حمایت از کارزار علیه جمهوری اسلامی و اعتراض به سفر حسن روحانی به فرانسه

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

در شرایطی که دامنە سرکوب فعالین جنبش های رادیکال اجتماعی و سایر آزادیخواهان در ایران، بخصوص سرکوب فعالین جنبش کارگری، گسترش یافتە و هر روزه شاهد بازداشت ها و فشارهای امنیتی بیشتری بر این فعالین هستیم، دولت فرانسه از حسن روحانی دعوت به عمل آورده است تا در روزهای ١۶ تا ١٨ نوامبر به این کشور سفر کند.
این رویداد از یک سو بیانگر این واقعیت است که دولتهای سرمایەداری غرب نه تنها با سیاست های سرکوبگرانه رژیم اسلامی و پایمال کردن حقوق کارگران، زنان و سایر اقشار فرودست جامعه و سرکوب آزادیهای اولیه در ایران مخالفتی ندارند بلکه آمادەاند در دوران پساتحریم ها، جهت بهبود روابط اقتصادی و مهار بیشتر رژیم اسلامی، از جنایتهایش چشم پوشی کنند. از سوی دیگر سفر روحانی به فرانسه، همزمان با تشدید فضای سرکوب در ایران، بیانگر این واقعیت است که رژیم اسلامی کماکان مصمم است تسلیم و شکست خود در قبال دولتهای بزرگ سرمایەداری را با تشدید فضای اختناع، سرکوب و اعدام از سر بگذراند. در راستای ناکام گذاشتند رژیم اسلامی از این سیاست لازم است نیروهای چپ و آزادیخواه از فضای اعتراضیی که حول سفر روحانی به فرانسه بوجود آمده است برای انعکاس وضعیت کارگران، زنان و دیگر اقشار فرودست جامعه استفاده کنند، سیاست ریاکارانه دولت فرانسه و سایر دولتهای سرمایەداری غرب را بیشتر افشا نمایند و افکار عمومی خارج از کشور را از موج جدید فشارهای امنیتی بر فعالین جنبشهای رادیکال اجتماعی و سرکوب آزادیهای مدنی مطلع کنند.
با این هدف تشکیلات خارج از کشور حزب کمونیست ایران از کارزاری که برای اعتراض به کلیت نظام جمهوری اسلامی و اعتراض به حضور روحانی در فرانسه برگزار می شود حمایت می کند و از سایر نیروهای چپ و کمونیست و آزادیخواه می خواهد به این کارزار بپیوندند.

کمیته خارج از کشور حزب کمونیست ایران

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.