‘شکست’ راست افراطی در مرحله دوم انتخابات منطقه ای فرانسه

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

fr

نتایج نظرسنجی های انجام شده از رای دهندگانی که در انتخابات امروز فرانسه شرکت کرده اند نشان می دهد حزب راست افراطی جبهه ملی، احتمالا در مرحله دوم انتخابات منطقه ای این کشور موفق به کسب پیروزی در هیچ یک از مناطق فرانسه نشده است.

مطابق نتایج این نظرسنجی ها، جبهه ملی در پایان رای گیری امروز یکشنبه ۱۳ دسامبر (۲۲ آذر)، بعد از “حزب جمهوری خواه” (راست میانه) و سوسیالیست (چپ) در جایگاه سوم قرار گرفته است.

این نتایج، در حالی به دست آمده که جبهه ملی، در مرحله اول انتخابات در هفته پیش، موفق شده بود که در ۶ منطقه از ۱۳ منطقه فرانسه جایگاه نخست را به دست بیاورد.

در پی دور اول انتخابات، حزب حاکم سوسیالیست از هودارانش خواست تا در مناطقی که رقیب اصلی جبهه ملی حزب جمهوری‌خواه بود، به حزب راست میانه رای بدهند.

بیشتر بخوانید: سیستم انتخاباتی فرانسه و پیش بینی نتایج نهایی انتخابات بعد از برگزاری مرحله اول

انتخابات منطقه ای فرانسه، اولین انتخاباتی بود که از زمان حملات ماه گذشته در پاریس، که به کشته شدن ۱۳۰ نفر منجر شد، در فرانسه برگزار شد.

مسائلی چون مهاجرت و امنیت،که از نقاط قوت راست افراطی محسوب می‌شوند، در پی حمله‌ها ۱۳ نوامبر در پاریس، به بحث اصلی در سطح ملی تبدیل شدند.

جبهه ملی در سال‌های قبل نیز موفق نشده بود در هیچ یک از انتخابات منطقه‌ای کشور فرانسه به پیروزی دست پیدا کند. این حزب امیدوار بود که حضور قدرتمند در این انتخابات، شانس مارین لوپن، رهبر جبهه ملی، را برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۷ افزایش دهد.

جبهه ملی فرانسه بعد از پیروزی در دور اول انتخابات منطقه‌ای گفت که به سیاست‌هایش برای مبارزه با “اسلام‌گرایی” افراطی پایبند خواهد ماند.

شوراهای منطقه‌ای در فرانسه از قدرت زیادی برای تصمیم‌گیری درباره حمل و نقل محلی و مسائل آموزشی و اقتصادی برخوردار هستند.

بی بی سی فارسی

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.