اخباروگزارشات کارگری18آذر1393

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

اخباروگزارشات کارگری18آذر1393

– اطلاعیه شماره ۲۷ کمیته دفاع از فعالین کارگری مهاباد، پیام تشکر و قدردانی خانواده سیده

– اتحادیه نیروی کار پروژه ای ایران:کارگران و زحمتکشان ایران در اعتراض به مقررات زدایی از قانون کار مطالبه خود را علنی کنید

– اعتصاب کارگران کوشک بافق به چهارمین روز کشیده شد

– تجمع اعتراضی کارگران بدنبال تعطیلی کارخانه ورمل تنهاتولید کننده  کیسه های خون گیری!

– تجمع کارگران پست برق تهران مقابل مجلس در اعتراض به عملکرد سازمان تامین اجتماعی و مدیریت دولتی توانیر!

– تجمع سه روزه کارگران یاس مقابل فرمانداری خرمشهر در اعتراض به دو سال بلاتکلیفی

– تأخیر چندین ماهه در پرداخت حقوق ۲۰۰ کارگر شرکت‌های سرمایه گذاری سبز

– تجمع ساکنان مسکن مهر بارفیکلای قائمشهر مقابل استانداری مازندران دراعتراض نداشتن آب، برق و گازدرمنازلشان!

– سالانه یک هزار حادثه کارگری در قم رخ می دهد

اطلاعیه شماره ۲۷ کمیته دفاع از فعالین کارگری مهاباد

پیام تشکر و قدردانی خانواده سیده

همانگونه که طی‌ اطلاعیه‌ای از طرف کمیته دفاع از فعالین کارگری مهاباد به اطلاع همگان رسیده بود ما با از دست دادن مادر عزیزمان  زینب کرمیانی ( دایه باجه ) در غم و اندوه فراوانی‌ به سر می‌بردیم اما حضور عظیم دوست داران ، آشنایان ، بستگان و هم تشکلی‌های عزیزمان در کمیته هماهنگی‌ برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری و همینطور اعضای کمیته دفاع از فعالین کارگری در این روز‌ها در کنار ما باعث دلگرمی ما گردید .

بدینوسیله ما از تمامی‌ کسانی‌ که در این مدت چه در مراسم خاکسپاری مادر عزیزمان و چه در روز‌های بعد از آن چه حضوری و چه غیر حضوری از راه‌های ارتباطی‌ مختلف به ما تسلیت گفته و خود را در غم و اندوه ما شریک دانسته اند کمال تشکر و قدردانی را داریم  و برای همه این همراهان و هم غمان عزیز آرزوی سلامتی‌ می‌کنیم.

از طرف خانواده سیده

انتشار از طرف کمیته دفاع از فعالین کارگری مهاباد

کمیته دفاع از فعالین کارگری مهاباد

شماره تماس با سخنگوی کمیته دفاع از فعالین کارگری مهاباد، کوروش بخشنده:

09379960747

komitedefaa@gmail.com

http://komitedemahabad.blogfa.com/

هفدهم آذر ۱۳۹۳

اتحادیه نیروی کار پروژه ای ایران:کارگران و زحمتکشان ایران در اعتراض به مقررات زدایی از قانون کار مطالبه خود را علنی کنید

حذف عجولانه ی قانون کار از مناطق مختلف و کارگاه های بیشمار و مقررات زدایی از مناسبات کار با سرعت هر چه بیشتر علیه کارگران در جریان است. همه ی دولت های پس از جنگ، با پذیرش الگوی اقتصاد ضدکارگری و مناسبات آمریکا پسندانه یعنی تعدیل ساختاری و خصوصی سازی که تسلیم در برابر جهانی سازی فقر بود، عملا در خدمت سرمایه های جهانی قرار گرفتند. با حذف مناطق ویژه تجاری- صنعتی در اقصا نقاط از شمول قانون کار بر گستره محرومیت افزودند. به رغم حذف کارگاه های زیر ده نفر از شمول قانون کار که توسط مجلس اصلاح طلب انجام شد احساسات ضد کارگری خدمتگذاران به سرمایه ارضا نشد. سلفچگان در مرکز ایران را بر این مناطق ویژه افزودند تا غارت سرمایه از نیروی کار را به نهایت برسانند و گویا این روند می رود تا صد در صد کارگران را از ابتدایی ترین حقوق قانونی محروم سازد. اینک که تنها سه درصد از کارگران این سرزمین از حداقل های مصوب مقاوله نامه های سازمان جهانی کار بهره مند هستند، اگر خدمتگذاران به سرمایه داری در مقابل خود مقاومتی نبینند همین اندک امکان را هم برای همیشه از زحمتکشان این مرز و بوم خواهند گرفت.

اتحادیه نیروی کار پروژه ای ایران از همه ی کارگران و فعالان کارگری و زحمتکشان و همه ی نیروی کار کشور می خواهد در اعتراض به این روند ضد انسانی که دستاوردهای زحمتکشان را در دهه های پیش و بویژه دستاورد نیروی کار در انقلاب سال 57 مردم را نشانه گرفته با گردآوری امضا، به صاحبان قدرت اعلام نماییم.

اتحادیه نیروی کار پروژه ای ایران

سندیکای کارگران فلزکارمکانیک ضمن حمایت و پیوستن به این فراخوان اعلام می دارد:   مقررات زدایی از محیط های کارگری ، تغییر قانون کار به نفع کارفرمایان در مجلس ، دستبرد به اندوخته های کارگران در تامین اجتماعی و حذف بیمه بخصوص بیمه کارگران ساختمانی و زمزمه تصویب دستمزدهایی 14 درصدی برای خالی کردن سفرهای کارگران را برنامه ای ضدکارگری می داند.

سندیکای کارگران فلزکارمکانیک 17/9/1393

اعتصاب کارگران کوشک بافق به چهارمین روز کشیده شد

اعتصاب بیش از ۲۵۰ نفر از کارگران معدن کوشک بافق به چهارمین روز کشیده شد.

به گزارش18آذرایلنا،بیش از ۲۵۰ کارگر معدن کوشک بافق که طی سه روز گذشته نسبت به محقق نشدن مطالبتشان معترض بودند، به دلیل آنچه «بی‌توجهی کارفرما به دلایل اعتراضشان طی سه روز گذشته» می‌خوانند، برای چهارمین روز پیاپی دست از کار کشیدند.

یکی از فعالین کارگری این معدن درباره اعتراض امروز گفت: با وجود واریز ۱ ماه از ۹۰ روز حقوق معوقه، به دلیل عدم رسیدگی به مابقی خواسته‌های کارگران آن‌ها حاضر نیستند سرکارشان بازگردند.

گفت: به دلیل بی‌توجهی کارفرما نسبت به خواسته‌های به حق کارگران تا زمان روشن شدن وضعیت دست از کار کشیده‌ایم.

گفته می‌شود بیش از ۹۵ درصد کارگران این معدن قراردادی هستند و به دلیل آنچه سابقهٔ کارفرما در بی‌توجهی به وضعیت کارگران می‌خوانند از حداقل امنیت شغلی برخوردارند.

لازم به ذکر است معدن سرب و روی کوشک بافق با بیش از ۳۵۰ کارگر در فاصله ۱۶۵ کیلومتری شرق یزد و ۴۵ کیلومتری شمال شرق شهرستان بافق واقع شده است.

تجمع اعتراضی کارگران بدنبال تعطیلی کارخانه ورمل تنهاتولید کننده  کیسه های خون گیری!

کارخانه ورمل،تنهاکارخانه تولید کیسه های خون گیری کشور پس از ماه ها ضرر دهی به علت عدم دریافت سفارش از سوی سازمان انتقال خون کشور،پس از15سال فعالیت دیشب به طور کلی تعطیل شد!

با تعطیلی این کارخانه،بیش از 70کارگر و30پرسنل مدیریتی بیکار شدند وبیش از 30الی400نفر نیز نان آورخانواده خود را بیکار می بینند.

بدنبال تعطیلی این کارخانه بتاریخ15آذر،عده زیادی از کارگران بیکار شده در مقابل درب بسته کارخانه دست به تجمع اعتراضی زدند وخواستار رسیدگی به مشکل تعطیلی این واحدتولیدی شدند.

به گزارش 16آذرخبرنیوز،مدیر کارخانه تولید کیسه های خون گیری ورمل( راه ملل) اظهار داشت:خط تولید این کارخانه که تنها کارخانه تولید کیسه های خون گیری کشوراست، 15سال پیش راه اندازی شد وتادوسال پیش در اختیار دولت بود وپس از آن به بخش خصوصی یعنی شرکت ورمل واگذار شد وتا مدتی پیش نیز با دریافت سفارشات داخلی وخارجی به کار خود ادامه می داد. اما از ابتدای سال93تاکنون به علت عدم خرید کیسه های خون گیری از سوی سازمان انتقال خون کشور،این کارخانه به تدریج تولید خود را کاهش داده ودیشب آخرین نفسهای خود را کشید وکاملا تعطیل شد.

احمد رضا عزیزی افزود:متاسفانه از ابتدای سال 93تاکنون هیچ گونه سفارشی جهت خرید تولیدات ما از سوی سازمان انتقال خون کشور صورت نگرفته است وبا توجه به اینکه تنها مصرف کننده محصولات ما،سازمان انتقال خون است،وعدم سفارش خرید آنها باعث ضرر وزیانهای جبران ناپذیری به مجموعه این کارخانه شده است،پس از ماه ها ضرروزیان دهی ناشی از عدم خرید محصولات از سوی سازمان انتقال خون کشور،به ناچار دیشب این کارخانه برای همیشه تعطیل شد.

وی با اشاره به اینکه در اثر تعطیلی این کارخانه تعداد زیادی بی کار شده اند که هرکدام آنها نون آور چندین نفر بوده اند،خاطر نشان کرد:با تعطیلی این کارخانه،بیش از 70کارگر خانم وآقا و30پرسنل مدیریتی بی کار شدند وبیش از 30الی400نفر نیز نان آورخانواده خود را بی کار می بینند.

وی همچنین اضافه کرد،مسئولان سازمان انتقال خون کشور به جای سفارش خریدهای خود از تولید کننده داخلی،اقدام به برگزاری مناقصه جهت واردات کیسه های خون گیری نموده اند واین درحالی است که ما حاضر بودیم که همان نرخ کیسه های وارداتی را با کیفیت بهتر واستاندارد بین المللی واتحادیه اروپا،برای کیسه های خون گیری تولیدی خود از سازمان انتقال خون کشور دریافت نماییم اما متاسفانه مورد بی مهری این عزیزان قرار گرفته ایم!

وی با اشاره به نابرابربودن رقابت با واردات خارجی این محصول،اظهار داشت:واردات مواد اولیه ما با 18تا24درصد تعرفه وارد کشور می شود واین درحالی است که کیسه های وارداتی آقایان با تنها 4درصد تعرفه وارد کشور می شود! اما با همه این شرایط نابرابر،ما حاضر به رقابت با واردات خارجی بودیم اما به علت همین عدم حمایت از تولید داخلی،ما دیگر توان وتاب زیان دهی بیشتر به علت عدم خرید محصولات را نداشتیم وناچارا برخلاف میل خود پس از ماه ها زیان دهی،دیشب این کارخانه را برای همیشه تعطیل نمودیم تا آقایان با خیالی آسوده مناقصه های خود را در جهت واردات کیسه های خون گیری از خارج برگزار نمایند!

وی گفت:کل نیازهای سازمان انتقال خون کشور به کیسه های خون گیری 3میلیون آن را داریم اما متاسفانه سازمان انتقال خون کشور به ما گفته،تنها سفارش 160هزار عدد برای سال جاری و160هزار کیسه برای سال آینده جیره ما است واین درحالی است که این تعداد سفارش تنهایک ماه تولید مارا پوشش می دهد واین درحالی است که درماه نزدیک به 200تا300میلیون تومان هزینه جاری این کارخانه است وبا حساب دخل وخرجی که کردیم ونبود مشتریان داخلی برای تولیدات ما که عمده خریدار ما سازمان انتقال خون  کشوراست،ما پس از ماه ها زیان دهی،به ناچار تن به تعطیلی این کارخانه دادیم.

وی بااشاره به ابلاغ بخشنامه از سوی سازمان غذا ودارو به سازمان انتقال خون کشور مبنی برتامین نیازهای خود در ابتدا از داخل کشور وپس از آن در صورت عدم امکان تامین  آن از داخل کارخانه کشور ،به تامین آن از خارج اقدام کنند،خاطر نشان کرد:متاسفانه اولویت عزیزان سازمان انتقال خون کشور در ابتدا واردات است ودر درصورت عدم تامین واردات،به ما روی می آورند!

در کنار تعطیلی این کارخانه که دیشب صورت گرفت،عده زیادی از کارگران بیکار شده این کارخانه در مقابل درب بسته این کارخانه تجمع شده واز مسئولان استانی وکشوری درخواست رسیدگی به مشکل تعطیلی این کارخانه شدند.

سید حمید استهری  مدیر برنامه ریزی تولید این کارخانه که به همراه کارگران این کارخانه در مقابل درب بسته این کارخانه تجمع کرده در این باره می گوید:ما نیروی کارشناس وخبره زیادی در زمینه تولید کیسه های خونی داریم که با تعطیلی این کارخانه ،سرنوشت کاری وتخصصی آنها در هاله ای از باهام قرار خواهد گرفت!

تجمع کارگران پست برق تهران مقابل مجلس در اعتراض به عملکرد سازمان تامین اجتماعی و مدیریت دولتی توانیر!

جمعی از کارگران شرکت برق منطقه‌ای تهران صبح امروز در اعتراض به محروم شدن از برخی مزایای شغلی در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

به گزارش18آذرایلنا،کارگران معترض گفته‌اند نسبت به عملکرد سازمان تامین اجتماعی و شرکت برق منطقه‌ای تهران در خصوص ارائه برخی مزایای شغلی اعتراض دارند.

یکی از تجمع‌کنندگان در تشریح جزئیات مشکلات خود و سایر همکارنش گفت: ما حدود ۷۰۰ نفریم که مطابق مقررات کار و تامین اجتماعی به عنوان اپراتور مسئولیت نگهداری پست‌های برق را برعهده داریم، با وجود آنکه در شغل سخت و زیان آور اشتغال داریم و بیمه شده سازمان تامین اجتماعی هستیم اما این سازمان همه ما را مشمول قانون خدمات کشوری تلقی می‌کند و با بازنشستگی پیش از موعد ما موافقت نمی‌کند.

وی با یادآوری اینکه مطابق قانون مصوب مجلس کار کردن در محیطی که میدان مغناطیسی در آن بالای ۶۳ کیلو ولت است مشمول مقررات مشاغل سخت و زیان آور می‌شود، افزود: در پست‌های برق شدت میدان مغناطیسی از ۲۳۰ کیلو ولت تا ۴۰۰ کیلو ولت متغییر است، کارگران اپراتور چون مسئولیت تعمیرات احتمالی تجهیزات فنی پست‌های برق را برعهده دارند همواره در معرض خطر برق‌گرفتگی هستند.

به گفته این کارگر پست برق تهران، در شرایطی که کارگران نگهبانی و خدماتی پست‌های برق با وجود دور بودن از آسیب‌های احتمالی از سوی سازمان تامین اجتماعی کارگر تلقی می‌شوند اما این سازمان تاکنون حاضر نشده که هویت کارگری اپراتورهای پست برق را بپذیرد و آنان را کارمند محسوب می‌کند.

وی افزود: نتیجه این وضعیت آن است که در حال حاضر دست کم ۲۰۰ کارگر اپراتور با وجود داشتن سابقه کاری بالای ۲۵ سال نمی‌توانند بصورت پیش از موعد بازنشسته شوند.

وی افزود: از انجا که مطابق قانون تامین اجتماعی حق بیمه کارگران دارای مشاغل سخت و زیان آور ۴ درصد گرانتر است دولت در مقام کارفرما حاضر نیست که مسئولیت پرداخت این هزینه اضافی را برعهده بگیرد و به همین دلیل سازمان تامین اجتماعی به این کارگران اجازه بازنشستگی پیش از موعد را نمی‌دهد.

این کارگر پست برق تهران یکی دیگر از مشکلات تجمع کنندگان با سازمان تامین اجتماعی را ناشی از اجرای بخشنامه‌ای دانست که به موجب آن حق بیمه کارکنان شاغل در دستگاه‌های دولتی بدون احتساب اضافه کاری محاسبه می‌شود.

وی افزود: از آنجا که طبق قانون مدیریت دولتی شرکت توانیر کارفرمای همه کارگران شاغل در پست‌های برق است، از زمان اجرای بخشنامه مورد نظر در سال جاری، دیگر هیچ مبلغی بابت حق بیمه از مزایای اضافه کاری کارگران پست برق کسر نمی‌شود و همین مسئله باعث نارضایتی کارگران باسابقه شده است.

این کارگر ادامه داد: به موجب مقررات تامین اجتماعی، مبنای محاسبه مستمری بازنشستگی معدل حق بیمه‌ای است که در دو سال پایانی فعالیت کارگر پرداخت شده است براین اساس با بخشنامه جدید دولت همه کارگرانی که حداقل در ۲۵ سال گذشته حق بیمه آن‌ها بر مبنای مزایای اضافه کاری محاسبه شده است در زمان بازنشستگی زیان خواهند.

این کارگر توانیر همچنین در مورد انتقاد خود و همکارنش از مدیریت دولتی توانیر گفت: شغل کارگران اپراتور پست‌های برق به دلیل مسئولیت‌هایی که دارد شغلی تخصصی محسوب می‌شود اما کارفرما در زمان پرداخت مزایای شغلی حرفه همه این کارگران را نیمه تخصصی در نظر می‌گیرد که از این بابت زیان مالی قابل توجهی به مزدبیگران وارد می‌شود.

وی افزود: به غیر از این، تجمع کنندگان از بابت نحوه توزیع امکانات اعتباری که برای خدمات رفاهی کارگران همچون هزینه و وسیله رفت و آمد در نظر گرفته شده نیز ناراضی هستند و عملکرد کنونی را غیر عادلانه ارزیابی می‌کنند.

تجمع سه روزه کارگران یاس مقابل فرمانداری خرمشهر در اعتراض به دو سال بلاتکلیفی

کارگران کارخانه صنایع بهداشتی یاس خرمشهر۳۲ماه گذشته هیچ دستمزدی نگرفته‌اند.

کارگران کارخانه صنایع بهداشتی یاس خرمشهر زیرمجموعه شرکت داروگر از بلاتکلیفی دو ساله ۸۵ کارگر بعد از تعطیلی این واحد تولیدی خبر می‌دهند.

به گزارش18آذرایلنا،این منابع کارگری گفته‌اند: ۵۰ کارگر رسمی و ۳۵ کارگر قراردادی صنایع بهداشتی یاس که دوسال پیش به دلیل تعطیلی کارخانه بیکار شده‌اند همچنان وضعیت شغلی‌شان نامشخص است و هیچ کس مسئولیتی در قبال کارگران بیکار شده‌ای که بیش از ۲۰ سال سابقه کار دارند نمی‌پذیرد. به همین دلیل حدود نیمی از کارگران بیکار این کارخانه طی سه روز گذشته (شنبه تا دوشنبه ۱۷ آذر) در اعتراض به بی‌توجه‌ای مسئولان به بیکاری‌شان ظرف دو سال گذشته، مقابل ساختمان فرمانداری شهرستان خرمشهر تجمع کرده‌اند.

به گفته این کارگران، این کارخانه بعد از ایام تعطیلات نوروز ۹۱ هیچ گونه تولیدی ندارد اما کارگران همچنان هر روز با چند ساعت حضور در این کارخانه تعطیل، سرگردان و بلاتکلیف روانه منزل می‌شوند. آنان در ۳۲ماه گذشته هیچ دستمزدی نگرفته‌اند.

یکی از کارگران صنایع بهداشتی یاس خرمشهر با اشاره به سوابق ۲۰ ساله کارگران این واحد تولیدی گفت: تعدادی از کارگران این کارخانه در شرف بازنشستگی هستند که به دلیل تاخیر در پرداخت حق بیمه از جانب کارفرما امکان بازنشستگی برایشان وجود ندارد.

او با بیان اینکه این کارخانه برای راه اندازی مجدد و تولید هیچ مشکلی ندارد، اضافه کرد: کارفرمای این کارخانه از دو سال پیش این واحد تولیدی را که مجهز به پیشرفته‌ترین ماشین آلات روز دنیاست به همراه کارگران رها کرده است.

این کارگر اساسی‌ترین مشکل این واحد صنعتی را انباشت بدهی‌هایش به نهادهای دولتی اعلام کرد و گفت: این کارخانه علاوه بر بدهی دو میلیاردی به کارگران حدود یک میلیارد تومان به تامین اجتماعی و حدود ۲ میلیارد تومان به اداره مالیات و… بدهی دارد.

این کارگر همچنین در زمینه مشکلات بیمه‌ای کارگران گفت: علاوه بر حقوق، بخش زیادی از حق بیمه کارگران صنایع بهداشتی یاس به تامین اجتماعی واریز نشده و به همین دلیل دفترچه‌های بیمه‌ کارگران فاقد اعتبار است.

این کارگر با اشاره به آلودگی شهر خرمشهر؛ فقدان حمایت‌های بیمه‌ای را باعث وارد آمدن صدمات جبران ناپذیری برای خانواده‌های کارگری دانست.

او گفت: با استناد به ماده ۳۶ قانون تامین اجتماعی در صورتی که کارفرما از کسر حق بیمه از حقوق تعلل کند شخصا مسئول پرداخت آن خواهد بود، اما اداره تامین اجتماعی خرمشهر با بی توجه ای به قصور کارفرما، دفترچه های درمانی کارگران را با ۲۰ سال سابقه تمدید نمی کند.

او با بیان اینکه تنها خواسته او و سایر همکارانش احیاء کارخانه و بازگشت به کار است، در مورد آخرین اعتراضات کارگران صنایع بهداشتی یاس اظهار داشت: تجمعات زیادی در مقابل نهادهای دولتی در شهرستان داشته‌ایم که آخرین آن روزهای شنبه (۱۵ آذر) یکشنبه (۱۶آذر) دوشنبه (۱۷ آذر) بمدت سه روز متوالی مقابل فرمانداری خرمشهر بوده است.

این کارگر صنایع بهداشتی یاس خرمشهر وضعیت زندگی و تامین معاش کارگران بیکار شده کارخانه را نامناسب توصیف کرد و در خاتمه تاکید کرد: مسئولان موضوع احیاء کارخانه و پرداخت مطالبات کارگران را پی گیری کنند چرا که کارگران این واحد بیش از این تحمل بی‌کاری وبی پولی را ندارند و در این میان صدمات جبران ناپذیری به زندگی خانوادگی آنان وارد شده است.

گفتنی است کارخانه صنایع بهداشتی یاس تولید کننده گلیسرین. انواع صابون‌های جامد و سایر مواد شوینده، زیر مجموعه صنایع بهداشتی داروگر (کف) است.

تأخیر چندین ماهه در پرداخت حقوق ۲۰۰ کارگر شرکت‌های سرمایه گذاری سبز

ایلنا طی گزارشی بتاریخ18آذر، از تاخیر چندین ماهه در پرداخت حقوق حدود ۲۰۰ کارگرشرکت‌های سرمایه گذاری سبز خبر داد.

براساس این گزارش،عدم پرداخت حق بیمه این کارگران توسط کارفرمابه سازمان تامین اجتماعی وهمچنین عدم همکاری سازمان تامین اجتماعی در تمدید و یا تجدید دفترچه‌های درمانی و یا برقراری بیمه بیکاری و همچنین بازنشستگی معضل کارگران را دو چندان کرده است.

گفتنی است،شرکت‌های چهارگانه سرمایه گذاری سبز به نام‌های کشت و صنعت مهاباد، مجتمع دامداری و صنعتی مهاباد، مجتمع هما مرغ مهاباد و سردخانه زمزم مهاباد زیر مجموعه شرکت سرمایه گذاری غدیر وابسته به بانک صادرات ایران بوده که در سال ۸۶ و در راستای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی به بخش خصوصی واگذار شده است.

قریب به ۷ سال است این مجموعه با اخذ تسهیلات هنگفت از بانک‌ها و موسسات مالی و عدم بازپرداخت و از طرفی فروش چندین واحد و داراییهای مجموعه،شرکت رادچار وضعیت بحرانی، بسیار نابسامان و فلاکت بارکرده است.

تجمع ساکنان مسکن مهر بارفیکلای قائمشهر مقابل استانداری مازندران دراعتراض نداشتنآب، برق و گازدرمنازلشان!

ساکنان مسکن مهر بارفیکلای قائمشهر مقابل استانداری مازندران تجمع کردند. 

به گزارش18آذر فارس ، صبح امروز جمعی از ساکنان مسکن مهر بارفیکلای قائمشهربابرپایی تجمع اعتراضی مقابل استانداری مازندران،خواستار تامین آب، برق و گاز منازلشان شدند.

افراد شرکت کننده در این تجمع با بیان اینکه حدود یک سال کلید مسکن مهر بارفیکلای قائمشهر را تحویل گرفته‌ایم ولی هنوز امکانات آب، برق و گاز در واحدهای این مسکن برقرار نشده است، خواستاررسیدگی به خواستشان و پاسخگویی مسئولان استانی شدند.

تجمع کنندگان با اشاره به اینکه با وجود نداشتن امکانات انرژی در واحدهای مسکونی اسکان یافتیم، خواستشان را برای برقراری امکانات اولیه مانند آب، برق و گاز بیان کردند.

سالانه یک هزار حادثه کارگری در قم رخ می دهد

به گزارش18آذر ایرنا، ‘نصرت الله بازوند’ مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی قم با بیان اینکه بیشترین حوادث استان ، ناشی از کار است،گفت: سالانه بیش از یک هزار حادثه ناشی از کار در این استان برای کارگران مشاغل مختلف رخ می دهد.

هیجدهم آذرماه1393

akhbarkargari2468@gmail.com

 

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.