پولاد آبدیده جنبش ملی، ابوالفضل قاسمی، دبیرکل حزب ایران درطوفان انقلاب: دکترفریبا قاسمی

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

🔸امروز از مردی سخن می گویم که از میان توده مردم برخاست و با همه ی دردها، رنجها، مشقت ها، آمال و آرمان هایشان با آنها زیست و هستی خود را براستی هزینه مبارزه برای آنها کرد.
پدر در دوران حکومت پهلوی یکی از اعضای موثر حزب ایران بود که با ایستادگی بر اندیشه های بنیادی حزب و پایدار در مخالفت با ائتلاف با احزاب و گروه های وابسته, نشان داد از زمان خود بسیار جلوتر بود. او در مبارزه بی امان با فئودال های محلی و آریستوکراسی و اشرافیت سیاسی و حکومتی، زندان های زمان شاه را با سربلند سپری کرد. در بحبوبه انقلاب با توجه به سواد تاریخی و سیاسی خود و تبحر و هنر سخنوری از عناصر شاخص و فعال جبهه ملی و حزب ایران بود و با اشراف به سوابق سیاسی , تازه بدوران رسیده ها به افشاگری خائنین پرداخت و به دلیل شخصیت مردمی و محبویت زیاد در جامعه، بعنوان نماینده منتخب مردم برگزیده شد. افشاگری‌های مستند ایشان, تازه بقدرت رسیده های آشکار و نهان و عوامل بیگانگان و سیاست پیشه گان سنتی را خوش نیآمد و با توجه به مواضع صریح و روشن ایشان در قبال گروگانگیری سفارت آمریکا و مخالفت با انتخابات مجلس خبرگان و دخالت‌های شورای انقلاب در کلیه تصمیم گیریها و تسلط خزنده آنها بر تمام شئونات کشور و محبوبیت ایشان در میان ملیون و آزاداندیشان راه یافته به مجلس وجود و حضور او در مجلس, خطری برای انحصارطلبان و عوامل آنها محسوب می‌شد و تصمیم به حذف ایشان از صحنه سیاسی گرفتند و با پرونده سازی و انتساب ایشان به کودتای نوژه بجرم آزاداندیشی به اعدام، و بخاطر حمایت‌های مجامع سیاسی و حقوق بشر بین المللی به حبس ابد محکوم شد.

🔹پدر به لحاظ فعالیتهای مطبوعاتی و تحقیقات، مطالعات و تالیفات تاریخی از زمان خود بس جلوتر بود؛ زیرا در دو نظام خودکامه و به قول خود ایشان تک دیوانسالار سلطنتی و حاکمیت اسلامی تا آخرین لحظه در زندان و پس از آزادی مشروط, دردفاع از دموکراسی، حاکمیت ملی، عدالت اجتماعی و آرمان‌ها و اندیشه‌های دکتر محمد مصدق پا پس نگذاشت۔ ارمان های سیاسی دیروز پدر, پرچم امروز بخش پیشرو اپوزیسیون ایران است.

🔸پدر با سه شاخص سیاسی تعریف می شود: انساندوستی، ایراندوستی، دفاع از لائیسیته و مبارزه برای سوسیال دمکراسی.
به این اعتبار ابوالفصل قاسمی نه بعنوان تنها پدر یک خانواده ، بلکه پدر سیاسی همه انهایی ست که زیر پرچم استقلال، ازادی ، سوسیال دمکراسی، لائیسیته و جمهوریت مبارزه می کنند.

🔹راهی را که ابوالفصل قاسمی آغاز کرد، ما و نسل های آینده ادامه خواهیم داد و نام آنها و اهداف بزرگ شان بر پرچم ها و قلب های ما حک شده است.

🔸از برجسته ترین خصوصیات این شخصیت لائیک و سوسیال دمکرات جنبش ملی این بود که هزار تهمت ناجوانمردانه و پشت پازدن های نارفیقانه شیفته گان قدرت را تحمل کرد و با نظام های حاکم سازش نکرده و چون فولاد آبدیده، همطراز محمد مصدق و حسین فاطمی و شاپور بختیار، از خود گذشتند تا حرمت ایراندوستی, ایستادگی، مقاومت و مبارزه را پاس دارند و افق های تازه ای برابر ملت ایران بگشایند.

یاد همه جانباختگان راه آزادی ایران و ملت ایران گرامی باد
جاوید باد ایران

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.