همبستگی با پرستاران اعتصابی ایران

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

آیا کسی از کارگران، کشاورزان، اصناف، بازنشستگان، اقوام، اقشار، طبقات، روشنفکران، احزاب، سندیکاها، زنان، جوانان، دانش آموزان، آموزگاران، استادهای دانشگاه ها و دانشجویان، را در ایران می‌شناسد که تا کنون از زیان های جبران ناپذیر جانی و مالی حکومت اسلامی در امان بوده باشند؟

خاوران ها، کشتار سال سیاه ۶۷، جنگ‌های ویرانگر، ورشکستگی کارخانجات، نابودی ثروت های ملی، نیروی انسانی، منابع مادی و غیر مادی، فرار مغزها و نابودی زیستگاه، خشکی آب‌ها، تشنگی و فرو رفتن زمین ها و فسادهای وابستگان به مافیای رژیم جمهوری اسلامی، بخشی از آفت های حکومت اسلامی برای ملت ایران هستند.

هم میهمان شرافتمند!

سال‌ها است که پرستاران هم در ایران به شدت سرکوب و تحقیر می‌شوند. بر خلاف خامنه‌ای و بارگاهش، که برای منافع مادی خود، مسئول مرگ هزاران تن در دوران کرونا هستند، نیروهای انسانی شاغل در درمانگاه ها، بیمارستان ها و سایر مراکز بهداشتی به مسئولیت شریف و انسانی خود عمل کردند و جان میلیون ها ایرانی را حتی به قیمت به مخاطره انداختن زندگی خود نجات دادند و از تحسین هموطنان خود برخوردار شدند.

امروزه حقوق ناچیز ماهیانه پرستاران زحمتکش ما، با در نظر گرفتن تورم عمیق اقتصادی در ایران و کار سنگین و شبانه روزی آنان، کفاف زندگی را نمی‌کند. به همین دلیل و به درستی، آنان خواهان افزایش حقوق خود برای زندگی بالای خط فقر و  تامین حداقل معاش خانواده های خود می‌باشند.

بی توجهی به خواست آنان، کاری که تا کنون رژیم ضد مردمی جمهوری اسلامی انجام داده است، می‌تواند بخشی از پرستاران ِکشور را به کوچ از میهن مجبور کند، کما اینکه در سال های اخیر، ایران شاهد این کوچ های ناخواسته بوده است.

دامنه اعتصابات و اعتراضات پرستاران، روز به روز گسترش پیدا می کند و پرستاران شهرهای گوناگون به صفوف معترضان و اعتصاب گران می‌پیوندند. مردم ایران به این نیروی انسانی با ارزش که به راستی باید آنان را فرشتگان زمینی خواند، نیاز دارند.

حزب جمهوریخواه سوسیال دموکرات و لائیک ایران، در کنار سایر احزاب و گروهای اجتماعی مترقی و همه مردم حق طلب از مبارزات پرستاران پشتیبانی کرده و با آنان اعلام همبستگی می کند.

ما بر این باوریم که باید جنبش‌های پرتوان کارگران، معلمان، بازنشستگان و به ویژه جنبش مهسا (ژینا) امینی یا #جنبش_زن_زندگی_آزادی به طور عملی در کنار پرستاران، در اعتراضات میدانی شرکت کنند.

چاره ملت برای کسب حقوق اولیه خود، در همسازی ملی است

حزب جمهوری خواه سوسیال دموکرات و لائیک ایران ( عضو جبهه ملی ایران)

چهارشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۳ برابر با ۴ سپتامبر ۲۰۲۴

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.