوق ماهانه به آن‌ها پرداخت می‌شد.

وی ادامه داد: پرداخت این پاداش با دستور مدیریت مجتمع بود و از آنجا که در ماه جاری پاداش بهره وری نیمه نخست سال ۹۳ به کارگران پرداخت شد دلیلی برای پرداخت پاداش اضافی وجود نداشت.

به گفته لیاقت مهر اینکه برای ماه‌های آینده نیز چنین پاداشی به کارگران پتروشیمی کارون پرداخت شود تنها به تشخیص مدیریت بستگی دارد.

اخراج ۱۴۲ کارگر شرکت‌های چهارگانه «سرمایه گذاری سبز» طی ۷ ماه گذشته

ایلنا طی گزارشی بتاریخ19آذر،از اخراج ۱۴۲ کارگر این بنگاه اقتصادی از خرداد ماه امسال تاکنون وهمچنین عدم پرداخت حقوق ومطالبات کل کارگران،خبر داد.

برپایه این گزارش،شرکت‌های چهارگانه سرمایه گذاری سبز به نام‌های کشت و صنعت مهاباد، مجتمع دامداری و صنعتی مهاباد، مجتمع هما مرغ مهاباد و سردخانه زمزم مهاباد در سال ۸۶ به بخش خصوصی واگذار شدند که در آن زمان نزدیک به ۶۰۰ کارگر در این چهار شرکت مشغول به کار بودند.

از سال ۸۶ شمار زیادی از کارگران شرکت‌های چهارگانه سرمایه گذاری سبز به تدریج اخراج شدند اما به طور خاص کارفرما از خرداد ماه امسال تا امروز حدود ۱۴۲ کارگر را اخراج کرده است.

اخراج کارگران این مجموعه اقتصادی ادامه دارد و کارفرما هر هفته تعداد بیشتری از کارگران را اخراج می‌کند.

بنا بهمین گزارش،هم اکنون حدود ۷۰ کارگر در شرکت کشت و صنعت مهاباد کار می‌کنند که از این تعداد ۴۵ کارگر رسمی هستند و سایر کارگران با قراردادهای سفید امضاء کار می‌کنند.کارگران این واحد تولیدی از خرداد ماه امسال حقوق نگرفته‌اند به علاوه آنکه بخشی از حقوق اردیبهشت ماه خود را طلبکارند.همچنین،دفترچه‌های درمانی این کارگران به دلیل بدهی بالای کارفرما به سازمان تامین اجتماعی از اردیبهشت ماه تمدید نشده است.

در مجتمع دامداری و صنعتی مهاباد هم اکنون ۲۸ کارگر در این واحد تولیدی مشغول به کارند که از اردیبهشت ماه حقوق نگرفته‌اند.۲ کارگر شرکت مجتمع دامداری و صنعتی مهاباد رسمی هستند و سایر کارگران با قرارداد کارهای سفید امضاء کار می‌کنند.

بیش از ۷۰ کارگر در مجتمع هما مرغ مهاباد کار می‌کنند که از این تعداد ۱۵ کارگر رسمی هستند و سایر کارگران با قراردادهای سفید امضاء کار می‌کنند. حقوق کارگران هما مرغ3ماه است که پرداخت نشده است.

کارفرما اضافه کاری کارگران هما مرغ راپرداخت نمی کند.اگر کارگران هما مرغ روزانه ۱۰ یا ۱۵ ساعت هم کار کنند حق اضافه کاری آنان پرداخت نمی‌شود.

۱۰ کارگر در سردخانه زمزم مهاباد کار می‌کنند که کارفرما با همگی آنها قراردادهای سفید امضاء منعقد کرده است.

کارگران سردخانه زمزم از خرداد ماه حقوق نگرفته‌اند اگر چه بخشی از مطالباتشان پرداخت شده است.

کارفرما به این دلیل با کارگران قرارداد‌های سفید امضاء می‌بندد که هر‌گاه اراده کرد آنان را به راحتی اخراج کند چرا که در این قرارداد‌ها تاریخ پایان کار ذکر نشده است و کارفرما هر زمانی که بخواهد تاریخ پایان قرارداد را می‌نویسد و کارگران را اخراج می‌کند.

در حالی که بیشتر کارگران اخراجی به خصوص آنهایی که در ماه‌های گذشته اخراج شدند مطالبات خود را دریافت نکرده‌اند هر روز تعداد بیشتری از کارگران اخراج می‌شوند.

اخراج ۵۷کارگر قراردادی کارخانه فرآورده‌های تزریقی و دارویی ایران طی دو ماه گذشته!

۵۷ کارگر قرار دادی کارخانه «فرآورده‌های تزریقی و دارویی ایران واقع در شهرستان ری طی دو ماه گذشته پس از اتمام قرارداد کارشان اخراج شدند.

یکی از کارگران بیکار شده این کارخانه نیز که به شرط افشا نشدن نامش گفتگو کرد، گفت: شرکت فرآورده‌های تزریقی و دارویی ایران در حالی ۶۵ کارگر را اخراج و بازخرید خدمت کرده که مرتبا خود را یکی از بزرگ‌ترین تولید کنندگان داروهای تزریقی در سطح کشور معرفی می‌کند. مدیر این کارخانه نیز بعد از اخراج کارگران قرادادی، به عنوان مدیر نمونه کار آفرین در شهرستان ری انتخاب شد.

بنابه گزارش19آذرایلنا،۵۷ کارگر قرار دادی کارخانه فرآورده‌های تزریقی و دارویی ایران واقع در شهرستان ری طی دو ماه گذشته پس از اتمام قرارداد کارشان بیکار شدند.

براساس این گزارش،کارخانه فرآورده‌های تزریقی و دارویی ایران برای نوسازی واحد سرم سازی و تجهیز ماشین آلات، از مهر ماه سال جاری تعداد ۵۷ کارگر قراردادی شاغل در این بخش را با اتمام قرار داد موقت کاری‌شان به مرور بیکار کرد.

این واحد تولید دارو حدود ۳۵۰ کارگر قرار دادی و رسمی دارد که از این تعداد حدود ۱۱۵ کارگر در واحد سرم سازی با سوابق ۲ ماه تا ۸ سال کار می‌کنند.

بنابهمین گزارش،کارفرما علاوه بر اخراج۵۷ کارگر، حدود ۸ کارگر را هم بازخرید خدمت کرد. سایر کارگران که سابقه کار بیشتر داشتند نیز به سایر بخشهای تولیدی منتقل شدند.

گفتنی است،کارگران اخراجی برای دریافت مقرری بیمه بیکاری به اداره کار معرفی شده‌اند.

یکه تازی کارفرما درپایمال کردن حقوق کارگران کارخانه شیرین نوین سمنان!

کارگران صنایع غذایی «شیرین نوین» در سمنان از اجرا نشدن قانون کار در مورد ۲۰۰ کارگر قرارداد موقت شاغل در این واحد تولیدی خبر می‌دهند.

به گزارش19آذرایلنا،کارگران این کارخانه گفتند:کارفرما قانون کار را در موضوع عقد قرارداد، پرداخت حق اضافه‌کاری‌های عادی و شبانه، مرخصی و… رعایت نمی‌کند.

کارگران می‌گویند کارفرمای این کارخانه تولید کیک و کلوچه در بدو استخدام با آنان قرارداد یک ماهه امضا کرده و پس از آن قرارداد کتبی بین طرفین امضا نشده است.

بر اساس اظهارات کارگران، همچنین کارفرمای «شیرین نوین» حق اضافه کاری کارگران را از تیر ماه سال جاری به طور کامل به کارگران پرداخت نکرده است.

یکی از کارگران این کارخانه در تشریح مشکلات خود و همکارانش توضیح داد: کارفرما برای بالا بردن تولید محصولات، برای کارگران هر نوبت کاری اضافه کاری‌ تعریف کرده است. اما بابت اضافه کاری‌ها و شب کاری‌های اجباری که انجام می‌دهیم حق شیفت را به طور کامل نمی‌گیریم. همچنین در تعطیلات رسمی حقوقی به ما نمی‌دهند.

این کارگر شیرین نوین ادامه داد: کارگران هر هفته به صورت چرخشی شیفت عوض می‌کنند. کارگران یک شیفت ممکن است بجای یک هفته شیفت شب کاری در یک ماه، دو شیفت شب کاری انجام دهند. کارفرما بر اساس توافقی که با کارگران انجام داده می‌بایستی به کارگرانی که یک هفته شب کاری کرده‌اند صد هزار تومان حق شیفت پرداخت کند و به کارگرانی که دو هفته شب کاری انجام داده‌اند باید مبلغ یکصد و ۸۰ هزار تومان حق شیفت بپردازد.

او با بیان اینکه از تابستان سال جاری حق شیفت‌های کارگرانی که دو هفته شیفت شب کاری اجباری انجام داده‌اند به طور کامل پرداخت نشده است گفت: به عنوان مثال در ماه گذشته (آبان) به حقوق حدود ۱۲۰ کارگری که دو هفته شیفت کاری مانده‌اند بجای یکصد و هشتاد هزار تومان، ۱۰۰ هزار تومان پرداخت شده است.

این کارگر افزود: فعالیت مداوم این کارگران در شیفت شب معضلات روحی و جسمی زیادی برایشان ایجاد کرده است به طوری که بی‌خوابی‌های مداوم باعث شده برخی کارگران نتوانند تمرکز لازم را در حین کار با دستگاه و سایر ماشین آلات صنعتی داشته باشند. این موضوع می‌تواند به طور ناگهانی خطرناک و حادثه ساز باشد.

وی در خصوص وضعیت مرخصی کارگران ادامه داد: کارگران اگر از مرخصی‌شان استفاده نکنند این مرخصی از بین می‌رود. این در حالی است که کارگران نمی‌توانند در مواقع ضروری از حق مرخصی استفاده کنند. استفاده کردن از مرخصی ماهانه منوط به موافقت سرپرست تولید است که آنهم باید از یک ماه قبل اطلاع داده شود. در صورت استفاده از مرخصی بدون اطلاع نیز کارگر خاطی است و از حقوق وی ۴۰ هزار تومان کسر می‌شود.

به اعتقاد این کارگر، کارگران از کارفرما انتظار دارند علاوه بر موارد فوق که قانونا باید به کارگران این کارخانه پرداخت شود، به عنوان مزایای جانبی از محصولاتی که خود تولید می‌کنند نیز سهمیه‌ای بصورت ماهانه یا سالانه به آنان اختصاص یابد.

ریزش آوار جان یک کارگر را گرفت

صبح امروز درپارک قیطریه یک کارگرساختمانی بدنبال فرو ریختن آوار بر رویش جانش راازدست داد.

به گزارش 19آذرپایگاه خبری 125، رضا امیر کلایی افسر آماده منطقه سه عملیات در این باره گفت: با رسیدن آتش نشانان به محل حادثه یک ساختمان در حال احداث دیده می شد که یکی از دیوارهای آن فرو ریخته و یک کارگرجوان در زیر آوار گرفتار شده بود.

کلایی خاطرنشان کرد: آتش نشانان موفق شدند در کمترین زمان ممکن کارگر جوان را به نام قدیر-ر 38 ساله را از زیرآوار خارج کرده و تحویل عوامل اورژانس دادند که متاسفانه مرگ وی توسط امدادگران اورژانس تائید شد.

ریزش خاک در پروژه قطارشهری مشهد، جان یک کارگر را گرفت

مدیر پروژه خط دوم قطار شهری مشهد گفت : یک کارگر حین عملیات حفاری پروژه خط دوم قطارشهری مشهد بر اثر ریزش توده خاک جان خود را از دست داد.

به گزارش19آذرایرنا،علیرضا منصوریان روز چهارشنبه افزود : این حادثه ظهر امروز در محل حفاری تونل خط دوم قطارشهری در کارگاه میدان شهدا اتفاق افتاد.

وی یادآورشد: این کارگر بر اثر ریزش خاک پرتاب و پس از افتادن کلاه ایمنی به ستون بتنی برخورد و فوت کرد.

خط دوم قطارشهری مشهد از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی به طول حدود 14 کیلومتر در دست ساخت است.

کارگر شهرداری زنجان حین انجام وظیفه براثر برخورد خودرو جان باخت

کارگر زحمتکش شهرداری زنجان صبح هنگام حین انجام وظیفه بر اثر برخورد یک دستگاه خودرو سواری پراید جان باخت و اعضای خانواده و اطرافیان و آشنایان را نیز داغدار و متاثر کرد.

به گزارش19آذرایرنا،رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان زنجان با تایید این خبر گفت: متاسفانه این کارگر شهرداری که درحدود 50سال داشت ساعت 15/6 صبح امروز /چهارشنبه/ حین رفت و روب زباله های حاشیه خیابان بر اثر سانحه رانندگی جان خود را از دست داد.

تظاهرات دهها هزار نفری در اعتراض به ریاضت اقتصادی  منجمله پولی شدن آب در ایرلند

دهها هزار نفر در اعتراض به تدابیر ریاضت اقتصادی و همچنین پولی شدن آب در دوبلین پایتخت ایرلند تظاهرات کردند.

به گزارش10دسامبریورونیوز،دولت ایرلند تاکید کرده که از سال 2015 دیگر آب در این کشور رایگان نخواهد بود.

آلن کلی، وزیر محیط زیست ایرلند، با بیان این که چیزی تغییر نکرده گفت: “طرحی که پیشنهاد شده مفادی در آن هست که من و دیگران در مورد آن بسیار فکر کرده ایم. این بهترین بسته ای است که می تواند ارائه شود.”

اقدام دولت ایرلند در کاستن از قیمت اولیه پیشنهادی برای آب نتوانست به خشم مردم این کشور پایان دهد.

نوزدهم آذرماه1393

akhbarkargari2468@gmail.com

 

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.