اخبار و گزارش های کارگری ۲۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

اخباروگزارش های کارگری ۲۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳

– تجمع اعتراضی اهالی روستای آرو دماوند نسبت به  انتقال آب به شهرک جوانان

یورش نیروهای سرکوب دستگاه رهبری ودولت به تجمع کنندگان وبازداشت تعدادی و زخمی کردن چند نفر- وخامت حال ۳ نفر از مصدومین

– دوشنبه اعتراضی کارگران بازنشسته مخابرات کشورنسبت به کاهش قدرت خرید ،عدم پرداخت مطالبات و قطع خدمات بیمه تکمیلی درمان بابرپایی تجمع،راهپیمایی ،سردادن شعارها وبرافراشتن پلاکاردها مقابل یا درساختمان مرکزی شرکت مخابرات استان های

آذربایجان غربی(شهرارومیه)

اردبیل(شهراردبیل)

أصفهان(شهر أصفهان)

چهارمحال بختیاری(شهر کرد)

خوزستان(شهر اهواز)

فارس (شیراز)

کردستان(شهرهای سنندج ومریوان)

کرمانشاه (شهرکرمانشاه)

گیلان(شهررشت)

لرستان(شهرخرم آباد)

مرکزی (شهراراک)

هرمزگان (شهربندرعباس)

همدان(شهرهمدان)

واستان تهران در پایتخت مقابل ساختمان مرکزی شرکت مخابرات ایران در بلوار سردار جنگل  

– ازسرگیری یکشنبه اعتراضی کارگران صنعت نفت نسبت به تفکیک مشاغل در مناطق عملیاتی به تخصصی وپشتیبانی برای ایجاد تفرقه،تعیین سقف حقوق ،اصلاح نشدن کف‌ حقوق برای کارکنان جدیدالاستخدام،عدم ادغام صندوق بازنشستگی با سایر صندوق‌های بازنشستگی،تعیین سقف بازنشستگی و پرداخت نشدن کامل سنوات،اخذ مالیات غیر قانونی وعدم اجرای کامل ماده ۱۰ قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت با برپایی تجمع کارگران شرکت نفت فلات قاره در جزیره خارک

– ادامه اعتراضات پرستاران کشورنسبت به سطح نازل حقوق ،عدم پرداخت بموقع مطالبات،کمبود نیرو و شرایط سخت کاری با برپایی تجمع پرستاران وکمک پرستاران فسا مقابل فرمانداری

– اعتصاب وتجمع کارگران پتروشیمی چابهار دراعتراض به عدم پرداخت ۳ ماه حقوق

– ادامه اعتراضات جمعی از اهالی تفتان نسبت به استخراج  بی رویه معدن طلای شهرستان و آسیب به محیط زیست

– ادامه اعتراضات متقاضیان مسکن ملی اهواز نسبت به بلاتکلیفی وافزایش قیمت با برپایی تجمع مقابل صدا وسیمای استان خوزستان

– ادامه اعتراضات متقاضیان خرید خودروی پژو پارس نسبت به افزایش قیمت مقابل سازمان تعزیرات

– اعتصاب جمعی از فروشندگان لوازم آرایشی و بهداشتی بازار تهران وتجمع مقابل سازمان امور مالیاتی کشورنسبت به  نحوه پرداخت مالیات بر ارزش افزوده

– اعتصاب طلا فروشان بازار شهرهای اراک،اردبیل، اصفهان ،تبریز،تهران، شیراز ،کرمانشاه، مشهد  و….در اعتراض به مقرارت دولتی ادامه دارد

– نرخ بالای ترک‌تحصیل دختران در ایران؛ حدود یک‌سوم دانش‌آموزان دختر به دبیرستان نمی‌روند

– تعرض به دانشجوی دختر در خوابگاه ریحانه دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل

– رضا اقدسی، فعال کارگری در زندان اوین دچار عفونت گوش شده است

– افزایش بیش از ۱۴ درصدی کارگران قربانی حوادث کاری در لرستان طی سال ۱۴۰۲

– مرگ و مصدومیت ۳ کارگردرمشهد بر اثر ریزش آوار

*******

*تجمع اعتراضی اهالی روستای آرو دماوند نسبت به  انتقال آب به شهرک جوانان

یورش نیروهای سرکوب دستگاه رهبری ودولت به تجمع کنندگان وبازداشت تعدادی و زخمی کردن چند نفر- وخامت حال ۳ نفر از مصدومین

صبح روزیکشنبه ۲۳ اردیبهشت،جمعی از اهالی روستای آرو دماوند برای اعتراض به  انتقال آب به شهرک جوانان بنیاد مسکن روستا، در محل اجرای این طرح تجمع کردند.

براساش گزارش های رسانه ای شده،نیروهای سرکوب دستگاه رهبری ودولت به تجمع کنندگان یورش آوردندتعدادی را بازداشت وچند نفر را زخمی کردند وحال ۳ نفر از مصدومین وخیم اعلام شده است.

درهمین رابطه یکی از اهالی روستاگفت: «خودمان آب نداریم» و چرا باید آب روستا را به این شهرک بدهیم و «باید چاه جدیدی برای شهرک ایجاد کنند».

*دوشنبه اعتراضی کارگران بازنشسته مخابرات کشورنسبت به کاهش قدرت خرید ،عدم پرداخت مطالبات و قطع خدمات بیمه تکمیلی درمان بابرپایی تجمع،راهپیمایی ،سردادن شعارها وبرافراشتن پلاکاردها مقابل یا درساختمان مرکزی شرکت مخابرات استان های

آذربایجان غربی(شهرارومیه)

اردبیل(شهراردبیل)

أصفهان(شهر أصفهان)

چهارمحال بختیاری(شهر کرد)

خوزستان(شهر اهواز)

فارس (شیراز)

کردستان(شهرهای سنندج ومریوان)

کرمانشاه (شهرکرمانشاه)

گیلان(شهررشت)

لرستان(شهرخرم آباد)

مرکزی (شهراراک)

هرمزگان (شهربندرعباس)

همدان(شهرهمدان)

واستان تهران در پایتخت مقابل ساختمان مرکزی شرکت مخابرات ایران در بلوار سردار جنگل  

شعارها :

«وزیربی لیاقت استعفا استعفا»

«مدیربی لیاقت استعفا استعفا»

«سلطانی حیاکن مخابرات و رهاکن»

«این شد وضع عدالت سلطانی خجالت»

«مسول بی لیاقت شرکت و کرده غارت»

«مدیربی لیاقت نمی خوایم نمی خوایم»

«مدیر دروغگو نمی خوایم نمی خوایم»

«بازنشسته دادبزن حق تو فریاد بزن»

«مخابراتی دادبزن حق تو فریاد بزن»

« منزلت معیشت حق مسلم ماست»

«یه اختلاس کم بشه مشکل ما حل میشه»

«فقط کف خیابون بدست میاد حقمون»

«تا حق خود نگیریم آروم نمی نشینیم»

«تا حق خود نگیریم ازپا نمی نشینیم»

«تا حق خود نگیریم دوشنبه ها می آئیم»

« اجرای همسان سازی بدون حقه بازی»

«سهامداران عمده حق ماهارو خورده»

«سهامداران عمده قانون نمی پذیرد»

«سهامدار خیانت می کند وزیر حمایت می کند»

«مخابرات ایران قانون نمی پذیرد»

«مخابرات حیاکن حق مارواداکن»

«مخابرات حیا کن آئین نامه را اجراکن»

« شرکت پر درآمد چه بر سر تو آمد»

« شرکت پر درآمد درآمدت کجا رفت»

«معیشت و خواربار بروز باید گردد»

«اجرای آئین نامه حق مسلم ماست»

«فریاد بازنشسته اجرای آئین نامه»

«وعده وعید کافیه سفره ما خالیه»

«گرانی تورم بلای جان ما شد»

تصاویر:

ارومیه:

خرم آباد:

سنندج:

همدان:

*ازسرگیری یکشنبه اعتراضی کارگران صنعت نفت نسبت به تفکیک مشاغل در مناطق عملیاتی به تخصصی وپشتیبانی برای ایجاد تفرقه،تعیین سقف حقوق ،اصلاح نشدن کف‌ حقوق برای کارکنان جدیدالاستخدام،عدم ادغام صندوق بازنشستگی با سایر صندوق‌های بازنشستگی،تعیین سقف بازنشستگی و پرداخت نشدن کامل سنوات،اخذ مالیات غیر قانونی وعدم اجرای کامل ماده ۱۰ قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت با برپایی تجمع کارگران شرکت نفت فلات قاره در جزیره خارک

*ادامه اعتراضات پرستاران کشورنسبت به سطح نازل حقوق ،عدم پرداخت بموقع مطالبات،کمبود نیرو و شرایط سخت کاری با برپایی تجمع پرستاران وکمک پرستاران فسا مقابل فرمانداری

روزدوشنبه ۲۴ اردیبهشت، پرستاران وکمک پرستاران فسا درادامه اعتراضات پرستاران کشورنسبت به سطح نازل حقوق ،عدم پرداخت بموقع مطالبات،کمبود نیرو و شرایط سخت کاری مقابل فرمانداری این شهرستان در استان فارس تجمع کردند.

*اعتصاب وتجمع کارگران پتروشیمی چابهار دراعتراض به عدم پرداخت ۳ ماه حقوق

روز دوشنبه ۲۴ اردیبهشت، کارگران پتروشیمی چابهار(شرکت پیمانکاری آوای جهانبین پارسیان) برای اعتراض به عدم پرداخت ۳ ماه حقوق دست از کارکشیدند ودر محل کارشان تجمع کردند.

*ادامه اعتراضات جمعی از اهالی تفتان نسبت به استخراج  بی رویه معدن طلای شهرستان و آسیب به محیط زیست

روزدوشنبه ۲۴ اردیبهشت، جمعی از اهالی تفتان  درادامه اعتراضاتشان نسبت به استخراج  بی رویه معدن طلای شهرستان و آسیب به محیط زیست برای باری دیگر دست به تجمع دراین شهرستان دراستان سیستان وبلوچستان زدند.

*ادامه اعتراضات متقاضیان مسکن ملی اهواز نسبت به بلاتکلیفی وافزایش قیمت با برپایی تجمع مقابل صدا وسیمای استان خوزستان

روزدوشنبه ۲۴اردیبهشت، متقاضیان مسکن ملی اهوازدرادامه اعتراضاتشان نسبت به بلاتکلیفی وافزایش قیمت برای باری دیگر دست به تجمع مقابل صدا وسیمای استان خوزستان زدند.

*ادامه اعتراضات متقاضیان خرید خودروی پژو پارس نسبت به افزایش قیمت مقابل سازمان تعزیرات

روزدوشنبه ۲۴ اردیبهشت، متقاضیان خرید خودروی پژو پارس درادامه اعتراضات دامنه دارشان نسبت به افزایش قیمت مقابل سازمان تعزیرات درتهران تجمع کردند.

*اعتصاب جمعی از فروشندگان لوازم آرایشی و بهداشتی بازار تهران وتجمع مقابل سازمان امور مالیاتی کشورنسبت به  نحوه پرداخت مالیات بر ارزش افزوده

روز دوشنبه۲۴ اردیبهشت، جمعی از فروشندگان لوازم آرایشی و بهداشتی بازار تهران برای اعتراض به  نحوه پرداخت مالیات بر ارزش افزوده کرکره های مغازه هایشان را بالا نکشیدند  ومقابل سازمان امور مالیاتی کشورتجمع کردند.

*اعتصاب طلا فروشان بازار شهرهای اراک،اردبیل، اصفهان ،تبریز،تهران، شیراز ،کرمانشاه، مشهد  و….در اعتراض به مقرارت دولتی ادامه دارد

براساس آخرین گزارش های منتشره در رسانه ها وشبکه های اجتماعی، روزدوشنبه ۲۴ اردیبهشت  اعتصاب طلا فروشان بازار شهرهای اراک،اردبیل، اصفهان ،تبریز،تهران، شیراز ،کرمانشاه، مشهد  و…. که از روز یکشنبه ۹ اردیبهشت در اعتراض به مقررات مالیاتی دولت شروع شده ادامه پیدا کرد.

*نرخ بالای ترک‌تحصیل دختران در ایران؛ حدود یک‌سوم دانش‌آموزان دختر به دبیرستان نمی‌روند

شهلا کاظمی‌پور، جمعیت‌شناس در یک نشست خبری در وزارت بهداشت آمارهایی از تحصیل و ازدواج و اشتغال دختران و زنان در ایران ارائه داد.

بر اساس آمار ارائه شده از سوی این جمعیت‌شناس ۳۰ درصد دختران دبیرستانی در کشور به مدرسه نمی‌روند و از سوی دیگر نیز سالانه ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت دختران ۱۵ تا ۱۹ ساله ازدواج می‌کنند.

او کاهش پوشش تحصیلی در دختران را به دلیل ازدواج، مسائل فرهنگی یا در دسترس نبودن مدارس دانست و گفت: «دختران زیر دیپلم معمولاً خود را خانه‌دار و دختران دارای مدرک تحصیلی بالای لیسانس خود را بیکار یا در جستجوی کار عنوان می‌کنند.»

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران

*تعرض به دانشجوی دختر در خوابگاه ریحانه دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل

روز دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، در زمانیکه یکی از دانشجویان دختر مشغول استحمام در حمام خوابگاه بود، توسط مردی که به عنوان تاسیسات و به بهانه‌ی تعمیر سرویس‌های بهداشتی در آنجا حضور پیدا کرده بود مورد تعرض قرار گرفت.

این اتفاق در حالی رخ داد که تا کنون بارها دانشجویان اعتراض خود را نسبت به عدم مسئولیت‌پذیری سرپرست خوابگاه و همچنین عدم نظارت بر مسئولین تاسیسات به دانشگاه اعلام کرده بودند.

برگرفته ازکانال های دانشجویی

*رضا اقدسی، فعال کارگری در زندان اوین دچار عفونت گوش شده است

مسئولان زندان بعد از چندین روز پیگیری خانواده این فعال کارگری، در حالی که با انتقال او به بیمارستان در روز ۱۸ اردیبهشت موافقت کرده بودند، در این روز برای آزار بیشتر، در حین انتقال به بیمارستان، او را به زندان بازگرداندند.

رضا اقدسی فعال کارگری زندانی، به علت مجروحیت دوران جنگ شنوایی خود را به طور کامل از دست داده است.

او در این چند روز به علت عفونت گوش دچار تب شدید شد.

مسئولان زندان اوین مجددا به خانواده او وعده انتقال به بیمارستان برای روز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت را دادند، اما باز این انتقال انجام نشده است.

علاوه بر این، پس از ماه‌ها تلاش خانواده، مسئولان اوین با انتقال رضا اقدسی به بیمارستان در روز ۱۹ اردیبهشت به منظور تنظیم و دریافت سمعک آقای اقدسی موافقت کرده بودند، اما از این کاز برای بار سوم تنها در چند روز گذشته جلوگیری شد.

رضا اقدسی بیش از یک ماه است که اجازه ملاقات حضوری با خانواده خود را نداشته و بدون سمعک امکان تماس تلفنی با خانواده را هم ندارد.

به دلیل شرایط بد جسمی و وعده‌های واهی و کارشکنی‌های مسئولان زندان برای درمان، حال روحی او هم رو به وخامت گذاشته و توان تحمل زندان را ندارد.

رضا اقدسی، از ابتدای آبان ماه سال گذشته بازداشت شد و به دنبال صدور حکم ۲ سال و ۸ ماه حبس در زندان اوین زندانی است. دادگاه رضا اقدسی تنها یک هفته بعد از بازداشت او و بدون اطلاع خانواده و با محرومیت از حق دسترسی به وکیل، در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران برگزار شد. دادگاه بدوی این شاعر و فعال کارگری را به چهار سال و سه ماه حبس تعزیری محکوم کرد، در حالی که او به علت مشکل ناشنوایی توان دفاع از خود در برابر اتهام‌های مطرح ‌شده را نداشت.

برگرفته ازشبکه های اجتماعی

*افزایش بیش از ۱۴ درصدی کارگران قربانی حوادث کاری در لرستان طی سال ۱۴۰۲

روز دوشنبه ۲۴ اردیبهشت،مدیرکل پزشکی قانونی لرستان از افزایش ۱۴.۷درصدی معاینات جرحی (بالینی) حوادث محیط های کاری طی سال گذشته در استان خبر داد، افزود: بر اساس اطلاعات واحد آمار اداره کل در سال گذشته ۸۱۱ مورد معاینه مصدومین حوادث محیط های کاری ارجاعی به مراکز پزشکی قانونی استان انجام شده است که از این تعداد ۳۱ نفر زن و۷۸۰ نفر مرد هستند.

وی به خبرنگاران گفت: این رقم در مقایسه با سال قبل از آن (۱۴۰۱) افزایش ۱۴.۷ درصدی را نشان می دهد.

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان در ادامه گفت: بر اساس اطلاعات واحد آمار در سال ۱۴۰۲ تعداد ۲۸ نفر فوتی بر اثر حوادث محیط های کاری به پزشکی قانونی استان ارجاع داده شده است که از این تعداد یک نفر زن و ۲۷ نفر مرد بوده اند.

وی علل فوت در حوادث محیط های کاری را عموماً مربوط به سقوط از بلندی و اصابت جسم سخت دانست.

*مرگ و مصدومیت ۳ کارگردرمشهد بر اثر ریزش آوار

روزیکشنبه ۲۳ اردیبهشت،حین کار تخریب یک ساختمان واقع در شهرک حر مشهد بر اثر ریزش آوار۳ کارگر زیر تلی از خاک گرفتارشدند ویکی ازآنها جان خود را از دست داد و۲ نفر دیگر مصدوم وبه بیمارستان منتقل شدند.

akhbarkargari2468@gmail.com

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.