نامه مشترک منصور فرهنگ و بهروز بیات‎‎

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

عالیجناب دکتر کریستف هویسگن

رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ
15. Februar 2023 (26.11.1401)
به نمایندگی از بنیاد ترویج جمهوری‌خواهی و دموکراسی در ایران، مایلیم از تصمیم شما برای حذف نمایندگان دولت دیکتاتور و تئوکراتیک ایران از شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ 2023 قدردانی کنیم.
حاکمان ایران ادعا می کنند که نماینده یک دولت جمهوری خواه هستند، اما همواره مانند تمامیت خواهان جزمی و متعصب عمل می کنند که ایده حقوق بشر را رد کرده و از تروریسم در داخل کشور علیه شهروندان خود و در خارج در تعقیب سیاست های توسعه طلبانه منطقه ای استفاده می کنند.
به ویژه استدلال اینکه چرا شرکت نمایندگان کشور هایی مانند ایران، روسیه و کره شمالی در این کنفرانس معتبر بین المللی قابل بحث نیست، یعنی: «پس از نقض قوانین بین المللی و اقدامات وحشیانه سپاه پاسداران و پلیس ایران علیه شهروندان خود، دیگر جایگاهی برای شرکت نمایندگان رژیم ایران در این کنفرانس باقی نمی ماتد» قلب و ذهنیت اکثریت قریب به اتفاق ایرانیان را متاثر و خشنود می کند.
همچنین مایلیم از شما برای دعوت از اپوزیسیون ایران به این کنفرانس تشکر کنیم. با این حال، درک این نکته حائز اهمیت است که مخالفان حکومت مستبد ایران دیدگاه‌های متفاوتی نسبت به چالش‌های داخلی و بین‌المللی کشورشان دارند. در میان میلیون‌ها تبعیدی ایرانی که طی چهل و چهار سال گذشته مجبور به ترک کشور شده‌اند، کارشناسان عالی رتبه ای در امور سیاسی، اقتصادی و بین‌المللی وجود دارند. بسیاری از آنها در دانشگاه های آمریکا، کانادا و اروپا مشغول به تدریس و تحقیق میباشند.
این مردان و زنان می توانند تحلیلی آگاهانه و روشنگرانه از جزمیت و اعمال خوشونت بار دین سالاران حاکم بر ایران را در اختیار کنفرانس امنیتی مونیخ قرار دهند.
با توجه به موارد موضوعی کنفرانس که مشارکت و تعامل بین المللی را به عنوان یک اصل راهنما در پرداختن به چالش های امنیتی در جهان اختصاص میدهد، و با توجه به درک امیدوارکننده برگزارکنندکان کنفرانس از تهدیدی که حکومت دینی ایران برای امنیت بین المللی ایجاد می کند، از شما محترمانه تقاضا داریم در دعوت از نیروهای اپوزیسین ایران به اصل کثرت گرایی احترام گزارده، و کارشناسانی که نظراتشان منعکس کننده تنوع سیاسی و اجتماعی جامعه ایران است، دعوت بعمل آورید.
بنیاد ترویج و ترفیع جمهوری خواهی و دموکراسی برای ایران یک سازمان جامعه مدنیست و دیدگاه ایدئولوژیک ندارد، اما ما با کارشناسان صاحبنظری در امر سیاست و امنیت بین المللی در تماس هستیم. اگر تصمیم دارید تعدادی از آنها را به کنفرانس دعوت کنید، خوشحال می شویم که از بین آنها عده ای را به شما معرفی کنیم.
با احترام و ابراز ارادت؛
Mansour Farhang, PH. D.
Professor emeritus of Political Science                                    Nuclear Analyst
Bennington College
 Dr. Behrooz Bayat
   Nuclear Analyst                                                   behroozbayat@netscape.net

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.