ساخت درونی قدرت‌ ملی

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

1872710-9186-b

ساخت درونی قدرت راستین ملی ، تنها و تنها بر پایه‌های « ناسیونالیسم آگاه » استوار است . بدون شناخت پایه‌های اندیشه‌ی ناسیونالیسم ایرانی ( قوانین حیات و پایداری ملی ) و بدون آشناسازی مردم با این مفاهیم ، امکان دست‌یابی به نیرومندی راستین ملی وجود ندارد .

تحقق این امر نیز امکان پذیر نیست ، مگر آن‌که آشناسازی جمعیت با مبانی آن ‌را از کودکستان ( مهد کودک )  آغاز کنیم و تا دانشگاه و بعد از آن نیز پی‌گیری نماییم .

بدون درک مبانی ناسیونالیسم ایرانی و بدون رسوخ آن در میان توده‌های مردم ، امکان دست‌یابی به « قدرت ملی » وجود ندارد ؛ زیرا ساخت درونی آن تنها و تنها متکی بر ناسیونالیسم ایرانی است . به گفته‌ی دیگر ، بدون باور راسخ به             « ناسیونالیسم ایرانی » ، ایجاد « قدرت راستین‌ملی » تحقق‌پذیر نیست ؛ زیرا بدون همه‌گیر شدن این باور ، داشتن اقتصاد نیرومند ملی و ارتش نیرومند ملی که بازتابی از ساخت درونی توانایی ملی است ، دست‌یافتنی نمی‌باشد .

اقتصاد نیرومند که می‌تواند تکیه‌گاه مناسبی پی‌گیری و اجرای سیاست مستقل ملی در زمینه‌های گوناگون باشد ، بدون باور راسخ مردم و دولت به مبانی ناسیونالیسم ایرانی که پایه‌ی اصلی « خودباوری » است  ، امکان‌پذیر نیست . چنان که نه در گذشته و نه در حال ، کشور نتوانسته است به اقتصاد نیرومند دست یابد .

عدم دست‌یابی به « نیرومندی‌ملی » در گذشته و حال ، برخاسته از عدم باور به ناسیونالیسم ایرانی و ستیز پنهان و آشکار با ملی‌گرایی راستین و نیز میهن‌دوستی و وطن‌خواهی و در نتیجه ، گسترش افکار قوم‌گرایانه ، جداسری و میهن‌ستیزی بوده وهست .

بدون آگاه‌سازی جامعه به مبانی ناسیونالیسم ایرانی یا قوانین حیات و پایداری ملی و آموزش آن از کودکستان ( مهدکودک ) تا دانشگاه و نیز پس از آن و قراردادن مبانی آن در صدر برنامه‌های ملی ، امکان دست‌یابی به « نیرومندی راستین ملی » یا    « نیرومندی درونی‌ملی » با سخن‌رانی ، همایش و سمینار و ستیز آشکار با میهن‌دوستی و وطن‌خواهی و ترویج قوم‌گرایی و جداسری و تبلیغ اندیشه‌های « جهان وطنی »  امکان پذیر و شدنی نیست .

تنها در پناه باور به « ناسیونالیسم ایرانی » است که می‌توان ریشه‌های فساد ، دزدی و خیانت و بیگانه‌پرستی را در کشور خشکاند و دیگر دغدغه‌ی « نفوذ » و « نفوذ فرهنگی » را نداشت .

ناسیونالیسم ایرانی چونان « زره ملی سیاوش » است بر تن یگان‌یگان مردم این سرزمین . هرگاه بتوانیم مردم این سرزمین را به این « زره‌ ملی » مجهز کنیم ، دیگر نیازی  به دستگاه‌های گسترده‌ی اطلاعات داخلی ، دوربین‌های مخفی ، شنود و سخن‌رانی‌های تکراری در باره‌ی « نفوذ » و تهاجم‌فرهنگی و هشدار و کاربرد واژه زشت « برخورد می‌کنیم » وجود نخواهد داشت ؛ زیرا با مجهز شدن به این « زره ملی » یگان یگان مردم این سرزمین ، سدی نفوذ ناپذیر برابر « نفوذ » ، « خیانت به میهن » ، « سرسپردگی به بیگانه » ، « دزدی و فساد » ، « عشوه و رشوه » و دیگر مظاهر بیگانه‌پرستی و فساد و فحشا خواهند بود .

هرچه با ناسیونالیسم ایرانی بستیزید ، هرچه میهن‌پرستی و و طن‌خواهی را مذمت کنید و با آن به رویایی برخیزید ، راه را بر یورش افکار بیگانه ،‌ خودباختگی ملی ، جدایی‌خواهی و حتا خیانت به میهن و وطن‌فروشی ، گشوده‌تر خواهید کرد .

دوشنبه 8 آذرماه 1394 ـ هوشنگ طالع

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.