با صدای بلند به جنگ با اسرائیل و به نظام جمهوری اسلامی نه می‌گوییم

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

بیانیه انجمن یاران ملی ایران در مورد جنگ با اسرائیل

با صدای بلند به جنگ با اسرائیل و به نظام جمهوری اسلامی نه می‌گوییم

سایه شوم جنگ میان نظام جمهوری اسلامی و دولت راستگرای افراطی اسرائیل بر سر مردم بی گناه هر دو کشور سایه افکنده است. بروز این جنگ تنها به دو دلیل است، اُمتی بودن نظام اسلامی حاکم بر ایران و شخص سید علی خامنه ای به عنوان ولی فقیه و ماهیت جنگ جویانه دولت اسراییل و شخص ناتانیاهو به عنوان نخست وزیر. هیچ کدام از این دو خواهان برقراری صلح و آشتی در خاورمیانه نیستند. جهان بینی خامنه ای و نظامش، جهادی و برای تفوق اسلام در جهان است و جهان بینی ناتانیاهو و دولتش مبتنی بر کشتار و تخریب بی ملاحظه برای رسیدن به امنیت برای اسراییل و گسترش سرزمینی است. اگر جنگی تمام عیار و خانمانسوز میان جمهوری اسلامی و اسراییل در گیرد، مسئولیت کشتار، تخریب، بی خانمانی و رنج های مردم بی گناه ایران و اسراییل بر گردن این دو حکومت و دو فرمانده اصلی آنهاست. هر دو پیش از این به عنوان جنایتکار جنگی شناخته شده اند و پس از این نیز می بایستی بوسیله مراجع بین المللی دستگیر و محاکمه شوند.

مشکل داشتن فرماندهی به نام بنیامین ناتانیاهو بر عهده اسراییلی هاست. ولی مشکل داشتن یک ولی فقیه و حکومت جمهوری اسلامی ضد ایرانی بر عهده مردم ایران است. پس بر گرده ی مردم ایران است که هر چه زودتر این حکومت را واژگون سازند و آنرا با حکومتی که منافع ایران و نه اُمت اسلام را برتری می بخشد، جایگزین نمایند. این وظیفه ی ایرانیان در درون و سراسر جهان است که با همبستگی برای یک ایران آزاد و دموکرات، بدون تبلیغ برای هیچ فردی، برای جلوگیری از بروز و نیز گسترش فاجعه ی جنگ میان ایران و اسراییل و متحدانش، هر چه زودتر صفوف خود را فشرده تر نمایند.

میهن پرستی ما با هر گونه تجاوز خارجی در مخالفت کامل و بدون پرسش است. راست بینی و راست گویی نیز حکم می کند که نقش جمهوری اسلامی در دشمنی ورزیدن چهل و شش ساله ی پی در پی با اسراییل و پشتیبانی و یاری رساندن  به گروههای تروریستی و جهادی از جمله حماس، حزب الله، حوثی ها وشبه نظامیان عراقی و سوری را دید و با صدای بلند محکوم کرد. این عطش قدرت فاسد برای تسخیر منطقه با وعده ی جهادی «وحدت اُمت اسلام» بوده است که ایران را به پرتگاه رویارویی با اسراییل کشانده است. شمشیر کشی اسلامی- اُمتی بایستی هم اکنون پایان پذیرد.

اسراییل با نزدیک ۲۰۰۰ کیلومتر دوری از ایران هیچ مرز مشترکی با ایران ندارد. چرا ایران می بایستی بلاگردان اختلاف میان اسراییل و فلسطینی ها باشد، در جائیکه نزدیک به تمام کشورهای عربی و یا مسلمان با اسراییل رابطه سیاسی دارند. از دیر باز ارتباط میان ایران و شیعیان لبنان بواسطه شیعه گری، برقرار بوده است. حتی چنین وجه اشتراکی میان ایرانی ها و فلسطینی ها وجود ندارد. این بدین معنا نیست که ایرانیان از ستم و کشتار فلسطینی ها بوسیله اسراییل بر آشفته نشوند و به خروش نیایند. ایرانیان صلح دوست، با کشتار اسراییلی ها به وسیله حماس از جمله در ۷ اکتبر  ۲۰۲۳ نیز بیزارند و آنرا محکوم کنند. رویهمرفته، ایرانی ها به مانند اکثریت بزرگ مردم دنیا، خواهان یک صلح عادلانه میان اسراییل و فلسطینی ها با ایجاد کشوری برای آنها هستند. پس یک حکومت ایرانی بایستی پیام آور و عامل صلح میان فلسطینی ها و اسراییلی ها باشد. در مقابل ما چهل و شش سال است که یک حکومت اسلامی-اُمتی خواهان نابودی اسراییل است و بیش از کشورهای عربی سنی گرا در رابطه میان اسراییل و فلسطینی ها، با شعار تحریک آمیز “مرگ بر اسراییل” مداخله می کند. در مقایسه و برای شفاف کردن تزویرش، همین بس که نظام اسلامی حاکم بر ایران هیچگونه مخالفتی یا اقدامی ضد روسیه و چین برای کشتار یا سرکوبی مسلمانان آن کشورها نمی کند. پس موضوع دشمنی با اسراییل است که در کنار آمریکا ستیزی یکی از علت های پایه ای وجودی حکومت جمهوری اسلامی است.

چهل و شش سال از چیرگی نظام واپسگرای جمهوری اسلامی بر ملت ایران می گذرد. در سالهای نخستین، مردم ایران نشان دادند که علیرغم داشتن یک حکومت بی شرافت و تبهکار دینی، برای دفاع از خاک ایران با متجاوزان عراقی  جنگیدند. آری، بازهم اگر نیاز باشد، ملت ایران در مقابل هر متجاوز دیگری از تمامیت ارضی و استقلال خود دفاع خواهد کرد. ولی امروز ایرانیان بیش از پیش می دانند که اگر جنگی با اسراییل در گیرد، در اصل جنگی است میان ولی فقیه و نظام جمهوری اسلامی و پاسداران محافظ این نظام و دولت راستگری اسراییل و نظامیان آن کشور.

آینده ای جز با صلح و آشتی امکان ندارد. بیش از دو سال است که ملت ایران با جنبش زن، زندگی، آزادی به جهانیان ثابت کرده است که خواهان زندگی در صلح و آشتی و سازندگی، آبادانی و رفاه در یک حکومت دموکراتیک است. جنگ و جدال نبایستی آغاز می شد و به هیچ وجه نبایستی با ویرانگری و کشتار بی گناهان ادامه یابد. آنان که خواهان صلح و آشتی میان ملت ها و کشورها هستند به مراتب با شهامت تر از جنگ طلبانی هستند که به نام دین لشگر کشی و آدمکشی می کنند.

ما با صدای بلند می گوییم:  آری به صلح و آشتی و نه به جنگ و جمهوری اسلامی.

پاینده ایران

برقرار باد صلح و آرامش


انجمن یاران ملی ایران
یکشنبه، ۱۵مهرماه ۱۴۰۳ خورشیدی برابر با ۶ اکتبر ۲۰۲۴ میلادی

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.