۵۲ نفر در تجمع اعتراضی در مشهد بازداشت شدند

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

گزارش اختصاصی رنگین‌کمان

حسن حیدری، سرپرست دادسرای انقلاب مشهد از دستگیری ۵۲ نفر در جریان تجمع اعتراضی دیروز (پنجشنبه/ ۷ دی، ۲۸ دسامبر) در مشهد خبر داده است.

روز گذشته، شهرهای مشهد، نیشابور، کاشمر و شاهرود شاهد تجمع های اعتراضی با عنوان «نه به گرانی»‌ بود. بر اساس برخی فیلم‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، تجمع اعتراضی در مشهد به دنبال واکنش نیروهای انتظامی به خشونت کشیده شد و ماموران برای متفرق کردن تجمع کنندگان از ماشین آب‌پاش و گاز اشک‌آور استفاده کردند.

به گزارش خبرگزاری‌های داخلی، بازداشت‌شدگان تجمع دیروز به مراجع قضایی ارجاع داده شده‌اند.

برخی گزارش های منتشر شده در شبکه های اجتماعی حاکی است که تعدادی در تجمع اعتراضی روز پنجشنبه مشهد زخمی شدند، ولی تاکنون گزارش تائید شده ای از مجروحان احتمالی این تجمع منتشر نشده است.

ویدیویی از پرتاب گاز اشک آور به سوی مردم معترض در مشهد:

https://www.youtube.com/watch?v=ToHBg2kma0o

بر اساس فیلم‌هایی که در برخی کانال‌های تلگرامی منتشر شدند،‌ صدها شرکت کننده با تجمع در مقابل ساختمان شهرداری مشهد در میدان شهدای این شهر،‌ ضمن اعتراض به گرانی، ‌شعارهایی از قبیل: «مرگ بر دیکتاتور» و‌ «مرگ بر روحانی» سر دادند.

از دیگر شعارهای تجمع کنندگان «اسلام رو پله کردید، ‌مردم رو ذله کردید»، «رضا شاه روحت شاد»، «چه اشتباهی کردم که انقلاب کردم»،«پلیس برو دزدو بگیر»،‌ «نه غزه، نه لبنان،‌ جانم فدای ایران» و «نترسید نترسید، ‌ما همه با هم هستیم»، بود.

ویدیو: مأموران تلاش می‌کنند یکی از معترضان را بازداشت کنند اما با مقاومت مردم روبرو می‌شوند و اسپری فلفل می‌زنند.

تجمع در شهرهای کاشمر و نیشابور
تجمع نه به گرانی در شهرهای کاشمر و نیشابور هم برگزار شد. در این شهرها هم تجمع‌کنندگان مجوزی دریافت نکرده بودند. در نیشابور مردم شعار می‌دادند: « فکری به حال ما کن، سوریه را رها کن،»، «ای جوان ایرانی بلند شو بلند شو»،‌ «دزد غارت می‌کند، ‌دولت حمایت می‌کند».

سعید شیبانی فرماندار نیشابور گفته است که در تجمع در نیشابور کسی بازداشت نشده است.

ویدیویی از تجمع در نیشابور:

https://www.youtube.com/watch?v=-eoLcZk0SHs

عده‌ای از طرفداران دولت روحانی از یک دسیسه سخن گفته بودند. محمود صادقی، نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی در واکنش گفته است: «تجمع اعتراض‌آمیز مردم در مشهد و بعضی از شهرها در واقع اعتراض به نابسامانی‌ها و کاستی‌ها در نظام کلان تدبیر و مدیریت کشور در ادوار مختلف است؛ به جای تلاش برای خاموش کردن و سیاسی و جناحی جلوه دادن آن، صدای مردم را بشنویم و برایش چاره‌اندیشی کنیم.»

ویدیو: مرگ بر دولت مردم فریب

در همین زمینه حسن حیدری، سرپرست دادسرای انقلاب مشهد در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفته است: «عده‌ای ساختار شکن شعارهایی تندی را سر دادند که با آنها برخورد شد. ما اعتراض را حق مردم و شهروندان می‌دانیم ولی اگر عده‌ای بخواهند از این احساسات سوءاستفاده کنند و به اصطلاح موج‌سواری کنند، دیگر صبر را جایز نمی‌دانیم و با این افراد برخورد می‌کنیم. قانون به هیچ وجه با افرادی که بخواهند با سوءاستفاده از شرایط اجتماعی مزاحمت برای سایر شهروندان و اختلال در امنیت ایجاد کنند، مماشات نمی‌کند.»

این تجمع ها در شرایطی برگزار شد که در هفته های اخیر، حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، از سوی مخالفان و منتقدان خود به دلیل گرانی کالاها و مواد مصرفی مورد انتقاد قرار گرفته است.

۵۲ نفر در تجمع اعتراضی در مشهد بازداشت شدند

مطالب مرتبط با این موضوع :

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.