حمایت خاتمی از سپاه پاسداران و برنامه موشکی ایران

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

سعید جعفری

محمد خاتمی، رئیس جمهور سابق ایران، با دفاع از برنامه موشکی این کشور و آنچه مقابله سپاه پاسداران با «تروریست‌ها» نامیده، «اهانت» به این نیروی نظامی از سوی آمریکا را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری‌ها آقای خاتمی این اظهارات را به تازگی و در دیدار با اعضای انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران بیان کرده‌است.

خاتمی در این دیدار تأکید کرده است: «این را اشتباه نکنند؛ در ایران ممکن است اختلاف نظرهایی وجود داشته باشد اما در پاسداشت عزت ایران و اصل انقلاب و منافع اصلی ملی و ایستادن در مقابل تهدیدهای بیرونی، هیچ گونه اختلافی نیست.»

وی در ادامه با دفاع از سپاه پاسداران اضافه کرده‌است: «مگر می‌شود یک نفر بیاید سپاه پاسداران را در شرایطی که در برابر تروریست‌ها ایستاده و شهید می‌دهد، با گزافه‌گویی‌هایش مورد اهانت قرار دهد؟»

دفاع محمد خاتمی از اقدامات برون‌مرزی سپاه و «شهید» شدن نیروهای سپاه ازجمله در دفاع از حکومت بشار اسد در سوریه در حالی بیان می‌شود که نهادهای بین‌المللی انتقادهای شدیدی نسبت به سرکوب سرسختانه منتقدان و کشتار غیرنظامیان توسط حکومت بشار اسد بیان کرده‌اند.

آقای خاتمی افزوده که «در مقابل این یاوه‌گویی‌ها و تهدیدها هیچ گونه اختلافی در درون ایران نیست و سپاه و ارتش و دولت ما و جریان‌های سیاسی و اجتماعی ما در کنار یکدیگر هستند.»

خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود از برنامه موشکی ایران حمایت کرده و افزود که این برنامه تنها جنبه «بازدارندگی» دارد.

وی گفت که «مگر ما موشک می‌خواهیم که به دیگران حمله کنیم؟ اما در جریان جنگ‌هایی که هست، آیا نباید در مقابل تهدیدهای موجود قدرت دفاع از خود را داشته باشیم؟ این مربوط به کسی نیست که بخواهد دخالت کند.»

اظهارات وی پس از آن بیان می‌شود که حسن روحانی، رئیس جمهوری فعلی ایران نیز سپاه پاسداران را «محبوب مردم» ایران، عراق، سوریه، لبنان و کردهای عراق معرفی کرد و گفت که «هیچ اختلافی بین جناح‌های ما برای مقابله با توطئه دشمنان» وجود ندارد.

حمایت خاتمی از سپاه پاسداران و برنامه موشکی ایران

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.