فرخنده باد روز جهانی زن

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

در حالی به بزرگداشت روز جهانی زن می‌رویم که جنبش زن زندگی آزادی در ایران، که با اعتراض به قتل مهسا ( ژینا ) امینی و حجاب اجباری آغاز شد، به سرعت تبدیل به یک خیزش انقلابی علیه دیکتاتوری و رژیم جمهوری اسلامی در تمامیت‌اش، برای کسب آزادی، برابری، حقوق مدنی، اجتماعی و سیاسی… گردید.

در 8 مارس 1908 که کارگران زن کارخانه نساجی نیویورک برای اعتراض به تبعیض و محرومیت و فشار و کمی حقوق قصد اعتصاب داشتند، توسط صاحب کارخانه به همراه نگهبانان برای جلوگیری از سرایت اعتراضات به بخشهای دیگر، مبحوس گردیدند. سپس 129 تن از این کارگران در حادثه آتش سوزی سوختند. این واقعه دلخراش مبنای آن گردید که زنان آزادی‌خواه و برابری‌طلب، مستمر برای احقاق حقوق خود، برابری با مردان و بهبود شرایط کاریِ‌شان مبارزه و تلاش نمایند. تا اینکه در 1977، 8 مارس رسما بعنوان روز جهانی زن توسط سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته شد و از آن زمان تا بحال، فعالین زن و مرد با عمق بخشیدن به خواست‌ها و مطالبات زنان جهان، این روز را گرامی می‌دارند.

زنان ایران همگام با تمامی آزادی‌خواهان می‌روند تا در پیشانی جنبش زن زندگی آزادی امر رهایی از دیکتاتوری و تبعیض‌های گوناگون را برای کل مردمان ساکن ایران رقم زنند و شرایط یک زندگی بهتر در آزادی و دموکراسی را فراهم نمایند.

جنبش جمهوری‌خواهان دموکرات و لائیک ایران روز جهانی زن که نماد رهایی و برابری خواهی زنان است را گرامی می‌دارد و 8 مارس را به همه زنان رهایی‌خواه جهان تبریک می‌گوید.

جنبش جمهوری‌خواهان دموکرات و لائیک ایران

7 مارس 2023 برابر با 16 اسفند 1401

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.