حمله به هوادارن رئیس جمهور سابق, احمدی نژاد در آرامگاه شاه عبدالعظیم

حمله به هوادارن رئیس جمهور سابق, احمدی نژاد در آرامگاه شاه عبدالعظیم

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

حمله به هوادارن رئیس جمهور سابق, احمدی نژاد در آرامگاه شاه عبدالعظیم

حمله سازماندهی شده نیروهای لباس شخصی به بست نشینان و یاران احمدی نژاد منجمله حمید بقایی و جوانفکر درحرم عبدالعظیم و ضرب و شتم آنها – شنبه ۲۷ آبان ۹۶

گروهی در آرامگاه شاه عبدالعظیم در جنوب تهران به هواداران رئیس جمهور سابق حمله و سعی کردند آنان را از حرم بیرون کنند.

یک منبع آگاه به «آمدنیوز »اطلاع داد؛ از عناصر قرارگاه ثارالله و حفاظت اطلاعات قوه قضائیه امشب قصد داشتند به بهانه‌ی ایجاد درگیری با «بست‌نشینان»، جوانفکر و بقایی را بازداشت کنند که با عدم درگیری این افراد، عملیات ناکام ماند.

تلگرام دولت بهار، وابسته به نزدیکان آقای احمدی‌نژاد، با انتشار فیلم‌هایی که نشان میدهد عده‌ای به آقای بقایی و همراهان وی در داخل و بیرون آرامگاه حمله میکنند ، افراد حمله کننده را «نیروهای لباس شخصی» اعلام و آن‌ها «مزدور» خواند.

https://www.youtube.com/watch?v=H1xC-Xvj8HM

سه روز پیش، چهارشنبه ۲۴ آبان ماه، حمید بقایی، معاون اجرایی رییس جمهور پیشین ایران و از یاران نزدیک محمود احمدی‌نژاد با امتناع از شرکت در دادگاه خود اعلام کرد در اعتراض به رفتار دستگاه قضایی در آرامگاه شاه عبدالعظیم “بست” می‌نشیند و از حضور در سومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات خود سر باز زد.

علی اکبر جوانفکر، مشاور مطبوعاتی و رسانه‌ای محمود احمدی‌نژاد و حبیب‌الله جزء خراسانی، ذی‌حساب نهاد ریاست جمهوری دولت او هم همراه آقای بقایی بودند. رییس‌جمهور پیشین ایران، در روز اول بست‌نشینی با حضور در جمع معترضان، از خانواده لاریجانی روسای قوه مقننه و قضاییه با به شدت انتقاد کرد و گفت: “ما با خانواده لاریجانی مخالف هستیم و قبول نداریم مملکت دست اینها بیفتد و به مردم ظلم بکنند.” محمود احمدی‌نژاد لاریجانی را متهم کرد که چون دولت او “مچ دزدها را گرفته” و چون با فساد خانواده لاریجانی مقابله کرده، خود با اتهام دزدی و فساد از سوی قوه قضاییه رو به رو شده است.

او خطاب به خانواده لاریجانی و هوادارانش گفت: “مردم ایران آدم‌های صد برابر گنده‌تر از شما را پایین کشیده‌اند.” از سوی دیگر خبرگزاری قوه قضاییه ایران نیز صبح امروز، شنبه ۲۷ آبان، به سخنان رئیس جمهور پیشین ایران واکنش نشان داده و احمدی‌نژاد و یارانش را “فرقه زنبیلیه” و جریان “نفاق” خواند و در با تنظیم گزارشی نوشت: “مثل برخی گروهک‌ها در اوایل دهه شصت نقاط شلوغ شهر را شناسایی و از آن برای معرکه گیری‌های خود استفاده می‌کنند یعنی کپی‌برداری از راه باطل رفته جریان نفاق در ابتدای انقلاب.”زنبیل کنایه از زنبیل قرمزی است که آقای بقایی متن دفاعیات خود در دادگاه را با آن حمل می‌کرد”

«درخواست پرداخت پاداش جمعاً سیصد میلیون تومان به ۱۶ نفر از اعضای دولت»، «کمک به دانشگاه بین‌المللی ایرانیان»، «کمک به سازمان خانه ایرانیان»، «کمک به روزنامه دولتی ایران» و «اتهام تبانی در عقد قرارداد و معاملات پنج شرکت» از جمله اتهامات آقای بقایی است.

با این حال آقای بقایی این اتهامات را رد کرده و گفته که این اتهامات و مستندات پرونده او «غیرقانونی است». حمید بقایی، علی‌اکبر جوانفکر و حبیب‌الله خراسانی در سومین روز «بست‌نشینی» خود از رهبر جمهوری اسلامی خواسته بودند که محمود هاشمی شاهرودی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را «مأمور» رسیدگی به پرونده آنان کند. در همین حال کانال تلگرامی دولت بهار، شامگاه روز شنبه، ۲۷ آبان، خبر داد که تعدادی از «نیروهای لباس شخصی» با حمله به این سه نفر و حامیان آنها، تعدادی از افراد را «ضرب و شتم‌کرده و موبایل‌هایشان را ربودند». این کانال تلگرامی فیلم‌هایی از این درگیری را نیز منتشر کرده‌است. در یکی از فیلم‌ها مهاجمان مانع فیلم‌برداری یکی از حامیان آقای احمدی‌نژاد از آنان می‌شوند. در ویدئوی دیگری، حمید بقایی خطاب به مهاجمان می‌گوید که «شما با من کار دارید چرا این بچه‌ها را کتک می‌زنید؟»

به نوشته این کانال تلگرامی، هنگام وقوع این درگیری‌ها در حرم عبدالعظیم، «هیچ اثری از نیروهای پلیس که روزهای گذشته در اطراف حرم موضع می‌گرفتند مشاهده نمی‌شود.» حمله به این تجمع درحالی است که محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور سابق ایران، شامگاه شنبه برای دقایق کوتاهی در جمع این سه مدیر پیشین خود حاضر شده بود. محمود احمدی‌نژاد پیش از این نیز با حضور در جمع سه مدیر خود ضمن ذکر این‌که «ما با برادران لاریجانی مخالفیم»، خطاب به مقامات قوه قضائیه گفته بود که «یا ایرانی نیستید یا ایران را نمی‌شناسید».

وی تهدید کرده بود که اگر بخواهید حمید بقایی، معاون سابق او را، محکوم کنند «باید از جنازه من رد شوند». آقای احمدی‌نژاد همچنین در یک مصاحبه ضمن انتقاد از رفتار قوه قضائیه گفته است که اختیارات این قوه از اختیارات رهبر جمهوری اسلامی «بیشتر است». کانال‌های تلگرامیِ نزدیک به آقای احمدی‌نژاد، روز چهارشنبه از فیلتر شدن وب‌سایت رسمی احمدی‌نژاد و همچنین وب‌سایت موسوم به «دولت بهار» خبر داده بودند. گرچه هر دوی این کانال‌های ارتباطی هنوز در دسترس هستند. در همین حال امیر محبیان، مدیرمسئول و سردبیر خبرگزاری آریا، روز جمعه از فیلتر شدن این خبرگزاری به دلیل انتشار فیلم سخنرانی احمدی‌نژاد در شهر ری خبر داده بود. اسفندیار رحیم مشایی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور سابق ایران، نیز به اتهام «توهین» به رهبری، «تصرف غیرقانونی در اموال دولتی، توهین به مسئولان نظام و نشر اکاذیب» به دادسرا احضار شده‌است.

حمید بقایی سال ۹۴ به دلیل اتهام‌های مالی بازداشت شد و پس از آن افراد نزدیک به آقای احمدی‌نژاد خبر دادند که او با دستور رهبر جمهوری اسلامی آزاد شده است. او در تیر ماه امسال نیز بازداشت و با وثیقه ۲۰ میلیارد تومانی آزاد شد.

منبع: آمدنیوز

حمله به هوادارن رئیس جمهور سابق, احمدی نژاد در آرامگاه شاه عبدالعظیم

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.