نیکی هیلی: دنیا باید به تحولات ایران واکنش نشان دهد

نیکی هیلی: دنیا باید به تحولات ایران واکنش نشان دهد

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

نیکی هیلی: دنیا باید به تحولات ایران واکنش نشان دهد

نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد، گفت که جامعه بین الملل باید درباره اتفاق های ایران واکنش نشان دهد. خانم هیلی افزود: “ایران مهمترین جایی است که به صلح احتیاج دارد.”

این مقام آمریکایی تظاهرکنندگان ایرانی را ستود که به گفته او با توجه به احتمال “به قتل رسیدن” به خیابان ها رفته اند. او برخی شعارهای معترضان و ترجمه آنها به انگلیسی را تکرار کرد و دلیل این کار خود را “قطع شدن صدای ایرانی ها” عنوان کرد.

خانم هیلی افزود که رهبران ایران همان کاری را می کنند که همیشه انجام می دهند و آن انداختن همه چیز به گردن خارجی هاست. نیکی هیلی با طرح درخواست تشکیل جلسه فوری سازمان ملل متحد تاکید کرد: “سازمان ملل باید واکنش نشان دهد.”

دبیرکل سازمان ملل خواستار اجتناب از خشونت بیشتر در ایران شد

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل با ابراز تاسف از کشته شدن عده ای در جریان اعتراضات ایران، خواستار اجتناب از “خشونت بیشتر” شد. سخنگوی دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد آقای گوترش همچنین، خواهان “احترام به حق تجمع مسالمت آمیز مردم ایران” شده است.

 

نیکی هیلی در سخنان امروز خود، برخی شعارهای معترضان و ترجمه آنها به انگلیسی را تکرار کرد و دلیل این کار خود را “قطع شدن صدای ایرانی ها” دانست. نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد، گفت که جامعه بین الملل باید درباره اتفاق های ایران واکنش نشان دهد. وی خواستار تشکیل جلسه فوری شورای امنیت سازمان ملل برای “واکنش” به این تحولات شد.

این مقام آمریکایی امروز سه شنبه ۲ ژانویه (۱۲ دی) با ستایش از تظاهرکنندگان ایرانی که به گفته او با وجود احتمال “به قتل رسیدن” به خیابان ها رفته اند، تاکید کرد: “ایران مهمترین جایی است که به صلح احتیاج دارد.” همزمان، سارا سندرز سخنگوی کاخ سفید با صدور بیانیه ای از رهبران ایران خواست “به حقوق اساسی شهروندان خود برای بیان مسالمت آمیز خواست خود برای تغییر احترام بگذارند”.

در پی بروز اعتراضات خیابانی در شهرهای مختلف ایران در شش روز اخیر، مقام های دولت دونالد ترامپ و همچنین تعدادی از نمایندگان کنگره ایالات متحده در اظهارنظرهای جداگانه به انتقاد از مقام های ایرانی پرداخته اند.

وی افزود که رهبران ایران همان کاری را می کنند که همیشه انجام می دهند و آن انداختن همه چیز به گردن خارجی هاست.

امروز صبح آیت الله خامنه ای، رهبر ایران، در اولین واکنش به وقایع اخیر گفت: “دشمنان ایران با ابزارهای گوناگون در اختیارشان از جمله پول، سلاح، سیاست و دستگاه امنیتی هم پیمان شدند تا برای نظام اسلامی مشکل ایجاد کنند.”

مطلب زیر مربوط به پیام بالاست:

 

دونالد ترامپ امروز در توییتی نوشت که آمریکا وضعیت ایران را “نظاره می‌کند”

در واکنشی دیگر به تحولات اخیر، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا امروز در توییتی نوشت که “مردم ایران سرانجام علیه رژیم بی‌رحم و فاسد ایران وارد عمل شده‌اند” و افزود که آمریکا وضعیت ایران را “نظاره می‌کند”. امروز صبح سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از آقای ترامپ خواست که “به جای هدر دادن وقت خود در ارسال توئیت‌های بیهوده و توهین‌آمیز نسبت به سایر ملت‌ها و کشورها” به مسایل داخلی آمریکا و “میلیون‌ها بی خانمان و گرسنه در کشور خود” بپردازد.

آقای ترامپ پیشتر هم در توییتر خود نوشته بود معترضان ایرانی “از فساد حکومت و بر باد دادن ثروت کشور برای تامین مالی تروریسم در خارج، جان‌به‌لب شده‌اند.” سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا هم جمعه عصر و در پایان روز دوم اعتراض‌های اخیر، با محکوم کردن بازداشت تظاهرات کنندگان اعلام کرده بود که از اعتراضات مردم در ایران حمایت می‌کند.

وزارت امور خارجه آمریکا، همچنین امروز خواستار رفع فیلتر شبکه‌های اجتماعی در ایران شده است. مطلب زیر مربوط به متن بالاست:

 

 

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.