خامنه ای و سران سپاه پاسداران مسئول مرگ شاعر مبارز بکتاش آبتین هستند

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

هم میهنان گرامی!

دقایقی پیش کانون نویسندگان ایران با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که بکتاش آبتین، شاعر، فیملساز و از اعضای این کانون که در حال گذراندن حکم شش سال زندان بود، درگذشت.

بکتاش آبتین در زندان برای دومین بار به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده بود.

کانون نویسندگان و سازمانهای حقوق بشری بارها به مسئولان زندان نسبت به‌  حال وخیم آقای آبتین اشاره و برای انتقال فوری ایشان به بیمارستان هشدار داده بودند

سازمان گزارشگران بدون مرز نیز با انتشار توییتی نوشت که این زندانی سیاسی از «حق درمان» محروم شده بود. این سازمان، به درستی مقام‌های جمهوری اسلامی ایران را «مسئول مرگ او می‌داند.». برابر مقررات سازمان ملل مسئولیت تندرستی و تأمین زندگانی زندانیان و اسرای جنگی را حکومت اسلامی بعهده دارد و بی توجهی به زندگی و تندرستی آنان جرم و جنایت محسوب می شود.

زندان های ایران مانند خیابان ها و هر کوی و برزن در همه جاعرصه کشتار مردمان ایران است. بیش از چهل و دوسال است که نسل کسی در سراسر ایران ادامه دارد. در نوروز سال ۱۳۵۸ نیروهای نظامی حکومت اسلامی، سنندج و برخی از شهرهای کردستان را بمباران کرد و شماری از هم میهنان کرد ما را کشت. چهارشنبه نهم خرداد ۱۳۵۸ نیروهای سپاه پاسداران و کماندوهای نیروی دریایی با مردم خرمشهر در گیر شدند و این درگیری ده ها کشته به جا گذاشت. در بهمن سال ۱۳۵۸ مزدوران آدمکش خمینی پیکر تیرباران شده ی چهار جوان ترکمن را در زیر پلی در ترکمن صحرا رها کردند و هیچ کس مسئولیت آن کشتار را به گردن نگرفت. این کشتارها و اعدام زندانیان سیاسی به طور دائمی و سیستماتیک در ایران ادامه دارد. کشتار هزاران زندانی سیاسی در سال  ۱۳۶۷، کشتار دانشجویان در شهرهای مختلف، کشتار و اعدام های سال ۱۳۹۴،کشتار ها و اعدام های دی ۱۳۹۶، کشتار آبان ۱۳۹۸، کشتار لب تشنگان خوزستان و اصفهان، کشتار بلوچستان، کشتار بهائیان و دگر اندیشان و مردمان معترض در سراسر ایران هر روز همچنان ادامه دارد و  سیاستمداران و مسئولان نهادهای جهانی در برابر این نسل کشی سیستماتیک سکوت کرده و تماشاگر جنایات جمهوری اسلامی هستند.

حزب سوسیال دموکرات و لائیک ایران این نسل کشی های دائمی مردمان بی گناه را در سراسر ایران محکوم می کند. آری هم میهنان گرامی خامنه ای و سران سپاه پاسداران مسئول مستقیم این جنایت جدید مانند اعدام حیدر قربانی در سنندج و کشته شدن عادل کیانپور در زندان اهواز و دیگر زندانیان در زندانهای مخوف جمهوری اسلامی می باشند و این کار ننگین آنان در ادامه قتل های زنجیره ای نویسندگان و روشنفکران ایران است.

حزب ما ضمن محکوم کردن جنایات حکومت اسلامی که در بالا گوشه ای از آن ها را برشمردیم، یاد بکتاش آبتین را گرامی می دارد و به خانواده او و کانون نویسندگان و ملت ایران تسلیت می گوید و از عموم ملت ایران می خواهد که در مراسم خاکسپاری او شرکت کرده و خانواده اش را تنها نگذارند.

حزب سوسیال دموکرات و لائیک ایران (همسازی ملی جمهوری خواهان ایران)

نهاد راهبردی

برنامه ۱۵۰ انسانیت و ایرانیت: فرهنگ قاسمی

تهیه شده توسط تلویزیون اینترنتی رنگین کمان بنیاد آزادی اندیشه و بیان ۱۹ دی ماه ۱۴۰۰ پاریس

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.