بیانیه همبستگی برای دموکراسی و حقوق بشر در ایران درباره”صندوق انتخابات آزاد (…) بیانیه همبستگی برای دموکراسی و حقوق بشر در ایران درباره”صندوق انتخابات آزاد ودموکراتیک”

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

payaniyeh

ابتکار”صندوق انتخابات آزاد ودموکراتیک” نه بنظام اشغا لگردرایران است

هممیهنان آزادیخواه

در هفته های گذشته بابتکار همبستگی برای دموکراسی وحقوق بشر در ایران (اپوزیسیون برون پارلمانی) پدیده ای نوین بنام “صندوق انتخابات آزاد ودموکراتیک” در درون وبرونمرز ایران وارد کنشی شده که در مدیا بحث بر انگیخته و سوالا ت زیادی در این مورد بما رسیده که برخی دلسوزانه وچندی هم ریشه مغرضانه دارند.

ما بر آنیم تا برای روشن شدن افکار عمومی نکاتی را به آگاهی همگان برسانیم تا باردیگر ازاهانتهائیکه به روانشاد سعیدی سیرجانی و فروهر ها میشد جلوگیری شود.

1- همبستگی دربهار1388 باگردهمائی نمایندگانی از جامعه مدنی شامل احزاب ، سندیکاهای کارگری و معلمان ، نمایندگان اقوام ، کانون نویسندگان، دانشجویان ، حقوقدانان، سازمانهای زنان ، کنشگران حقوق بشر، کنشگران محیط زیست وهنرمندان با دیدگاههای سیاسی متفاوت گرد آمدند و سندی را شامل 12 اصل امضا کردند که بنام سعادت ملت ایران شروع شده ومواد دوازده گانه آن برای همه هموندان سندیت دارد . اعدام ، زندان، شکنجه وآزار را بجان خریدند ولی شرافتشان را نفروختند نا گفته نماند که تا امروز تعدادی از یاران ما در زندان و اکثریتی بنوعی دربند ویا گرفتار نظام اشغالگرمیباشند. امروز اکثر ایرانیان آزادایخواه میتوانند گروه همفکر خود را در جمع همبستگی بیابند.

2- ما نظام ولایت فقیه (جمهوری اسلامی) با تمام سازمانها وقوانین وگروهبندیهای آن در درون وبرونمز را ملی ونماینگان ملت ایران نمیپنداریم بطوریکه در کارنامه 37 سال گذشته آن غیر از کشتاروبه سیاهچال انداختن وفراری دادن هموندان ما وسایرهممیهنانمان آزادیخواه و اهداف ضد ملی چیزی دیگربچشم نمیخورد . توسعه فقر-اعتیاد –فحشا وفساد مالی وچپاول این سرزمین زرخیز در تاریخ سابقه نداشته ورد زبانها ست. نام ایران وایرانی را در دنیا بطوری خدشه کرده اند که نسلها بایستی دربهبودی آن بکوشند.

3- همبستگی برای دموکراسی وحقوق بشر در ایران دارای “نقشه راه است” تا دربروز پیش آمدهای در راه وارد عمل شود. آز انجائیکه هدف ما رسیدن بجامعه ای مردمسالار وانسانمدارواحترام به منشورجهانی حقوق بشر است طرح پیشنهادی یک قانون اساسی مدرن نیز بزودی ارائه خواهد شد.

4- ابتکاروپشتکار خستگی نا پذیر هموندان ویاران در طرح انتخابات مجازی”صندوق انتخابات آزاد ودموکراتیک” بمعنای نه به خیمه شب بازی استصوابی میباشد که از طرف شخصیتهای آزادیخواه درون وبرونمز طی بیانیه ای بی سابقه منتشرو تائید شده است. کاندیداهای نمایندگی در این طرح صلاحیت خودرا از مردم احراز میکنند و الزاما هموند همبستگی نیستند ولی شرایط دموکراتیک را دارا هستند تا انتخاب شوند. بهر صورت هرکدام از کاندیداها طرفداران خود را دارند که نشانگربطن جامعه ماست. پس بنا نیست تا کسی از این جمع بمجلسی برود ولی آنچه هست این استکه این جمع رنگین کمان بطورمجازی بخانه هممیهنان میروند که یکی از اهداف این حرکت است. بمردم امیدواری میدهد زیرا پیام آور همبستگی ایرانیان وآغاز تشکیل یک اپوزیسیون دموکرات در مقابل نظام خونخوار میباشد . از طرفی جهانیان نیز شاهد آلترناتیوی خواهند بود که نمیخواهند حتی تصورش را کنند.

5- همبستگی دادگاه نیست که در مورد افراد قضاوت کند.در آینده فقط قانون استکه تکلیف شاکی و مجرم را تعیین میکند. ما آگاهیم که اکثر خدمتگزاران نظام جمهوری اسلامی گذشته ازسران بالای آن انسانهای ایراندوست و آزادیخواهی هستند که در روز موعود بملت خواهند پیوست.

6- ما در برونمرز صدای هموندانمان درونمرز هسستیم وازاینرو سالیان دراز در معرفی واهداف واخبار همبستگی وهموندان وسایر آزادیخواهان نه تنها در جمع ایرانیان بلکه جامعه بین المللی وسازمانهای حقوق بشری-فرهنگی وادبی را نیزازوجود همبستگی وهموندان در بند یا جنبشهای مردمی آگاه کرده وخواهیم کرد.

7- از اینرو ما از هممیهنان آزادیخواه درخواست میکنیم تا از ابتکار همبستگی درمورد طرح انتخابات مجازی”صندوق انتخابات آزاد ودموکراتیک” اپوزیسیون برون پارلمانی را پشتیبانی کنند.

داریوش احمدی

از طرف سایت همبستگی برای دموکراسی وحقوق بشر در ایران

دوشنبه 3 اسفند 1394

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.